مشروح سخنرانی روز قدس استاندار خراسان رضوی در دارالمومنین سبزوار

استاندار خراسان رضوی در پایان راهپیمایی روز قدس در سبزواربه سخنرانی  پرداخت.
بخش هایی  از سخنان  علیرضا رشیدیان  درباره  مسأله فلسطین و جنایات اسرائیل در سرزمین های اشغالی  به شرح زیر  است: نامگذاري  آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نمادي براي وحدت و بيداري امت اسلامي و زنده نگاه داشتن ياد و نام فلسطين علي رغم تمام تحرکات دشمنان براي به فراموشي سپردن اين نام و خاطره است.
رشيديان  همچنين گفت: وقتي امام خميني (ره) در اولين سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين  روز را به نام قدس نامگذاري کردند به نوعي جهت گيري حرکت نظام اسلامي را نشان دادند. حرکتي که فراتر از چهارچوبه خاک کشور ماست. حرکت و نامگذاري اي که هدف گيري آن وحدت جهان اسلام در مقابله با غده سرطاني اي بود که تمامي جهان اسلام را تحت تأثير خود قرار داده است. شهيد مطهري به عنوان يکي از شاگردان امام و يکي از متفکران انقلاب اسلامي در آن زمان در ماه محرم به خوبي اشاره مي کند که اگرپيامبر اسلام در حال حاضر بود چه اتفاقي مي افتاد؟
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: شهيد مطهري آن زمان به خوبي تشخيص داد که صهيونيست ها "شمر" هاي زمانند. جناياتي که آن ها امروزه درغزه مرتکب مي شوند با هيچ نظام جنگي و هيچ نظام تاريخي و حقوقي انطباق ندارد. هدف قراردادن مردم، هدف قراردادن زنان و کودکان  ، به کارگيري سلاح هاي کشتار جمعي ، به کارگيري سلاح هاي غيرمتعارف عليه مردم با هيچ فرهنگي نمي خواند. و آن زمان شهید مطهری به درستي تشخيص داد که اگر قرار است ما امت پيامبر و امت علي بن ابيطالب باشيم و براساس آنچه در زيارت عاشورا مي خوانيم ياران حسين بن علي ع باشيم بايد در اين زمان دشمنان  اسلام و دشمنان بشريت و دشمنان دين مبين را بشناسيم و بدانيم که شمر زمان ما "نتان ياهو" است بدانيم که جنايتکاران رژيم صهيونيستي جنايتکاران سپاه يزيدند.جناياتکاراني  که براي قتل و غارت امت اسلام و مردم مستضعف و بي پناه از هيچ کاري کوتاهي نمي کنند. هدف صهيونيست ها دسترسي به يک خطه کوچک براي حکومت نبود و نيست آن چيزي که غربي ها بعضا به آن مي پردازند که اين ها ملتي هستند که خطه کوچکي براي بقا مي خواهند اين  نيست. صهيونيست ها به دنبال نيل تا فراتند صهيونيست ها به دنبال احياء تاريخ خودگفته و خودساخته خودشان هستند و اگر نبود انقلاب اسلامي ايران چه بسا موفق مي شدند.

امروز جا دارد که نکته اي را که برادر  عزيزم دکتر محسني نماينده شهر شما اشاره کردند ، تأکيدکنم که صهيونيست ها با داشتن بيش از 200 کلاهک هسته اي و با داشتن  پشتيبان هاي قدرتمند در غرب هيچ مانعي در خاور ميانه براي خود نمي ديدند.  با پيروزي هايي که به دست مي آوردند واقعا خود را قدرت اول مي دانستند در خاور ميانه اما حرکت امام خميني و تداوم راه امام توسط مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي نشان داد که هيمنه صهيونيست ها پوشالي است همانطور که ارتش شاهنشاهي يک روزي احساس مي کرد هيچ قدرتي نمي تواند رزيم شاه را تکان  دهد اما اين  ملت با اعتقادات راستين خود و با رهبري امامشان  آن را در هم تنيدند و امروز نیز  با همان روش و منش    امام  که توسط جانشين برحقش دنبال شد نشان دادند که هيمنه اسرائيل هم پوشالي است و در جنگ 33 روزه فرزندان روحاني امام و رهبري  در لبنان ، حزب الله قهرمان اين  هيمنه را خورد کرد و بعد از آن در تهاجمي که به منطقه محاصره شده غزه توسط صهيونيست ها صورت گرفت و مقاومتي که فرزندان

فلسطين در مقابل اين  تهاجمات به پشتوانه شما ملت قهرمان  انجام دادند باز اين هيمنه را بيشتر در هم کوبيدند در اثر اين شکست ها صهيونيست ها به فکر افتادند تا به توصيه پير استعمارگري که مي  گفت اختلاف بینداز و حکومت کن اختلاف افکني را در ميان  امت اسلام دنبال کنند . گروه هاي تکفيري گروه هايي مثل داعش با ظاهري اسلامي اما در باطن سرسپرده به صهيونيست ها به دنبال اين  نقشه توطئه آميز بر  عليه  کشورهايي  که محور مقاومت بودند، از جمله سوريه ، لبنان ، عراق وارد صحنه شدند. بيداري اسلامي که  حرکت گسترده اي را در منطقه ايجاد کرده بود به شدت به کار افتادند تا اين  بيداري را بخوابانند و به انحراف بکشانند و اين  محور مقاومت را که کانون اصلي  حرکت امت اسلامي  در مقابله با صهيونيست ها بود به جنگ داخلي بکشانند و متأسفانه با پشتوانه بعضي  کشورهاي منطقه و با امکانات خود آن ها سلاح به روي مسلمان  گشودند. کشتارهايي که در سوريه ، در لبنان ، در عراق رخ داد دل هر مسلماني را به درد آورد. بعد از اين حرکت ها که صورت گرفت تصور آن ها اين بود که موقعيت خوبي براي آن ها پيش امده. امت اسلامي به شدت در درون خودش درگير است و مي توانند به نقشه هاي خود سر و سامان دهند.  اما غافل  از اينکه امت اسلامي  رهبري معظم ، دولت خدمتگزار ، همگي با همديگر متحد ، به هوش و آگاه هستند. در قضايايي  که در سوريه رخ داد در مسائل عراق ، حمايت ها و پشتيباني هايي که  امت از دولت های به حق قانونی انجام دادندمنجر شد که این خط توطئه به سرانجام خود نرسد. و حملاتی که در ماه مبارک رمضان علیه مردم غزه صورت گرفت، علی رغمی  که آن ها فکر می  کردند با پشتیبانی دول غربی و سکوت مفتضحانه سازمان های بین المللی  می توانند به مقصود  خود برسند،  اما وجدان های آگاه و بیدار و افرادی که دل در گروه انسانیت و مسائل انسانی  دارند حتی فراتر از امت های اسلامی  به خروش آمدند. درمرکز حکومت های غربی مردم به خروش آمدند و اعتراض  کردند.
وی سپس گفت ما در استان خراسان رضوی اعلام آمادگی کرده ایم که اگر مجروحان این  حملات ددمنشانه قرار شد  به کشور ما آورده شوند، آمادگی پذیرش و مداوای مجروحان را در خراسان رضوی داریم. 

استاندار خراسان رضوی سرانجام در پایان سخنان خود از مردم سبزوار و خراسان رضوی به خاطر شرکت با شکوه در این راهپیمایی تقدیر و تشکر کرد و گفت این حضور شما پیام های روشنی دارد و به فلسطینی ها می گوید که ما با شما هستیم.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما