دعوت از دستگاههای اجرایی برای کاستن از شرایط خشکسالی در حوزه کشاورزی

محمدرضا محسنی ثانی در جمع خبرنگاران خوشاب با اشاره به خشکسالی های اخیر، افزود : بایستی همه دستگاه ها پای کار باشند تا بتوانیم با رویکرد جهادی طرح های نجات بخشی برای کاهش تاثیرات بلندمدت خشکسالی داشته باشیم.

وی اظهار کرد : دولت در هفته گذشته اعتباری برای دامداری ها که بخاطر این خشکسالی ها بیشترین خسارات را به دلیل خشک شدن مراتع و نبود علوفه متحمل شده اند در نظر گرفته تا مساعدتی برای خرید علوفه برای دامداران باشد.

نماینده مردم سبزوار،جوین ،جغتای ،خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اضطراری و طرح نجات در شرایط خشکسالی برای بخش زراعی و باغی گفت : اقداماتی در دستور کار فرمانداران و جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

محسنی ثانی افزود : امید است با اعتباراتی که توسط دولت در نظر گرفته می شود و با کمک دستگاه های مختلف بتوانیم از تاثیرات بوجود آمده بویژه در بلندمدت بکاهیم.

وی بر استفاده بهینه از منابع تاکید کرد و گفت : بایستی برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در یخش آب بویژه در کشاورزی پرت زیادی داریم که بایستی مدیریت شود ، افزود : در همین شرایط فعلی استفاده بهینه از منابع کم است و بایستی کشت های گلخانه ای ، مکانیزه و آبیاری نوین را در کشاورزی هر چه بیشتر عملی کنیم.

منبع :ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما