فرماندار سبزوار :نقش مهم بانوان در نظام اجتماعی

 به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، احمد برادران ظهر امروز در جلسه کمیته بانوان فرمانداری سبزوار ویژه دهه کرامت با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی بیش از نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: یکی از بهترین ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد حضور بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و اقتصادی است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه اسلام جایگاه والایی را برای بانوان و نقش آنان در اجتماع و خانواده قائل است، تصریح کرد: بانوان توانمندی‌های زیادی در حوزه تربیتی و آموزشی دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه نظام حاکمیتی این است که بسترسازی مناسبی را برای حضور بانوان درسطح نظام اجتماعی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: بانوان آرامش بخش نظام خانواده و نظام اجتماعی هستند و مهم‌ترین دستاورد آنان تربیت صحیح فرزندان و حفظ بنیان خانواده است.

برادران با بیان اینکه بانوان ستون زندگی و استوارکننده بنیان خانواده هستند، گفت: امروز یکی از مسائلی که باید در حوزه نقش بانوان در جامعه مورد توجه قرار گیرد آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی است که در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه این آسیب‌ها باید مورد بررسی و تحلیل درست قرار گیرند، ادامه داد: برای بررسی این مشکلات نیازمند تشکیل یک اتاق فکر و مجموعه مشورتی در فرمانداری و مجموعه‌های مرتبط هستیم.

برادران با بیان اینکه در زمینه کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه فرهنگی نیازمند به یک راهبرد و سند در سطح منطقه‌ای و شهرستانی هستیم، تاکید کرد: اگر نمی‌توانیم مطالبات رهبری معظم انقلاب را در سطح وسیعی عملیاتی کنیم، می‌توانیم این مطالبات را بومی سازی و در قالب یک راهبرد و سند موثر در سطح شهرستان سبزوار اجرا کنیم.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه ما با اجرای کارهای تکراری و کلیشه‌ای موافق نیستیم، عنوان کرد: من معتقد به این هستم که باید رویکردهای جدیدی و کارشناسی شده در زمینه کاهش آسیب‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را به کار ببریم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه اجتماع و مردم مسئولیت داریم، افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با کشور، مردم و انقلاب اسلامی ما مشکل دارد و در این زمینه ابزارهای مختلفی را به کار برده و در هر حوزه‌ای از ما شکست خورده، اما امروز این رویکرد را به سمتی تهاجم فرهنگی برده که با ابزارهای سنتی و تکراری نمی‌توان با آن مقابله کرد.

در ادامه این جلسه نیز راضیه حدادنی، مشاور فرماندار سبزوار در امور بانوان با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مغتنمی برای توسعه و حرکت درخشان دولت در مورد دختران جامعه است تصریح کرد: درک جایگاه و حرکت در مسیر ایشان مسیر را برای همه ما روشن می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های ذی‌ربط این است که در این دهه تمام تلاش خود را در راستای اجرای برنامه‌های با کیفیت انجام دهند.

منبع : خبرگذاری فارس
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما