گزارش یک ماجرای پلیسی در خیابان تاریخی بیهق سبزوار (تکمیلی+ عکس)

ظهر امروز خیابان تاریخی بیهق در مرکز شهر سبزوار شاهد ماجرایی پلیسی بود که برای ساعتی باعث ازدحام جمعیت و کند شدن عبور و مرور در این خیابان شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، محمدنادر اخباری پژوهشگر و روزنامه نگار سبزواری که حوالی ساعت 12:30 ظهر امروز به طور اتفاقی در محل تقاطع خیابان بیهق با خیابان حمام حکیم در سبزوار حضور داشت، شاهد عینی بخش هایی از حادثه مورد ذکر بوده و گزارش ماوقع را براساس آنچه خود مشاهده کرده و نیز از دیگر شاهدان حاضر در صحنه شنیده است، برای مجله اینترنتی اسرارنامه به صورت زیر شرح بازگو کرد:

محمد نادر اخباری: پس از تخلف یک خودرو سانتافه تیره رنگ در ورود به مسیر خط ویژه عبور و مرور تاکسی ها در خیابان بیهق سبزوار، خود رو متعلق به پلیس راهنمایی و رانندگی به تعقیب متخلفان پرداخته و در حالی که اتومبیل سانتافه در تقاطع بیهق با خیابان حمام حکیم قصد فرار از طریق این مسیر فرعی را داشته است، با اقدام به موقع دو خودرو  پلیس راهنمایی و رانندگی که از رو به رو و پشت سر مجرمین را محاصره کردند، خودرو سانتافه متوقف شده و سرنشینان آن که عبارت از یک مرد، یک زن و دو کودک بوده اند، به جهت های مختلف متواری شده اند.

این ماجرا از همان نخستین لحظات وقوع، در چشم مردم حاضر در صحنه، بیشتر از یک تخلف ساده رانندگی به نظر می رسید و پس از انجام بررسی های بیشتر شواهدی از خودرو سانتافه به دست آمد که احتمال وقوع جنایتی هولناک را مطرح می ساخت.

محمدنادر اخباری در توضیح بیشتر ماجرا به خبرنگار مجله اسرارنامه گفت: در بررسی های اولیه که از اتومبیل سانتافه به عمل آمد، پتویی در صندلی عقب آن کشف شد که زیر آن مقادیر زیادی خون خشک شده به چشم می خورد. همچنین در صندوق عقب خود رو نیز پتوی غرق به خون دیگری کشف شد که مشاهده این مدارک در کنار فرار با عجله سرنشینان خودرو احتمال وقوع جنایت را تقویت کرد.

این شاهد عینی افزود: مردم حاضر در صحنه از عملکرد شایسته خودرو های پلیس راهنمایی و رانندگی در محاصره و متوقف کردن ماهرانه خودرو متخلف ابراز رضایت کرده و معتقد بودند راننده خودرو پلیس با مهارتی ستودنی در لحظه حساس مقابل خودرو متخلف پیچیده و باعث توقف آن شده است.

بر پایه همین گزارش پس از متواری شدن سرنشینان سانتافه مأموران راهنمایی و رانندگی صحنه جرم را به مأمور دیگری که با لباس شخصی و بی سیم در محل حضور یافته بود تحویل داده و مکان را ترک کردند.

در ادامه این ماجرا مأمور لباس شخصی که احتمالا از مأموران اداره آگاهی و نیروی انتظامی بوده است، با مهارت خوبی صحنه جرم را مدیریت کرده و با همکاری مردم حاضر در محل حلقه انسانی دور خودرو متوقف شده تشکیل دادند تا احیاناً در ازدحام جمعیت کسی به صحنه جرم نزدیک نشود و باعث دستکاری و پاک شدن و یا تغییر آثار مجرمین نگردد.

این شهروند سبزواری سپس گفت: خوشبختانه مسوولان بانک های موجود در آن محل اعلام کردند، دوربین های نصب شده آنان تصاویر افراد فراری را ضبط کرده و بنابراین احتمال دستگیری مجرمین بسیار بالاست.

اخباری سپس گفت: دقایقی بعد از اینکه مأموران انتظامی بررسی های لازم روی خودرو سانتافه را انجام دادند، توسط یک جرثقیل به محل دیگری حمل شد و رفت و آمدهای خیابان به حالت عادی بازگشت.

طبق زمزمه های موجود در میان شاهدان صحنه جرم، خودرو سانتافه جلب شده، متعلق به شهرستان تربت حیدریه بوده است.

محمدنادر اخباری در پایان با توجه به پتوهای خون آلود کشف شده در داخل خودرو سانتافه، ابراز امیدواری کرد، در این ماجرا جنایتی رخ نداده و به کسی آسیبی وارد نشده باشد و یا در صورت وقوع جنایت مأموران انتظامی بتوانند متخلفین را هرچه سریعتر دستگیر کرده و به فرد یا افراد آسیب دیده اگر هنوز در موقعیت دریافت کمک هستند، یاری لازم را برسانند.

گفتنی است خیابان بیهق سبزوار از قدیمی ترین خیابان این شهر است که به واسطه وجود چندین بنای تاریخی با قدمت کمتر و بیشتر از 1000 سال در جوار این خیابان می توان آن را یکی از تاریخی ترین خیابان های ایران دانست که در حال حاضر به بازار اصلی شهر سبزوار تبدیل شده و محل وقوع بسیاری ازرویدادهای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی غرب خراسان رضوی است و در طول تاریخ دیرینه خود حوادث فراوانی را تجربه کرده است.

 

تهیه عکس ها توسط محمد نادر اخباری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی نگران کننده از شیوع تخلفات راهنمایی و رانندگی و سهل انگاری مأموران انتظامی

نظرت را بنویس
comments

امیر

سلام در مورد دستگیری بزرگترین باند سوء استفاده از بیمه برای دریافت دیه که اکنون در زندان بسر می برند توسط راهنمایی سبزوار گزارش تهیه شود

مریم

زودقضاوت نکنیم

تاوپلج

سلام از شما دعوت می شود از تاوپلجی در باداب سورت(مازندران) با دغدغه ی زیست محیطی دیدن فرمایید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما