دیدار مدیران دانشگاه حکیم سبزواری با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار

در نخستین روزهای آغاز به کار  احمد برادران معاون استاندار و فرماندار جدید شهرستان سبزوار ، شماری از مدیران دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه بزرگ و معتبر ملی در شمال شرق کشور به دیدار وی رفتند و درباره بعضی از مهمترین مسائل دانشگاه و شهرستان با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

از نکات حائز اهمیت در این دیدار تأکید مهندس برادران بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به معنای واقعی و ایجاد روحیه شور و نشاط در دانشگاه هاست که به نظر می رسد، در نتیجه سیاست های دولت اعتدال گرای دکتر روحانی است.

وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری، جزئیات این دیدار را که در محل فرمانداری سبزوار به وقوع پیوسته، به شرح زیر منتشر کرده است:

 

دیدار مسئولان دانشگاه با معاون جدید استاندار و فرماندار سبزوار

صبح روز شنبه ۴ مرداد ماه و در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، ریاست و جمعی از مسئولان و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، ضمن دیدار با نماینده جدید دولت تدبیر و امید، با ایشان در باب مسائل مختلف به گفتگو پرداختند.

دکتر جواد حدادنیا، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این دیدار ضمن تبریک به آقای برادران، معاون استاندار و فرماندار جدید سبزوار به ارائه گزارشی از وضعیت گذشته و حال حاضر دانشگاه در امور مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و عمرانی پرداخت و آمادگی دانشگاه حکیم سبزواری را به عنوان یکی از بزرگترین قطب های علمی استان خراسان رضوی جهت هر گونه همکاری فی مابین با مدیریت کلان شهرستان ابراز داشت.


دکتر حدادنیا با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ عضو هیأت علمی متخصص، بیش از ۸۰۰۰ دانشجوی فعال که بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی به امر فراگیری علم و آموزش مشغولند و نیز زیر ساخت های مناسب در دانشگاه از جمله رشته های منحصر به فرد در استان و امکانات آموزشی ، کارگاه ها و آزمایشگاه های مناسب، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه بیش از گذشته بتواند مشکل گشای معضلات مختلف شهری باشد و با مشارکت در انجام این امور در حقیقت رسالت اصلی خود را به جا آورد.

رئیس دانشگاه حکیم، ضمن اشاره ضمنی به جلسه حضوری ریاست محترم جمهوری با رؤسای دانشگاه ها که در آن ایشان رسالت دانشگاه ها را نه تنها تربیت نیروهای متخصص و متعهد بلکه فراتر از آن ورود دانشگاه به عرصه های مختلف جامعه و راهگشایی مسائل و مشکلات پیش روی مردم دانست که در غیر این صورت دانشگاه صرفا دبیرستانی بزرگ خواهد بود که در گوشه ای از کشور به کار آموزشی صرف مشغول است.

دکتر حدادنیا همچنین ضمن دعوت از فرماندار جدید سبزوار جهت بازدید حضوری از دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که با نگرش جدید که در حوزه آموزش عالی ایجاد شده و روحیه شور و نشاط در بین دانشگاهیان افزایش یافته، دانشگاه نیز بتواند خارج از چارچوب محدوده خود در بحث های کلان مدیریتی و رفع معضلات بیشتر از گذشته وارد عمل شود.

مهندس برادران، معاون جدید استاندار و فرماندار سبزوار نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات، جایگاه دانشگاه و نقش آن را در راهبری امور کلان و مختلف شهری بی بدیل و شایسته دانست و با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری که تغییر و تبدیل و تحول را لازمه پیشرفت عدالت محورانه می دانند، اینگونه مطرح نمود که دانشگاه ها از خود بپرسند که از چه طریق می توانند به مدیریت شهری یاری رسان باشند و در کلامی کلی تر خروجی دانشگاه ها و آموزش عالی برای شهرستان و منطقه چه باید باشد.

نماینده عالی دولت اعتدال گرای تدبیر و امید همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی دانش افزایی برای مدیران شهری، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به معنای واقعی و ایجاد روحیه شور و نشاط را در دانشگاه ها از جمله مهمترین امور و رسالت های آنان برشمرد و با اشاره به توانمندی های شهرستان دیرینه سبزوار در امور مختلف، آمادگی نماینده دولت را جهت هر گونه همکاری مقتضی با سایر نهادها اعلام و ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت ممکن از دانشگاه حکیم سبزواری دیدار داشته باشد.

منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بازدید مشاور معاون آموزشی وزارت علوم از امکانات دانشگاه حکیم سبزواری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما