وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست کنگره بین المللی سربداران را در سبزوار بر عهده گرفت

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت همراه در 2 تیر 93 به سبزوار ریشه فرهنگی خراسان که بیش از 10 ساعت به طول انجامید، به نظر می رسد دست آوردهای ارزشمندی برای سبزوار و ناحیه شمال شرق کشور در پی داشته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، در این سفر علاوه بر اینکه دکتر جنتی با اجرای چند برنامه هنری از نزدیک با توانمندی های فرهنگی و هنری مردمان دیار سربداران آشنا شد، پس از چندین سال یکی از بالاترین مقامات اجرایی کشور بود که با حضور در این شهر در ایام نزدیک به 29 خرداد سالروز درگذشت دکتر شریعتی یاد و خاطره آن معلم بزرگ را در زادگاهش گرامی داشت. حال آنکه در برخی سال های گذشته حتی فرماندار و بسیاری دیگر از مقامات شهرستانی نیز به موضوع بزرگداشت شریعتی ورود پیدا نمی کردند.

اما دست آورد مهم دیگر که امید می رود به خوبی از آن بهره برداری شود، پذیرفتن مسوولیت ریاست کنگره بین المللی سربداران توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار بود که از مدت ها قبل برخی از دلسوزان شهرستان پیگیر این مهم بودند. زیرا با ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مقوله مهم، عملا وزارتخانه تابعه اش مسوول برگزاری با شکوه این برنامه می شوند و از آنجایی که سربداران حقیقتا نه فقط یک افتخار محلی برای مردم سبزوار بلکه افتخاری ملی برای تمام مردم خراسان و ایران است و حتی کل جهان تشیع را هم در بر می گیرد، چنین ورودی از جانب وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار راهگشا خواهد بود.

در این زمینه محمدرضا محسنی ثانی در سخنرانی بعد از ظهر دوشنبه خود در حضور وزیر به پذیرش این مسوولیت توسط دکتر جنتی اشاره کرد و گفت: این کنگره بین المللی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است سال آینده در سبزوار برگزار شود.(منبع)

دکتر طالبی شهردار سبزوار نیز طی گفتگویی خبری به این نکته اشاره کرده است.(منبع)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

وزیر فرهنگ و ارشاد: فتوت و مردانگی از آرمان های سربداران بوده است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما