رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان:

سبزوار رکن اصلی صنعت خراسان رضوی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های موجود سبزوار گفت: سبزوار از شهرهایی است که رکن صنعتی در استان محسوب می شود و دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان مرضیه علیرضایی درهمایش تجلیل از در همایش تجلیل از صنعتگران، کارآفرینان و تولیدگران سبزوار  با تاکید براینکه تنها راه مقابله با رکود تورمی گذشت پول و سرمایه از حوزه صنعت است ادامه داد: صنعتی شدن به عنوان یک اقتصاد دانش بنیان تنها راه کار برون رفت صنعتگران از مشکلات موجود است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه  صنعت در سطح استان تصریح کرد: مشکلات موجود در صنعت استان در حال رصد شدن هستند تا بتوانیم با طرح این مشکلات در کارگروه چهارگانه سرمایه گذاری استان این مشکلات وموانع را رفع کنیم.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان بابیان اینکه امروزه کارشناسان، صنعتی شدن را یک چیدمان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌دانند خاطرنشان کرد: اصل صنعتی شدن یعنی اینکه در مقابل صنعت، کشاورزی و معدن هم داشته باشیم و به سمت تولید برویم.

وی بابیان اینکه پیوند صنعت و دانشگاه به حل مشکلات حوزه صنعت در استان کمک می‌کند با طرح پرسشی تاکید کرد: امروز سهم دانشجویان رشته دکنری و فوق لیسانس در کارگاه‌ها و مدیریت‌های صنعتی صنعتگران چقدر است؟

علیرضایی افزود: متاسفانه تا با صنعتگر صحبت از بهره‌گیری از دانش و دانشجویان در زمینه‌های صنعتی می‌کنیم این افراد سعی دارند تا به نوعی از جواب به این سوال فرار کنند.

وی با بیان اینکه امروز درصد بسیار کمی از پروژه‌های دانشگاهی تبدیل به صنعت شده است عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌های دانشگاهی به دلیل کم توجهی در حوزه صنعت سر از مراکز صنعتی خارج از کشور در آورده است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی ادامه داد: این برنامه یک برنامه درون گراست که به ما یادآوری می‌کند تا از مولفه‌هایی مانند فناوری داخلی، منابع انسانی، تحصیلات دانشگاهی و... بهره بگیریم.

علیرضایی با تاکید براینکه افزایش قیمت محصولات صنعتی راه تعالی صنعت گران ما نیست افزود: صنعتگران ما باید بتوانند روی 3 عامل مهم که  در تمام کشورهای اروپایی در حال اجراست از جمله بهره‌گیری و به روز کردن تکنولوژی، سرمایه‌گذاری روی بازار و بهره گیری از مدیرانی که بتوانند 2 مولفه نخست را به درستی اجرا نمایند، بروند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فولاد سبزوار جزء 39 پروژه فولادی در دست احداث کشور است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما