پیام تسلیت معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار

خیر مدرسه ساز سبزواری مرحومه صدیقه مشایخی درگذشت

در پيامي كه از سوي معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار خطاب به خانواده ي محترم مشايخي، مهندس حسن مشايخي و آقاي محسن محسني صادر شده، آمده است: اندوه ناشی از فقدان بزرگاني که شکوه شخصیت آنان در طی سال های متمادی سایه گستر جامعه ي ما بوده، بسی سنگین و طاقت فرساست و چنین ضایعه ای برای مردمی که در سیمای پاکان و نیکوکاران، تفسیر نشانه های روشنی و راستی را به تماشا نشسته اند بسی گران تر و غمبارتر است.

 در ادامه ي اين پيام آمده است: اینک در هاله ای از بهت و ماتم آموزگار بزرگ سخاوت و خیرخواهی، اسوه ي لحظه های شور انگیز و ناب نیکوکاری و خدمت فرهنگی شادروان مرحومه ي مغفوره صديقه مشايخي به راهی سر سپرده که عمری در اشتیاق آن بال و پر می زد. انسان روشن ضمیری که آنی چشم از جاذبه های بی مثال آسمان برنگرفت و زندگی شرافتمندانه ي خویش را در انس با دلبستگی های زود گذر زمینی تلف نکرد تا در چنین روزی دست همه ي سوگواران و حق شناسان راهش بر سینه های سوخته و پیشانی های حسرت قرار گیرد.

 دكتر مرتضي بينش در پيام خود آورده است: بدون شک آن چه روح پرفتوح شادروان صديقه مشايخي را بیشتر به وجد می آورد این که همه ي وارثان پاکی و صاحب دلان خوبی، سرمشق زیبا و جاودان زندگی و منش بزرگوارانه ي او را با قلم عشق دوباره و هماره بنگارند و بزرگراه سرسبز باقیات و صالحات را به سمت افق روشنایی و رستگاری پر رونق نگاه دارند.


معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار با ابراز همدري با خانواده ي مشايخي بيان داشته است:  این جانب و همکارانم با دل و جانی آکنده از تأسف و تأثر ضایعه ي درگذشت این انسان والا و شخصیت ارزشمند اجتماعی را به خانواده، بستگان، عموم خیرین و خادمان و اهالی فرهنگ و مردم دانش دوست سبزوار تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند کریم برای آن فقیده ي سعیده رحمت و غفران و برای عموم بازماندگان و ادامه دهندگان راهش صبر و اجر مسألت می نمایم.

شايان ذكر است خانواده ي مشايخي به عنوان خيرين مدرسه ساز تاكنون 3 واحد آموزشي  به نام هاي آموزشگاه راهنمايي صديقه مشايخي، 12فروردين و طاهره مشايخي احداث كرده اند.

منبع: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

 

روحش شاد و یادش گرامی ...

نظرت را بنویس
comments

یوسف صالح ابادی

باسلام وعرض تسلیت درگذشت خیره نیکوکار حاجیه صدیقه مشایخی .عمل نیک باقیات صالحات را تنها خداوند متعال است که باداش خواهد داد وانان نیز همچون شهدا، مصداق" عند ربهم یرزقون" اند . اینجانب ضمن تایید نظرات اقای علی صالح ابادی،اعلام مینمایم به عنوان دبیر شاغل درمدرسه مذکور،خوداز نزدیک شاهد اثرات مثبت این عمل خدابسندانه بوده وهستم،وبارهازیباترین لبخندها را بر چهره معصوم ومحروم کودکان ونوجوانان روستا مشاهده کرده ام و.....

علی صالح آبادی

درگذشت تاسف بار خیر مدرسه ساز حاجیه خانم صدیقه مشایخی(محسنی) را تسلیت عرض می نماییم دوستی و آشنایی ما با این خانواده اصیل و مومن نزدیک به 50 سال است چند سال پیش که ایشان و خانواده شان تصمیم گرفتند بودجه ای را برای ساخت مدرسه در نقطه ای از کشور اختصاص دهند مادر من حاجیه خانم معصومه صالح آبادی که ساکن تهران است و دوستی قدیمی با خانم مشایخی داشتند روستای صالح آباد را به ایشان معرفی کردند و با بررسی هایی که از طریق آموزش و پرورش سبزوار کردند مدرسه ای را در این روستا ساختند و به تبع آن مدارس دیگری در شهر سبزوار ساخته شد و همینطور مکانی برای بهزیستی . اکنون تحمل فقدان این عزیز از دست رفته برای همه ما سنگین است روحش شاد و ثواب علم آموزی دانش آموزان توشه ی آخرتش.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما