به مناسبت روز خبرنگار

یادی از استاد حسین قندی روزنامه نگار برجسته و با سابقه ایرانی

دارالمومنین سبزوار شهر دیرینه های پایدار، ریشه فرهنگی خراسان و نگین درخشان تاریخ و تمدن ایران، با استناد به مدارک  محکم و با پرهیز از هرگونه تعصب ورزی های ناشی از علاقه  به وطن، بدون تعارف در اکثر زمینه ها شهر سرآمدها و برترین هاست.
سرآمدهایی که می توان از بیشتر آنان با عنوان دانشوران بیدار و نام آوران پرافتخار خراسان و ایران  در پهنه گسترده گیتی یاد کرد.
به طور نمونه ، اگر از مشاهیر بی  نظیری مانند، ابوالفضل بیهقی ، ابوالحسن زید بیهقی ، ملاحسین واعظ کاشفی  ، عطاملک جوینی ، خواجه نظام الملک معروف به توسی ، امیرشاهی سبزواری، پهلوان عبدالرزاق باشتینی ، شیخ حسن جوری ، ابن یمین فریومدی ، حکیم  حاج ملاهادی  سبزواری ، دکتر قاسم غنی  ، دکتر علی شریعتی ، آیت الله فقیه سبزواری، آیت الله حاج سید عبدالاعلی سبزواری، فخرالدین حجازی ، دکترسید احمد سیادتی ، دکترسید محمد علوی مقدم، دکتر غلامعلی بسکی، حمید سبزواری، محمود دولت آبادی ، محمود برآبادی و ... که هریک در یک یا چند مورد از زمینه های نویسندگی ، تاریخ نگاری، ریاضیات ، نجوم ، علوم فلسفی ، علوم قرآنی و اسلامی، علوم سیاسی  ، شعر ، فرهنگ ، هنر ، ورزش، محیط زیست ، پزشکی و ...صاحب نام و دارای وجاهت های بالای تاریخی و اجتماعی هستند بگذریم، باید  بدانیم که در عرصه تقریبا نوظهور تر رسانه و خبر نیز سبزوار از بزرگان و مشاهیر کم نظیری برخوردار است که هرچند شاید برای خود سبزواری ها  کمتر شناخته شده باشند، اما پرچم حضور پررنگ و درخشان این کهن شهر شیعه را  در عرصه فعالیت های رسانه ای ایران ، بالا نگاه داشته اند.
در همین راستا باید گفت، یکی از نمایندگان برجسته رسانه ای سبزوار در  کشور دکتر حسین قندی  روزنامه نگار صاحب سبک و پیش کسوت سبزواری  در سطح کشور است.
اینک از آنجایی  که در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار قرارداریم مجله اینترنتی اسرارنامه، تصمیمم گرفته یادی از این فرهیخته سبزواری داشته باشد. کسی که هرچند حالا مدتی است گرفتار بستر بیماری شده، اما از سرآمدان حرفه خبرنگاری ایران محسوب می شود و هنوز جای خالی وی در این عرصه با کس دیگری پر نشده است.
از همین رو اسرارنامه به احترام این استاد پیشکسوت عرصه خبر ایران، پروژه تنظیم فهرست خبرنگاران  و فعالان رسانه ای سبزوار را با درج نام و زندگی نامه دکتر حسین قندی آغاز کرده است.
 شما گرامیان هم اکنون می توانید برای  مشاهده این فهرست به آدرس زیر مراجعه کنید:

 اصحاب رسانه و خبرنگاران سبزوار بزرگ

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما