سبزوار در حوزه توسعه دانش و علوم پیشرو بوده است

فرماندار سبزوار:
وجود مراکز دانشگاهی سبزوار را به قطب شرق کشور تبدیل کرده است

فرماندار سبزوار گفت: وجود مراکز دانشگاهی عالی، سبزوار را به قطب دانشگاهی در شرق کشور تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، احمد برادران ظهر امروز در نخستین همایش معرفی رشته‌های دانشگاهی که در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، بابیان اینکه شهرستان سبزوار در حوزه توسعه دانش و علوم پیشرو بوده است، اظهار داشت: سبزوار دارای مراکز علمی خوبی است که توانسته بیش از 30 هزار دانشجو را در خود جای دهد.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های سبزوار به واسطه توانمندی‌هایشان دارای کرسی و جایگاه در بین دانشگاه‌های سطح کشور هستند، تصریح کرد: وجود دانشگاه‌هایی مانند حکیم سبزواری، پیام نور، علوم پزشکی، آزاد و فناوری‌های نوین سبب شده تا این شهرستان در حوزه‌های مختلف پژوهشی، علمی، فرهنگی و فناوری توسعه پیدا کند.

رئیس شورای تامین شهرستان سبزوار با بیان اینکه دولت نسبت به مسئله کنکور نگاهی بازنگرانه دارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد دولت این است که نمی‌توان توانمندی‌های 12 ساله یک دانش‌آموز را در یک آزمون سه ساعته سنجید.

وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌های کشور در مناطق محروم واقع شده اند، یادآور شد: اجرای طرح کشوری، منطقه‌ای و ناحیه‌ای برای انتخاب رشته دانش آموزان و داوطلبان کنکور در حقیقت در راستای اجرای طرح عدالت آموزشی اجرا می‌شود.

برادران افزود: امروز نگاه دولت تدبیر و امید نسبت به دانشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای است و دولت تلاش دارد تا زمینه رشد، شکوفایی و بالندگی را در دانشگا‌ه‌های کشور فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما