بیهق سلام !

هفته گذشته ، تاریخ 17 مرداد روز خبرنگار را پشت سر گذاشتیم. چنانکه می دانیم همه ساله در چنین روزهایی، بسیاری از اخبار و گزارش های رسانه های گروهی به موضوع فعالیت های خبری و مطبوعاتی اختصاص می یابد، ما نیز در اسرارنامه تصمیم گرفتیم به همین مناسبت به سراغ یکی از نشریات سابق سبزوار برویم و چندسال پس از تعطیلی حالی ازآن بپرسیم و با مدیرمسئول این نشریه محلی که از چهره های سرشناس فرهنگی سبزوار است گپ و گفتگویی صمیمانه داشته باشیم.
 البته از آنجایی که روز خبرنگار امسال در تاریخ 17 تا 22 مرداد ماه ، با ایام مبارک شب های قدر همزمان شده بود ، اسرارنامه ترجیح داد ، بخشی از مطالب آماده شده خود به مناسبت این روز را با کمی وقفه و  در روزهای پایانی مردادماه منتشر نماید تا به اندازه کافی فرصت دیده شدن را به دست آورند.
اینک به مناسبت ایام داغ بحث های مطبوعاتی در کشور در سطرهای بعدی گفتگوی اسرارنامه با یکی از دست اندرکاران سابق امور مطبوعاتی در سبزوار از جمله مدیرمسئول نشریه محلی بیهق را مطالعه خواهید کرد .
نشریه بیهق یکی از نشریات کاغذی سبزوار است که در دهه 80 و بین سالهای 82 تا 85 در غرب خراسان رضوی به فعالیت رسانه ای می پرداخت.
بیهق از بابت قدمت بر نشریاتی نظیر فرهنگ سبزوار ، خورشید کویر ، سرسنگ پیشی دارد و تقریباً با نشریه سربداران به لحاظ زمان ورود به عرصه مطبوعاتی سبزوار (نیمه دهه 80) برابر است.
حضور نشریه بیهق در عرصه مطبوعاتی سبزوار کوتاه مدت و در حدود دو یا سه سال بود. با این حال توانست نمونه نسبتاً موفق ووزینی از یک نشریه محلی را از خود به نمایش بگذارد. مدیریت مسئول و سردبیری نشریه بیهق برعهده غلامحسین ثنایی فر بود.
ثنایی فر که در حال حاضر مسئولیت انتشارات آژند را نیز در سبزوار برعهده دارد دبیر بازنشسته آموزش وپرورش در رشته ادبیات فارسی است و تصمیم دارد دوران بازنشستگیش را همچنان با فعالیت های  فرهنگی سپری کند. وی درکنار نشر آژند ، یک مغازه کتابفروشی شناخته شده باهمین نام را نیز اداره می کند و با وجود همه گلایه ها و دلسردی ها اما همچنان مصر است که به این کار ادامه دهد.
تا ساعاتی دیگر می توانید ، متن این مصاحبه با ثنایی فر را در بخش چای داغ همین مجله مطالعه کنید.
تا آن زمان با ما همراه باشید...

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید :
سردبیری نشریه سربداران به انجمن صنفی خبرنگاران سپرده شد.
نظرت را بنویس
comments

حسين آزاد

سلام. كاش جايي داشتيد براي ارسال مقاله! كه ما هم مطالب خودمان را براي شما ارسال كنيم و در صورتي كه تشخيص داديد كه ميتوان ان را نشر داد اين لطف رو بكنيد! شايد همچين جايي رو داريد و بنده پيدا نكردم! در اين صورت لطف ميكنيد اگر لينك انجا را براي من بذاريد! گاه مطلبي به ذهن ادم خطور ميكند و مي نويسد! اما نميخواد به عنوان نظر مخاطب مطرح شود بلكه ميخواهد خود مطلبش به عنوان يك مطلب اصلي از همان ابتدا چاپ نشر يايد. البته شما دوستان عزيز انقدر لطف داريد كه گاه نظرات ما راهم علاوه بر نشر، بازنشر هم ميكنيد! اما نشر اصلي هميشه حال و هواي خودش را دراد و تاثير خاص خود را!

صباغزاده

با آرزوی موفقیت روزافزون برای جناب آقای ثنایی فر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما