محسنی ثانی: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در بیش از 21هزارهکتار از اراضی زعفرانیه و آمادگاه ابوذر احداث می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: سبزوار اولویت هفدهم در استقرار امدادهوایی در کشور را داراست.

محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه استقرار امداد هوایی یکی از ضروریات مهم در غرب استان خراسان رضوی است، اظهار داشت: بر اساس در خواست وزارت بهداشت و درمان ۲۵ اولویت برای استقرار امداد هوایی در سطح کشور در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۲ اولویت آن مستقر شده و مابقی در آینده نزدیک استقرار می‌یابند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های استان خراسان رضوی از  شهرستان سبزوار عبور می‌کند، تصریح کرد : مدیران عالیه کشور باید به ظرفیت‌های این شهرستان و عبور سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر توجه داشته باشند و استقرار این نیاز مهم را هرچه سریع‌تر پیگیری و محقق کنند.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای،خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز گفت: مراحل قانونی برای ایجاد این منطقه در سبزوار طی شده و مجوزهای لازم قانونی از سوی سازمان اقتصاد اسلامی، دولت و شورای نگهبان صادر شده است.

محسنی ثانی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور گذاشته شد بر پیگیری و استقرار منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تاکید شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار ۳۰۰ هکتار زمین در منطقه زعفرانیه و بیش از ۸۰۰ هکتار زمین نیز در منطقه آمادگاه ابوذر برای احداث این منطقه در نظر گرفته شده است، افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در آمادگاه ابوذر سبزوار برای استقرار این منطقه موجود است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته استقرار این منطقه نیز هرچه سریع‌تر محقق شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی کلان این شهرستان  به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات نیمه‌کاره رها شده است، یادآور شد: در سفرهای دولت دهم به شهرستان سبزوار وعده مختلفی به مردم داده شد و پروژه هایی نیز برای احداث در شهرستان به تصویب رسید که متاسفانه مطالبات بسیاری از آن دوران باقی مانده است.

وی با اشاره به مطالبات به سرانجام نرسیده مردم سبزوار گفت: متاسفانه پروژه‌های که از وزن مناسبی برخوردار هستند هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده اند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بابیان اینکه برخی از این پروژه‌ها متعلق به سفرهای نخست دولت دهم به شهرستان سبزوار است، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های جزئی که دارای اهمیت هستند مانند راه‌های روستایی، گازرسانی و خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین مراکز درمان گستر در حال حاضر در حال پیگیری هستند و روال طبیعی خود را دنبال می‌کنند.

محسنی ثانی با اشاره به پروژه راه آهن سبزوار تاکید کرد: این پروژه قرار بود امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که متاسفانه به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات از سوی دولت هنوز پروژه ناتمام مانده است.

وی افزود: متاسفانه استادیوم ۱۵ هزار نفری ورزشی سبزوار نیز باید در دو سال قبل افتتاح می‌شد که آن هم به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات دولتی هنوز نیمه کاره مانده و به بهره‌برداری نرسیده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادراه حرم تا حرم نیز با هزینه بسیار بالا عملیات عمرانی خود را آغاز کرد و به مرحله آسفالت نیز رسیده است، اضافه کرد: اما اکنون حدود دو سال است که این پروژه نیز رها شده است و عملیات عمرانی آن دنبال نمی‌شود و هزینه‌ میلیاردی که در آن انجام شد نیز به علت بارندگی و برف و سرمای سال گذشته در حال از بین رفتن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه راه آهن سریع‌السیر تهران به مشهد نیز در همین غفلت اعتباری قرار دارد و وضعیت آن بلاتکلیف است و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سبزوار نیز در انتظار تامین بودجه به سر می‌برد.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت قبل و در ماه‌های پایانی عمر دولت با رایزنی‌های انجام شده در مجموع ۲۳ درصد اعتبارات اختصاص پیدا کرد و در دولت جدید هنوز کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

منبع: وبسایت محسنی ثانی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

استاندار خراسان رضوی: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مصوب و مجوز آن از مجلس اخذ شده است

نظرت را بنویس
comments

علی دارابی

ان شاالله ما منتظریم اقای دکتر از خدمات خوبتان برای شهرمان ممنونیم دانشگاه علوم قرانی ، فناوری های نوین ، شهرستان شدن خوشاب فرهنگسرای امام رضا وحالا هم منطقه ویزه اقتصادی از یادگاری های خوب شما برای شهرمان است بی صبرانه مشتاقیم تا این اخری هم تحقق پیدا کند. خدا توفیق خدمت بیشتر عنایت کند به حضرتعالی و سایر دلسوزان ممنون از شما دعاگوی شما علی دارابی

انتخابات 94

می بینم که ستاد انتخاباتی دکتر محسنی خیلی زود فعال شده اورین اورین به برو بچز سخت کوش و کشته مرده خدمت ستاد دکتر

روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب سبزوار

قطع آب به علت پاره ای تعمیرات چهارشنبه 22 مرداد 93 از ساعت 8 تا 13 1:حاشیه جنوبی خیابان 24 متری انقلاب حد فاصل میدان صاحب الزمان و میدان شریعتی 2:حاشیه خیابان کاشفی حد فاصل میدان صاحب الزمان تا خیابان ابن یمین و کوچه های انقلاب 1 ، کاشفی 1 و خرمشهر 8
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما