برای اولین بار در کشور

طرح «40 حدیث رضوی، 4 هزار حافظ» در دارالمومنین سبزوار برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سبزوار از برگزاری طرح «40 حدیث رضوی 4 هزار حافظ» برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان سبزوار خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، علیرضا رادمان در گفتگویی با خبرنگار این مجله گفت: پیشنهاد این طرح که در سبزوار تدوین شده است، با ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور در میان گذاشته شده و مجوز برگزاری آن ، در ایام دهه کرامت امسال و همزمان با برگزاری مجموعه جشن های رضوی صادر شده است.

این مسوول افزود: در سفر اخیر مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور به سبزوار که دیروز 21 مردادماه ، انجام شده  جبنه های مختلف اجرای این طرح مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و ان شاءالله همزمان با فرارسیدن دهه کرامت در شهریورماه امسال افتتاحیه این طرح در سبزوار برگزار می شود.

رادمان توضیح داد: در این طرح داوطلب اقدام به حفظ 40 حدیث شریف از احادیث رضوی می کنند و جوایز ارزنده ای نظیر سفر کربلای معلی ، سفر به مشهد مقدس به صورت خانوادگی و ... خواهد داشت.

وی همچنین گفت: پوسترهای این طرح نیز از چند روز دیگر در مساجد و ارگان ها و مکان های مختلف توزیع می شود تا علاقه مندان به تعداد 4000هزارنفر بتوانند در این طرح شرکت کنند.

رادمان سپس  اظهار داشت: در بین احدایثی که قرار است برای شرکت کنندگان در این طرح توزیع شود، موضوعات عمومی ، احکام ، مسجد، سبک زندگی ، شهروندی در نظر گرفته شده است و شاید بسیار جالب باشد که بدانیم امام رضا (ع) در چندین قرن قبل به موضوعاتی نظیر حقوق شهروندی و آموزش های شهرنشینی توجه داشته اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سبزوار ادامه داد: از آنجایی که این طرح مورد استقبال ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور قرار گرفته از سال آینده در کل کشور برگزار خواهد شد که در هر استان 4 هزارحافظ در این طرح شرکت کنند و این طرح در جلسه شب گذشته استانداری نیز مصوب شده و بناید امام رضا(ع) نیز این طرح را تأیید کرده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که پیشنهاد برگزاری این طرح از سوی سبزوار بوده است، قرار است دبیرخانه آن در سبزوار مستقر شود، یعنی کلیه مقدمات این طرح در سبزوار فراهم شود، منابع از طریق سبزوار در اختیار کل کشور قرار گیرد و داوری ها در سبزوار انجام گیرد.

رادمان گفت: علاوه بر اجرای این طرح، برنامه های خوب دیگری نیز در جشن های رضوی امسال در شهرستان سبزوار پیش بینی شده است که توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهر و روستاهای تابعه برگزار خواهد شد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

همراه با علیرضا رادمان

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما