"ژاوی" اولین تجربه کاظم ملایی کارگردان سبزواری در سینمای بلند ایران

پیش تولید فیلم سینمایی "ژاوی" آغاز شد.

ماه گذشته، دبیرخانه شورای پروانه فیلمسازی بالاخره بعد از چند جلسه ی طولانی، نام فیلم‌سازان منتخب کار اولی را بصورت رسمی اعلام کرد و در میان آنها فیلم "ژاوی" به تهیه کنندگی «اصغر پورهاجریان» و به کارگردانی «کاظم ملایی» نیز به چشم می خورد که این فیلم اولین تجربه ی کارگردانی این فیلمساز سبزواری در سینمای بلند کشورمان محسوب می شود.

"ژاوی" چهارمین فیلم سینمایی «اصغر پورهاجریان» در مقامِ تهیه کننده است که بیشتر اهالی سینما او را به عنوان طراح شاخص و فعال جلوه های ویژه سینمای ایران می شناسند. اومدرس دانشگاه و موسس انجمن جلوه هاي ويژه سينماي ايران است که هم اکنون بیشتر به عنوان تهیه کننده سینما و تلویزیون فعالیت می کند. اصغر پورهاجریان در بیش از 60 فیلم سینمایی همچون "دیده بان"، "مهاجر"، "بدوک"، "پوتین"،"بازی بزرگان"،"رئیس"، "آبادانی ها"، "گاهی به آسمان نگاه کن"، "قانون"، "رستگاری در هشت و بیست دقیقه"،"گناهکاران" و ...  به عنوان طراح جلوه های ویژه حضور داشته و سال 68 هم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه برای فیلم "مهاجر" ابراهیم حاتمی کیا شده است. وی در اولین دوره جشن خانه سینما (۱۳۷۶) در بخش جلوه‌های ویژه تندیس زرین این دوره را برای فیلم "براده های خورشید" دریافت کرد.

«کاظم ملایی» هم یکی از فیلمسازان برجسته فیلم کوتاه کشورمان است که اصالتاً سبزواری ست و در کارنامه ی کاری اش 8 فیلم کوتاه همچون "لطفا از خط قرمز فاصله بگیرید"،"منها" و "دیلیت" دیده می شود که همگی را در شهر سبزوار فیلمبرداری کرده و توانسته است در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی افتخارات زیادی را برای شهرش کسب کند. به عنوان مثال فیلم "منها"توانست در بیست و ششمین جشنواره ی فیلم کوتاه تهران «جایزه ی بهترین فیلم تجربی بخشهای ملی و بین المللی» و در چهاردهمین جشن خانه سینما «تندیس بهترین کارگردانی تجربی» را دریافت کند. فیلم"دیلیت" آخرین ساخته ی او هم در جشنواره ی بین المللی فیلم کوتاه تهران «جایزه ی بهترین فیلم تجربی» و «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» را دریافت کرده است و در جشنواره ی بین المللی فیلم آپولونیا نیز به عنوان «بهترین فیلم» این جشنواره برگزیده شده است.

فیلم "ژاوی"که اولین فیلم بلند او محسوب می شود و قرار است در سی‌وسومین جشنوارهفیلم فجر به نمایش درآید،یک درام تریلرِ معمایی، درباره زن جوانی به نام "سوده شریف زادگان" است که در آستانه ی ازدواج مجددش، با مخالفت شدید پسرش مواجه می شود.

"کامبوزیا پرتوی" نویسنده و کارگردان خوش آوازه ی سینما هم مشاور کارگردان این پروژه است که از آثار به یادماندنی او می توان به فیلم های "گلنار" و "کافه ترانزیت" اشاره کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی ژاوی از آغاز پیش تولید جدی این فیلم سینمایی خبر داد و گفت: "هم اکنون در حال مذاکره با بازیگران توانا و مطرح سینمای کشورمان هستیم تا بتوانیم از آنها در ساخت این اثر ارزشمند استفاده کنیم". گویا قرار است اکثر صحنه های این فیلم در تهران فیلمبرداری شود و بزودی هم با تکمیل شدن فهرست بازیگران اصلی این فیلم، اسامیآنها به همراه تمام عوامل فنی فیلم اطلاع رسانی می شود.

با سپاس از محسن پورهاجریان و فاطمه شریف نیا جهت همکاری در تهیه این خبر

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رضا حامدی خواه در اندیشه ساخت فیلم سینمایی "فارسی" در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

جواد مصطفوی

ایشالله کاظم ملایی بتونه مثل کارهای کوتاهش کاری باارزش و تاثیرگذار بسازه و باعث درخشیدن سبزوار و سیینمای ایران بشه.

م

زنده باد هنرمندان سبزوار مخصوصا کارگردان با آتیه ی شهرمون آقای کاظم ملایی.

فرهاد ترابی

درود بر کاظم ملایی کارگردان با استعداد سبزواری....به امید دیدن و نقد ژاوی....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما