به مناسبت ایام بزرگداشت مقام خبرنگار

شایسته است ، شکایت های قضائی مسوولان از بعضی خبرنگاران منتفی گردد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در ایامی که به بزرگداشت مقام خبرنگار مزین شده، شایسته است آن دسته از مسوولان سبزواری که قبلا شکایت هایی قضائی از بعضی  خبرنگاران این شهر داشته اند، از ادامه پیگیری شکایات خود انصراف  دهند.
به گزارش  مجله اینترنتی اسرارنامه ، مهدی مقصودی افزود: خبرنگاری  شغلی قابل  احترام و یکی از ابزارهای مهم جامعه مدنی است و خبرنگاران بهترین واسطه های بین مردم و حاکمیت هستند.
وی با اشاره به میزان نسبتاً مطلوب فعالیت های رسانه ای در شهر سبزوار به خصوص در حوزه وبسایت ها و مجلات خبری و تحلیلی اینترنتی گفت: خوشبختانه سبزوار در فضای مجازی از رسانه های زیادی برخوردار است که پاسخگوی انواع سلیقه های مخاطبان است اما باید در زمینه راه اندازی نشریات کاغذی وزین نیز برای سبزوار کاری اساسی صورت بگیرد زیرا فعلا در این زمینه ضعف داریم.
مقصودی ادامه داد: از آنجایی که راه اندازی روزنامه  شهرداری جزء برنامه های دکتر طالبی  شهردار کنونی سبزوار بوده است، امیدوارم  این وعده هر چه سریعتر تحقق یابد و از طریق کمیسیون مربوطه در شورای شهر پیگیر این  موضوع خواهم بود.
وی افزود: در زمانی که خود بنده در اداره فرهنگی  شهرداری سبزوار مسوولیتی داشتم، نسبت به این موضوع احساس دغدغه داشته و انتشار  دو هفته نامه ساسویه آباد را مد نظر قرار دادم که خوشبختانه تا کنون ادامه یافته و حدود 25 شماره از آن چاپ شده است.
عضو شورای شهر سبزوار در بخش دیگری از سخنانش گفت: به مناسبت ایام گرامیداشت مقام خبرنگار، با پیشنهاد کمیسییون فرهنگی شورا بودجه ای برای تجلیل از خبرنگاران سبزواری در نظر گرفته شد که در صحن شورا مبلغ 6 میلیون تومان به تصویب رسید و قرار است ان شاءالله  
پنجشنبه هفته آینده با این بودجه مراسمی توسط شورای شهر ، روابط عمومی شهرداری و اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار برگزار گردد تا خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران مورد تجلیل شایسته ای قرار گیرند.
وی همچنین گفت: در  مهر ماه سال جاری نیز چنانکه قبلا اعلام شده است، تصمیم داریم نمایشگاه توانمندی های رسانه ای سبزوار را برگزار کنیم که می تواند تجلی گاه خوبی برای استعدادها و ظرفیت های خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران  باشد.
مقصودی همچنین اظهار داشت: از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از خبرنگاران سبزوار به صورت تجربی و بدون سپری  کردن دوره های آکادمیک و آموزش های تخصصی و عمدتاً با علاقه و پشتکار خود به عرصه  کار خبری وارد شده اند، تصمیم داریم ضمن برگزاری نمایشگاه توانمندی های رسانه ای سبزوار درمهر ماه 93  کارگاه هایی آموزشی با دعوت از اساتید مجرب نیز  برگزار نماییم تا به ارتقاء سطح دانش فنی وتخصصی علاقه مندان به عرصه خبرنگاری و فعالیت های رسانه ای در سبزوارمنجر گردد.
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مهدی  مقصودی همچنان در اندیشه اولین ها

نظرت را بنویس
comments

سلام ،ضمن تشکر از مسوولان فرهنگی شهرستان ،از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامیهم به عنوان متولی رسانه ها انتظار می رود که این گونه کارها را که وظیفه ذاتیارشاد است انجام دهند و به دیگران محول نکنندجالب نیست /یک حبرنگار

تاوپلج

گل بود به سبزه نیز آراست!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما