با حضور شماری از اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران

مراسم معارفه سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برگزار شد

مراسم معرفی سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار بعد از ظهر امروز با حضور تعدادی از رئسای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، در جریان این جلسه محبوبه طبسی که در شش ماه اخیر کفالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفته بود، اینک به سمت سرپرستی این اداره منصوب شد تا اولین بانویی باشد که این مسوولیت را در سبزوار برعهده می گیرد.

در این جلسه حسین اکبری قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، صدقی رئیس اداره هماهنگی امور شهرستان ها ، یوسفی رئیس اداره تئاتر اداره کل و ... از مشهد حضور داشتند و همچنین شماری از هنرمندان سبزوار و به ویژه اعضا و رئسای انجمن های هنری شهرستان نیز حضور پیدا کرده و هریک در فرصتی مختصر به بیان خواسته ها و مطالبات خود از سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار پرداختند.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه گفت: نگاه این اداره کل معطوف به این هدف است که به نیروهای خود فرصت رشد و بالندگی بیشتری را بدهد.

حسین اکبری تصریح کرد: در گذشته بسیار پیش می آمد که علی رغم وجود نیروهایی توانمند و با استعداد در میان کارمندان اداره ، اما معمولا رئسایی از بیرون انتخاب می شدند که هرچند برخی از آن ها از توانایی بالایی برخوردار بودند، اما فرصت رشد نیروهای خود اداره ، گرفته می شد.

وی سپس افزود: اکنون برخی کمبودهای مالی و نیز رویکردهای مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی به این سمت متوجه شده است که فرصت تجربه اندوزی و رشد را به نیروهای خودی بدهند و تا هنگامی که کارمندان شایسته ای در خود مجموعه فرهنگ و ارشاد وجود داشته باشند، رئسا و سرپرستانی از بیرون جذب نشوند.

اکبری سپس به توانمندی های خانم طبسی و تجربیات موفق قبلی او اشاره کرد و گفت با انتصاب وی که یکی از نیروهای شایسته مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار است، ان شاءالله حرکت های خوبی در عرصه فرهنگی و هنری شهرستان اتفاق بیافتد.

از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه ، ایجاد هماهنگی برای استقبال از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوم تیر در سبزوار بود که تصمیم گرفته شد کمیته های چندگانه ای زیر نظر طبسی تشکیل شوند و خواسته های هنرمندان و اصحاب فرهنگ دیار سربداران را به صورتی مدون و منسجم به اطلاع مقام عالی وزارت برسانند.

در پایان این جلسه یکی از حاشیه های جالب، اصرار کارمندان و برخی هنرمندان برای بردن محبوبه طبسی به اتاق ریاست بود.  چرا که طبسی در 6 ماه گذشته با وجود اینکه کفالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار را برعهده داشته و در غیاب رئیس و سرپرست، رسما بالاترین مقام این اداره محسوب می شده است، اما از رفتن به اتاق ریاست خود داری کرده و در اتاق سابق خود باقی مانده است.

امروز اما کارمندان اداره تأکید داشتند با تشریفاتی سرپرست جدید را به اتاق راهنمایی کنند.اما طبسی رفتن به اتاق ریاست را تا شنبه به تأخیر انداخت.

اجرای برنامه امروز را رضا شجاع مقدم که از کارمندان پرتلاش و هنرمندان مردمی شهرستان سبزوار است، برعهده داشت که زمان سخنرانی هر یک از هنرمندان را مدیریت کرده و به خوبی جلسه را هدایت می کرد.

گفتنی است ابلاغ سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به دست استاد حسین ماستیانی هنرمند برجسته عرصه نقاشی و مجسمه سازی دیار سربداران به محبوبه طبسی اعطا شد.

یکی از شوخی هایی که در پایان این جلسه توسط برخی هنرمندان مرد صورت گرفت، ابراز نگرانی از غلبه مدیریت زنانه و ارجحیت داده شدن نظر کارمندان وهنرمندان زن بر مرد در دوران مدیریت محبوبه طبسی بود. این شوخی هرچند به مذاق برخی بانوان حاضر در جمع خوش آمده بود، اما طبسی تأکید داشت از این گونه نگاه ها مبراست و سعی خواهد کرد مدیریتی بی حاشیه را بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار اِعمال کند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محبوبه طبسی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما