استاندار خراسان رضوی: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مصوب و مجوز آن از مجلس اخذ شده است

احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یکی ازپروژه های زیرساختی برای توسعه پایدار نیمه غربی خراسان رضوی به ویژه در زمینه اقتصادی است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در سال 89 و در دوران دولت دوم محمود احمدی نژاد و همزمان  با آخرین ماه های عمر مجلس هشتم شورای اسلامی مجوز تأسیس را دریافت کرده است.(برای مطالعه اطلاعات بیشتر درباره منطقه ویژه اقتصادی سبزوار روی اینجا کلیک کنید)

همچنین طبق  اطلاعات موجود در تحریریه اسرارنامه ، از زمان کسب مجوز منطقه ویژه اقتصادی سبزوار موسسه ای مردمی که پیگیر امور راه اندازی  این پروژه در سبزوار است، زمینی به وسعت 1200 هکتار را در 30 کیلومتری شرق سبزوار در نظر گرفته تا عملیات ساخت و ساز ساختمانی منطقه ویژه اقتصادی روی آن انجام پذیرد و هم اکنون بخش هایی از کار در آرامش و سکوت خبری پیش رفته است تا برخی حساسیت ها و کارشکنی  های همیشگی مانع پیشرفت این پروژه عظیم اقتصادی در نیمه غربی خراسان نشود. اما فرماندار و نمایندگان و سایر  مسوولان اجرایی در سبزوار همواره پیگیر اجرای  منطقه ویژه اقتصادی در دیار سربداران بوده اند (منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3)

اینک علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در دیداری که با مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور داشته است، مجددا موضوع راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار و تعدادی دیگر از شهرهای خراسان را یادآوری کرده است.

طبق اظهارات رشیدیان هم اکنون شهرهای سبزوار ، کاشمر، قوچان ، درگز و گناباد در آستانه تأسیس مناطق ویژه اقتصادی هستند و قرار است منطقه ویژه اقتصادی سرخس که از چندین سال قبل راه اندازی شده بود به منطقه آزاد تجاری  ارتقاء یابد.

متن کامل اظهارات استاندار خراسان رضوی  در این  زمینه به شرح زیر است:


خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی سبزوار، کاشمر، گناباد، قوچان و درگز در دولت به تصویب رسیده است.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان‌ در دیدار با مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن استان در کریدورهای بین المللی و دسترسی آسان به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از طریق منطقه ویژه سرخس و تامین مناسب زیر ساخت‌ها اعم از ریل، جاده، فرودگاه و اخذ مجوزهای لازم انتظار می‌رود به زودی طرح ارتقای منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور محقق شود.
 
وی افزود: بخشی از منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و قسمتی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پیشنهاد شده است.
 
استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: هشت منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که در حال حاضر مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون فعال است و صادرات و واردات کالا از این مبادی صورت می‌گیرد.
 
رشیدیان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی سبزوار و کاشمر در دولت مصوب و مجوز آن از مجلس اخذ شده، همچنین ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در گناباد، قوچان و درگز نیز در دولت به تصویب رسیده است.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان عنوان کرد: وجود معادن غنی و سرشار، شکل گیری صنعت فولاد و صنایع پایین دستی و بالا دستی آن، فعالیت شش هزار واحد صنعتی با محوریت بخش خصوصی، تولید قابل توجه محصولات باغی، دامی و زراعی و استقرار صنایع تبدیلی از جمله مزایای منحصر به فرد خراسان رضوی است.
 
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: علی رغم ظرفیت‌های موجود در شرق کشور به لحاظ فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، توجه به این منطقه مورد غفلت واقع شده است.
 
رشیدیان افزود: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه متوازن و عادلانه امکانات، انتظار می‌رود شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصاد در شرق کشور با استفاده از مزیت‌های منطقه ای باشیم.
 
رشیدیان اظهار کرد: با توجه به وجود بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی، کادر پزشکی مجرب و کارآمد و تجهیزات به روز، زمینه برای توسعه توریست درمانی و گردشگری سلامت در استان فراهم است.
 
وی با اشاره به وجود بیش از 300 هزار دانشجو در استان گفت:این مهم نشان دهنده اهتمام جوانان به فراگیری علم و دانش، زمینه بسیار مطلوبی برای پرورش نخبگان است که امیدواریم بتوانیم با بهره گیری مناسب از این فرصت‌ها برای توسعه متوازن استان گام‌های اساسی برداریم و خراسان رضوی را به جایگاه واقعی خود درکشور برسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

گفتنی است سبزوار با برخورداری از شماری از ارزشمندترین محصولات کشاورزی ، معدنی و صنعتی کشور از دیرباز یکی از قطب های اقتصادی شمال شرق ایران بوده است. این شهرستان همچنین در مسیر شماری از راه های اصلی کشور و استان از شرق به غرب از شمال به جنوب و از شمال شرق به مرکز ایران قرار گرفته است که این  امتیاز در کنار نزدیکی به راه آهن سراسری تهران - مشهد و برخورداری از فرودگاه مرز مجاز هوایی جایگاه مواصلاتی  ویژه ای برای سبزوار ایجادمی کند تا این شهر به بارانداز اقتصادی شمال شرق  کشور تبدیل شود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پروژه داروسازی طاها در سبزوار دارای مصوبه صندوق توسعه ملی است

نظرت را بنویس
comments

باد صبا

حالا کی ان شاءالله راه می افته فکر کنم این منطقه ویزه هم که راه بیافته با اشتغال و رونق اقتصادی ای که ایجاد میکنه جنس سبزوار برای استان شدن دیگه جوره جوره همین الانم دیگه ماشاالله مزیتهایی که توی سبزوار هست هیچ شهر دیگه خراسان نداره

مهدی

این بحثی که اینجا راه افتاده بین حق گو و اون بنده خدای بی نام و نشان ظاهرا یک بحث شخصی شده یعنی از بین همه مخاطبان این مطلب یک نفر با یک جایی مخالفه یک نفر موافقه بقیه هم همه بی طرفن پس بهتره این دو نفر بحث شخصیشونه دیگه اینقد در ملا عام ادامه ندن اسرارنامه هم بهتره نظرات اینطوریو که حرفای احساسی و بی پایه و سند از جانب طرفداران یا مخالفان یک جریانیه از اول تایید نکنه یا اگر تایید میکنه نذاره کار به اینجاها بکشه اوایل خودتون به نظرات به خصوص اونایی که توهین امیز بود جواب میدادید و جلو می گرفتید و اجازه بروز اینجور بی اخلاقیارو نمیدادید و این ویزگی منحصر به فرد سایت شما نسبت به بقیه بود ولی الان دیگه شماهم خیلی اپن شدید من قبلتونو بیشتر میپسندیدم

هرکسی بر اساس شخصیت و لیاقت خود صحبت می کند. جنابعالی فکر می کنید همه مثل خود شما پاچه گیر هستند. اتفاقا بهتر بود دوباره نظرات را می خواندی تا بهتر می فهمیدی چه کسی پاچه این و آن را می گیرد . در هر نیازی به معرفی بیشتر از این خود ندارید

حق گو

اره شما هم حتما براساس شخصیت و لیاقت خودت صحبت می کنی ک که تو نظرات قبلیت منیو که اصلا ندیدی و نمیشناسی به جیره خواری فلان موسسه متهم میکنی با این منطق شما حتما خودتم جیره خوار فلان موسسه ای هستی که رقیب اون یکی موسسه است عموجان خدا و پیغمبرخدا که نیستی علم غیب داشته باشی حداقل یک درصد جای شک برای خودت بذار اینقد زود درباره کسی که ندیدی و نشناختی قضاوت نکن

حق گو

آخه میبینم شما خودت از بس به حرفی که می زنی اطمینان نداری نه جرأت می کنی اسم خودتو بنویسی نه جرأت می کنی اسم اون موسسه رو بیاری. فکر کنم همین برات کافی باشه.

خدایی تو یکی که آخر اطمینان و جرات هستی. همین که امثال تو جیره خوار اون موسسه کذایی هستی هم برات کافی است

ای کاش این شهامت هم وجود داشت که گفته می شد که 1200هکتار زمین و مجوز منطقه ویژه اقتصادی به نام کدام موسسه صادر شده است . و باز قرار است جیب چه کسانی از این راه پر و پرتر شود

حق گو

به نام هر موسسه ای صادر شده باشه خدا خیرشون بده. بالاخره این مجموعه اگر ایجاد بشه به نفع شهره بقیه که انگار بود و نبودشون هیچ فرقی به حال توسعه و پیشرفت سبزوار نداره! باز همه می دونن اگر بخاریم بخواد از جایی بلندشه از همون موسسه ای بلند میشه که بعضی از حسودا چشم دیدنشو ندارن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما