بیمارستان حمایت از بیماران خاص سبزوار باقی الصالحاتی ارزشمند از نیکوکاران سبزواری

موسسه خیریه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج حضرت علی اصغر (ع) با مشارکت شمار زیادی از خیران سبزواری در سال 1387 در سبزوار به ثبت رسیده است و از آن زمان تا کنون فعالیت های خیریه خود را در دارالمومنین سبزوار ادامه می دهد.

مدیرعامل این موسسه خیریه نسرین چیتی یکی از بانوان موفق و فعال اجتماعی در دارالمومنین سبزوار است. وی که از سال 54 تا 84 به مدت 30 سال به خدمت خالصانه در آموزش و پرورش سبزوار مشغول بوده است، هم اکنون پس از رسیدن به دوران بازنشستگی ، همچنان سعی کرده است فعالیت های اجتماعی خود را ادامه دهد و از همین رو چند سالی است که در نقش مدیرعامل همکاری موثری را با موسسه خیریه حمایت از بیماران خاص سبزوار انجام داده است و نام وی در فهرست زنان موفق سبزوار که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر گردیده، درج شده است. (برای مطالعه فهرست زنان موفق سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید)

یکی از با ارزش ترین اقدامات موسسه خیریه مذکور اقدام به ساخت بیمارستانی تخصصی برای بیماران خاص و صعب العلاج در دارالمومنین سبزوار است که هزینه های احداث این بیمارستان توسط خیران سبزواری و غیرسبزواری پرداخت می شود.

این بیمارستان در حال ساخت که حقیقتاً باید از آن به عنوان یک باقیات الصالحات ارزشمند برای بنیانگزاران و مشارکت کنندگان در ساختش یاد کرد، به گفته نسرین چیتی هم اکنون در مرحله ای است که 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل احداث آن به 600 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

این اظهارات را نسیرین چیتی به تازگی در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم مطرح کرده است. متن کامل گفتگوی چیتی با تسنیم به شرح زیر است:

 

مدیر عامل مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص سبزوار:
تکمیل بیمارستان بیماران خاص سبزوار به ۶۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد


خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص سبزوار گفت: بیمارستان بیمارن خاص سبزوار تاکنون بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای تکمیل و تجهیز آن به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نسرین چیتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار کرد: مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج حضرت علی اصغر (ع) که با هدف کمک رسانی به بیماران خاص و سخت درمان تاسیس شده، از سال 1387 در شهرستان سبزوار شروع به کار کرده است.

چیتی افزود: تاکنون بیش از یک هزار و 500 بیمار خاص و سخت درمان تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته‌اند و ماهانه برای هر بیمار مبلغی تا سقف دو میلیارد و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده که این کمک هزینه با ارائه فاکتور و نسخه اصلی پزشک متخصص یا فوق تخصص به بیماران پرداخت می‌شود.

وی از تجهیز بخش‌های تالاسمی و دیالیز بیمارستان واسعی با کمک این خیریه سخن گفت و افزود: بخش شیمی درمانی نیز در این بیمارستان با کمک این خیریه راه اندازی شده است که 2 پزشک متخصص کار درمان بیماران را برعهده دارند.

چیتی با اشاره به اینکه ارائه تجهیزات پزشکی به این بیماران در حد توان خیریه است، اظهار کرد: این تجهیزات اعم از ویلچر، تخت، کپسول اکسیژن و... در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه دارو و درمان برخی از بیماران به خصوص بیماران مبتلا به PQ، مارکیو، EB و ... گاهی بسیار بالا است و در حد توان مؤسسه نیست، از خیرین و نیکوکاران خواست تا همچون گذشته این خیریه را یاری کنند.

چیتی افزود: با راه اندازی بخش‌های بیمارستانی استارت ساخت یک بیمارستان با زیر بنای حدود 10هزار متر مربع در 5 طبقه، به همت خیریه حمایت از بیماران خاص عملیاتی شده است و با حمایت خیرین در حال حاضر در حال احداث است و تاکنون بیش از 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای تکمیل و تجهیز آن به 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه تکمیل این بیمارستان همت هرچه بیشتر خیرین را می طلبد، تصریح کرد: چنانچه هر خیر یک متر مربع از ساخت این بیمارستان را عهده دار شود این مجموعه طی کوتاه ترین زمان ممکن آماده بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: سایر افراد می‌توانند با نام عزیزانشان جهت تکمیل یک طبقه، بخش و یا اتاق مارا در این امر خداپسندانه یاری دهند.

مدیرعامل خیریه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج حضرت علی اصغر (ع) افزود: بیماران خاص از طریق این مؤسسه خیریه می‌توانند از بخش های اختصاصی این بیمارستان استفاده کنند.

چیتی با اشاره به اینکه عموم مردم می‌توانند از بخش عمومی این بیمارستان استفاده کنند، خاطرنشان کرد: کلیه درآمد حاصله از بخش عمومی صرف دارو و درمان بیماران خاص می‌شود.

چیتی گفت: خیرین می‌توانند با مراجعه به دفتر مؤسسه در خیابان کاشفی شمالی جنب اداره جمعیت هلال احمر کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را اهداء نمایند.

انتهای پیام/ ب

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ساخت بیمارستان خیریه ویژه بیماری های خاص در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما