سرپرست اداره بهزیستی سبزوار:

3 درصد از استخدامی های دولتی باید از میان معلولان باشد/ سهم نابینایان 60 درصد اپراتوری ادارات

اسرارنامه: سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت: طبق قانون جامع حمایت از معلولین باید 3 درصد استخدامی های ادارات دولتی از میان  معلولین باشد و نیز 60درصد اپراتورها در ادارات و سازمان ها باید از میان افراد نابینا وکم بینا جذب شوند.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، مرضیه کسرایی فر روز گذشته در حاشیه بازدید از کتابخانه بصیرت سبزوار که ویژه نابینایان و کم بینایان  در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری  راه اندازی شده است، گفت: پیگیر آن هستیم که سهم اشتغال معلولان و از جمله نابینایان را در ادارات و سازمان های دولتی تحقق بخشیم اما متأسفانه از آنجایی که هنوز برخی مدیران به توانمندی های معلولان اعتقاد کافی ندارند، در زمینه اشتغال افراد این قشر  با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی اما تصریح کرد: بیمارستان  ها در سبزوار جهت جذب نابینایان در مشاغل مربوطه همکاری خوبی با اداره بهزیستی داشته اند.
کسرایی فر به عنوان اولین بانویی که تا کنون ریاست اداره  بهزیستی سبزوار را برعهده گرفته است، در ادامه افزود: سال  گذشته برای  9 نفر از نابینایان سبزوار توسط اداره بهزیستی هزینه اشتغال پرداخت شده که صرف مشاغلی نظیر توربافی یا دیگر شغل  های مناسب نابینایان  شده است.
وی همچنین گفت:تعداد نابینایان تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار که پرونده دارند 650 نفر است اما اگر آمار نابینایان شهرستان های تازه مستقل  شده از سبزوار  را نیز حساب کنیم ، این تعداد افزایش  می یابد.
این مسوول سپس اظهار داشت: از 650 نفر نابینای تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار 100 نفر  مستمری  می گیرند، 48 نفر دانش آموز هستند که کمک  هزینه تحصیلی  دریافت  می کنند 6 نفر دانشجو داریم که هزینه دانشگاه دریافت می کنند.
لازم به توضیح است در این جلسه مرضیه کیانی  رئیس  مرکزتوانبخشی اداره بهزیستی سبزوار، زیبا باغانی  رئیس اداره  کتابخانه های عمومی  شهرستان سبزوار ، علی بشیری مسوول بخش بصیرت کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری (ویژه نابینایان)، و مسوولان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری و شماری  از نابینایان  و کم بینایان سبزوار نیز حضور داشتند.
در خبرهای بعدی گزارش های کامل تری در این زمینه منتشر خواهد شد. 
 

برای مشاهده گزارش تصویری از این جلسه هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بازدید سرپرست اداره بهزیستی سبزوار از کتابخانه بصیرت ویژه نابینایان این شهر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما