پدر شهیدان فتاحی: محمود دولت آبادی هر کجا بنشیند بزرگ است / جرأت به خرج دهیم ، قدر بزرگانمان را بدانیم

اسرارنامه: پدر شهیدان فتاحی در مراسم رونمایی از تمبر یادبود آقای رمان ایران به سخنرانی کوتاهی پرداخت و ضمن بیان خاطراتی از محمود دولت آبادی گفت: ما در اینجا به اندازه کافی قدر دولت آبادی را نمی دانیم.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، حاج علی فتاحی در این مراسم که بعد از ظهر جمعه 17 مرداد در محل هتل کاملیای سبزوار برگزار شد افزود: محمود میهمانان زیادی از داخل و خارج از ایران دارد. وی حالا دیگر تنها فرزند دولت آباد ، فرزند کویر ، فرزند سربداران ، فرزند سبزوار نیست. محمود حالا دیگر فرا وطنی است.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر سبزوار همچنین گفت: محمود مژده ای هم برای سبزوار دارد که به آقای سیامک خیرخواه گفتم اما نمی توانم علنی بیان کنم. ولی امیدوارم که این ایده محمود قبل از رفتنش در شهر سبزوار تحقق پیدا کند.

این پدر بزرگوار دو شهید دوران دفاع مقدس سپس گفت: جرأت به خرج دهیم ، قدر بزرگانمان را بدانیم و نترسیم.

وی همچنین به بیان خاطره ای از تواضع محمود دولت آبادی پرداخت و گفت: در همایشی که چند سال قبل در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود وقتی محمود دولت آبادی وارد مجلس شد در سومین ردیف از صندلی ها نشست. بزرگان دانشگاه آمدند و هر کار کردند که ایشان را به جلو ببرند و به دولت آبادی گفتند جا را از قبل برای شما نگاه داشته اند، اما وی به هیچ عنوان جایش را تغییر نداد. بعد از سخنرانی هم باز آمد در همان ردیف سوم نشست و این یعنی تواضع

 پدر شهیدان فتاحی  سپس افزود: هر کس در هر کجا بنشیند شرف المکان بالمکین است. محمود دولت آبادی هر کجا بنشیند، "محمود" است. "پسندیده" است. "بزرگ" است.

وی همچنین گفت: "کامل هنران در وطن خویش غریبند".

پدر شهیدان فتاحی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم محمود دولت آبادی از این غربت با «غ» در بیاید و با قربت با «ق» برای ما باشد. برای شهرمان ، دیارمان و کشورمان.

سخنرانی این هنرمند پیشکسوت سبزواری در میان تشویق گرم حضار به پایان رسید و سپس این حاج علی فتاحی با دستان خود تمبر یادبود محمود دولت آبادی که با لقب آقای رمان ایران چاپ شده بود را رونمایی کرد.

***

گفتنی است هر چند این مراسم کاملا ادبی و فرهنگی با مدیریت مناسب برگزارکنندگان و درایت و همکاری بعضی مسوولان مربوطه در شهرستان با امنیت کامل و بدون هیچ گونه حاشیه سیاسی برگزار شد، اما تعدادی از رسانه های جهت دار سیاسی در سبزوار چند روز قبل سعی کرده بودند با انتشار مطلبی کوتاه با تیتر و متنی توهین آمیز علیه این مراسم کاملا ادبی جوسازی سیاسی راه بیاندازند که البته توفیقی به دست نیاوردند.

به طوری که حضور گرم شمار زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران ، چهره های مردمی و از جمله حاج علی فتاحی پدر شهیدان والامقام دفاع مقدس و همچنین حضور سه تن از اعضای شورای شهر سبزوار که با بیشترین آراء مردم به این مجلس محلی در غرب خراسان رضوی راه یافته و شاید نماینده بیش از 50 هزارنفر از مردم دیار سربداران در شورا باشند، در این مراسم نشان داد مردم سبزوار شهر دانشوران بیدار و ریشه فرهنگی خراسان فارغ از افراط گری های بعضی جریانات تندرو سیاسی ، قدر مشاهیر برجسته خود را می دانند ، هویت ارزشمند فرهنگی و ادبی خود را پاس می دارند و فریب جوسازی های سیاسی را از سمت هر جناحی که باشد نمی خورند.

لازم به ذکر است هر چند پدر شهیدان فتاحی در سخنرانیش از اعلام علنی مژده محمود دولت آبادی برای سبزوار خودداری کرد، اما امید می رود ، آرزوی این چهره معزز مردمی در سبزوار تحقق یابد و خبر خوشی که این پدر دلسوخته شهدا در ارتباط با آقای رمان ایران ، از بیم برخی کارشکنی های افراطیون در دل خود فرو خورد روزی در سبزوار علنی گردد.

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم هم اکنون روی اینجا کلیک کنید

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تابوی محمود دولت آبادی در زادگاهش سبزوار شکسته شد

نظرت را بنویس
comments

هشدارجريان رسانه ايي

هشدار براي مصادره ي رسانه ايي براي برخي افراد : با سلام به سايت اسرارنامه(لطفا پيگيري كنيد) "خطاب به سايت هاي سلام سربدار.بصير سبزوار . رصد" باسلام. اگه واسه پخش گزارش مردمي ثريا كه از شبكه يك پخش شد از مردم عذر خواهي نكنيدبا اسم ومستندات مصاحبه هدف داربا افراد خاصي كه از بچه هاي سلام سربدار.بصير.رصد وبرنامه راديويي در كوچه باغ سبزوار .با كليبي جديداما اين بار معرفي افرادي كه مصاحبه شده اند كار غير حرفه ايي وغير اخلاقي تان را براي مردم شريف سبزوار از طريق سايت ها انعكاس خواهيم داد:برخي افراد مصاحبه شونده:گلزار.كيخسروي.هاشم آ بادي.آهنج(دبير راديويي در كوچه باغ خراسان)كريمي(تهيه كننده برنامه راديويي در كوچه باغ خراسان)كيقابادي(كارمند پيام نور)و... اميدواريم عزيزان اخلاق حرفه ايي رسانه ايي را رعايت كنندنه اينكه گرايش مشترك مانع از بيان واقعيت ها باشه با تشكر

صدا و سیمای میلی و جناحی

بله منم کلیپ این این گزارشو از تو سایتاشون دیدم واقعا خیلی تابلو و ضایع بود. بیشتر یک دور همی دوستانه بود تا گزارش مردمی. پس معلوم شد همه گزارش هایی که صدا و سیما با عنوان گزارش مردمی تهیه میکنه چه طوریه! یک تعداد پا منبری ثابت تو هر شهری دارن هر زمان تو هر موضوعی میخوان گزارش تهیه کنن سه سوت جمعشون میکنن و مثلا گزارش مردمی در میکنن از خودشون. میدونستم رسانه میلی آقای ضرغامی اینطوریه ولی نمی دونستم اینقدر ضایع اینطوریه!!! خیلی ضایع بود دوستان اونم دوستانی که بعضیاشون خیلی تابلو بودن تو سبزوار یک روز دور هم جمع شدن احتمالا سوار یک ون شدن و دورتا دور شهر چرخیدن سناریو رو خوندن و حفظ کردن بعد به هر لوکیشن مناسبی که رسیدن یک نفرشون به نوبت از ون پیاده شده رفته جلو دوربین دیالوگارو گفته بعد دوباره سوار ون شدن رفتن لوکیشن بعدی و بدین ترتیب یک گزارشش مثلا صد در صد مردمی در صدا و سیمای ما تهیه و پخش می شود!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما