اسرارنامه زیر ذره بین / با واکنش مدیران ارشد به فعالیت های رسانه ای

این روزها مجله اینترنتی اسرارنامه در مرکز توجه برخی از مسئولین و مدیران فرهنگی و سیاسی شهرستان سبزوار قرار گرفته است.
تلاش  و کنجکاوی تعدادی از آن بزرگواران برای شناسایی تیم مدیریت اسرارنامه خبری است که در روزها و هفته های اخیردائماً از طریق تعدادی از رابطین مردمی اسرارنامه به دست ما می رسد. و از این بابت خوشحالیم که مشاهده می کنیم در شهر و دیارمان مسئولین هشیار و بیداری هستند که نسبت به فعالیت های با اهمیت رسانه ای حساس بوده و واکنش نشان می دهند . وهرچند این حساسیت ها در مورد اسرارنامه که هم اکنون حدود 9 ماه از آغاز به فعالیت آن می گذرد و در این مدت سبک و سیاق و هواداران خاص خود را پیدا کرده کمی دیرشده است اما به هرحال حتی همین حالا نیز ، وجود این گونه حساسیت ها  لازم است . و ضمناً از اثربخشی فعالیت رسانه های محلی در میان مردم و مسئولین دارالمومنین سبزوار خبرمی دهد ،  که این موضوع  باعث خرسندی است.
ضرورت توجه مسئولین به فعالیت های رسانه ای در شهرستان سبزوار در مقطع کنونی موضوع با اهمیتی است که باید مدیران ارشد شهرستان برای ساماندهی مناسب به این موضوع چاره اندیشی کرده و مدیریت صحیحی را اعمال کنند.
البته منظور این نیست که خدای ناکرده مدیران شهرستان باید در فعالیت های آزاد رسانه ها دخالت کرده و در مسیر آزادی بیان واندیشه و انتقادگری سالم رسانه ها ممانعت ایجاد کنند.لیکن نفس توجه آنها به فعالیت های فرهنگی و رسانه ای رفتاری لازم ، مثبت و امید بخش است.
خصوصاً اینکه مردم سبزوار و بعضاً برخی گروه های حزبی و جناحی در سالهای اخیر در نبود رسانه های معتبر و شناخته شده محلی خود به خود اقدام به راه اندازی وبسایت ها و وبلاگ های خبری و تحلیلی فراوانی کرده اند که برخی از این وبسایت ها به صورتی کاملاً واضح در جهت اهدافی مشخص حرکت می کنند که گاهی اوقات همراستا با مصلحت عمومی جامعه و گاهی درجهت مخالف آن است.
به هرحال در این زمینه نیز مانند بسیاری از موارد ، مردمان سبزوار به صورت فعالانه ای با راه اندازی چندین وبسایت خبری و تحلیلی وارد بحث اطلاع رسانی و تحلیل رویدادها و مسائل شهرها و روستاهای ناحیه سربداران کرده اند که این حجم گسترده فعالیت های مردمی و حزبی و جناحی از طریق رسانه های محلی سبزوار در سایر شهرهای استان بی نظیر است.
امروز آگاهی و درک اجتماعی مردم سبزوار به عنوان اولین قطب فرهنگی و سیاسی واداری خراسان رضوی پس از مشهد مقدس به حدی بالا رفته است که به خوبی می دانند رسانه ها ابزارهای لازم و ضروری فعالیت های اجتماعی هستند وهرفرد یا گروهی که اندیشه ها و اهداف خاص خود را دارد و مایل است این اندیشه ها را در جامعه پیاده کند وبه اهداف خود برسد باید یک رسانه مختص خود داشته باشد.
لذا از همین حالا به خوبی قابل پیش بینی است که در آینده هایی نه چندان دور به ویژه در موقعیت های مهم سیاسی و اجتماعی نظیر ایام انتخابات های مجلس ، شورای شهر یا ریاست جمهوری هر نامزد یا جناح خاص که نامزدی در انتخابات دارد ، قطعاً در کنار ستادهای انتخاباتی فیزیکی که در نقاطی از شهر دایر خواهندکرد ، ستادهایی مجازی متعددی نیز در عرصه مجازی اینترنت ایجاد به راه خواهند انداخت. که البته این خود می تواند زمینه اشتغال زایی جدیدی برای متخصصین امور رایانه و اینترنت ایجاد کند و می تواند پدیده ای مطلوب باشد.
درچنین شرایطی بدیهی است که مسئولین و مدیران ارشد سیاسی و فرهنگی شهرستان بهتر است با رویکردی مثبت با این  موضوع مواجه شوند ، و آن را به جای تهدید به چشم یک فرصت و یک توانمندی خاص اجتماعی و فرهنگی در مردم وجوانان دیار سربداران ببینند و به فکر برنامه ریزی صحیح برای سازماندهی اصولی آن باشند.  
دراینجا باید گفت ، هرچند یکی از ابعاد توجه مسئولین به موضوع فعالیت های رسانه ای می تواند همین بحث شناسایی مدیران و اصحاب رسانه های محلی باشد ، اما این تنها اقدامی نیست که مسئولین فرهنگی می توانند انجام دهند. خصوصاً اینکه ممکن است مدیران برخی از رسانه ها ،  نظیر مدیریت اسرارنامه و بسیاری از وبسایت های محلی دیگر در شرایط کنونی ترجیح دهند به صورت ناشناخته به فعالیت های فرهنگی خود ادامه دهند. اما مسئولین می توانند با اجرای برخی راهکارها در نهایت  به ترغیب دست اندرکاران رسانه ها برای معرفی خود جهت سازماندهی فعالیت های رسانه ای در سبزوار بپردازند.

درادامه راهکارهایی توسط اسرارنامه پیشنهاد می شود :

1- برگزاری جشنواره های متعدد مطبوعات با تأکید بر مطبوعات محلی در شهر سبزوار که در این جشنواره ها به بهترین وبسایت های خبری و تحلیلی با معیارهای صحیح و عادلانه ، جوایز ارزنده  مادی و معنوی اهدا شود . این موضوع می تواند یک مشوق برای دست اندرکاران رسانه های محلی باشد تا برای شرکت در چنین جشنواره هایی به معرفی صریح و صحیح خود بپردازند.
2- ارائه خدمات بیمه یا سایر حمایت های مادی و معنوی و قانونی برای دست اندرکاران رسانه های محلی . این موضوع نیز می تواند مشوقی برای تمایل اصحاب رسانه به معرفی خود و فعالیت روشن و قانونی باشد.
3- ورود جدی خود مسئولین شهرستانی به فعالیت های رسانه ای با راه اندازی وبسایت های اینترنتی ، نشریات کاغذی ، و حتی رادیو و تلویزیون هایی در مقیاس محلی ...با اینکار هرچند فعالیت های رسانه ای مردم کمرنگ نخواهد شد ، اما حداقل مسئولین خواهندتوانست شیوه خاص و مطلوبی برای این گونه فعالیت ها به جامعه رسانه ای شهرستان معرفی کنند.
این پیشنهادات می تواند ادامه داشته باشد. شما مخاطبین گرامی نیز نظر خود را با ما در میان بگذارید.
با توجه به اینکه در ایام نزدیک به روز خبرنگار هستیم ، امید می رود که این پیشنهادات توسط مدیران فرهنگی و سایر همکاران رسانه ای ما در سبزوار مورد توجه قرار گرفته و حمایت شود.
در پایان لازم به ذکر است ، مجله اینترنتی اسرارنامه قبلاً نیز به شکل های دیگری مورد توجه و واکنش مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی ، مسئولین وحتی سایر رسانه های محلی قرار گرفته است. به همین مناسبت ما نیز سعی کرده ایم تا حدودی از رفتار و خط مشی های خود با مخاطبین گرامی سخن بگوییم.
برای مطالعه این مطالب می توانید به پیوندهای زیر مراجعه کنید:
اسرارنامه زیر ذره بین / رسانه وابسته یا مستقل
واکنش های متفاوت اهالی قلم نسبت به مجله اینترنتی اسرارنامه

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
جنبش رسانه ای در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

عشق اسرارنامه

متأسفم.از داخل متنتون میشه فهمید فقط یک حساس شدن ساده نیست. باز لابد می خوان جلو همین اسرارنامه رو هم بگیرن. تو سبزوارما یک عده واقعاً همیشه کارشون همین بوده. تا می بینن یک جایی داره حرف حساب می زنه و طرفدارانی پیدا میکنه جلوشو می گیرن. درشگفتم ازاینکه چرا روی شما اینقدر حساس بشن؟ شما که فعلایت سالمی داشتید همیشه. تازه اگرهم انتقادی کردید در نهایت احترام بیان شده. حالا چرا زیر ذره بین رفتید؟!!!

خيلي توهم داري!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

امیر مسکنی

سلام الآن این قطعی چندساعته بابت همین فشارها بود؟؟ :D
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما