اجرای طرح کوچه گردان عاشق برای اولین بار در سبزوار

مجله سبزواریان.کام نوشت: برای اولین بار در سبزوار آئین کوچه گردان عاشق برگزار گردید.

به گزارش سبزواریان، برای اولین بار جوانان و خیرین سبزواری، با همکاری و همراهی جمعیت امام علی (ع) اقدام به برگزاری این آئین زیبا و انسانی کردند.

این آیین که هرساله در شب های قدر، با تأسی از سیره مولای متقیان حضرت علی (ع) در دستگیری از خانواده های محروم اجرا می‌شود، نخستین طرح جمعیت امام علی (ع) است که از سال ۱۳۷۹ توسط هفت دانشجو و با توزیع ۳۰ کیسه آذوقه در محلات فقیرنشین شهر تهران پایه گذاری شد، در سال ۱۳۹۲ به ۴۰۰۰ کیسه در بیش از بیست استان کشور رسید.

در این طرح، در طول ماه مبارک رمضان مایحتاج یک ماه خانواده‌های محروم تهیه و در شب‌های ۱۹ تا ۲۷ ماه رمضان خانه به خانه توزیع می‌گردد.
این آیین به دنبال ایجاد پیوند میان عبادات فردی و اجتماعی افراد جامعه در ماه مبارک رمضان و آگاهی رسانی پیرامون آسیب‌هایی است که جامعه در اثر فقر و گرسنگی به آن دچار می‌شود.

امید گلباز، رابط جمعیت امام علی (ع) در شهرستان سبزوار در گفتگویی با سبزواریان گفت: امسال و در اولین اجرای این طرح بیش از ۴۰ کیسه مواد غذایی توسط این جمعیت آماده و در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان توزیع گردید. همچنین اعضای جمعیت در انتهای این آئین در منزل یکی از خانواده های نیازمند حاظر شدند و مراسم دعا و راز و نیاز برگزار کردند.

وی همچنین افزود: ما سعی داریم به زودی فعالیت های این جمعیت را در سبزوار به صورت گسترده معرفی و اجرا نمائیم.

 

برای مشاهده گزارش تصویری  از اجرای طرح کوچه گردان عاشق  در سبزوارهم اکنون روی اینجا کلیک  کنید. 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

حاشیه نگاری برای یک مرگ مغزی توسط امیراحسان  دولت آبادی

نظرت را بنویس
comments

حسن

باسلام و ضمن عرض خدا قوت آفرین بر جوان مردان سبزواری بنده هم حاضرم هر کاری از دست برآید کمک کنم و عضو این گروه بشم لطفا راهنمایی کنیدمتشکرم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما