یک رویداد فرخنده ، نکوداشت استاد حمید سبزواری را به تأخیر انداخت

دبیر نکوداشت شاعر آرمانگرای انقلاب از به تأخیر افتادن برگزاری نکوداشت استاد حمید سبزواری به دلیل یک رویداد فرخنده خبر داد.
سید نورالله رضوی که صبح امروز یک شنبه 25 تیر 91 در برنامه زنده تلویزیونی نسیم شرقی از صدا و سیمای خراسان رضوی حاضر شده بود ، گفت اعضای ستاد اجرایی نکوداشت استاد حمید سبزواری به همراه خود استاد و خانواده ایشان به دیدار با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دعوت شده اند که این دیدار صبح روز دوشنبه 26 تیر در تهران رخ خواهد داد. و بدین ترتیب این ملاقات با اهمیت باعث شد اجرای نکوداشت و برنامه های جانبی آن در موعد مقرر برگزار نشود.
یکی از بزرگترین افتخارات حمید سبزواری این است که تنها شاعری است که حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب شعر وی مقدمه نوشته است . محبت مقام معظم رهبری نسبت به حمید در  حدی است که در بسیاری از جلسات و محافل ادبی که معظم له حضور می یابند ، حمید سبزواری معمولاً در کنار دست ایشان قرار می گیرد.
اینک نیز در آستانه برگزاری نکوداشت شاعر آرمانگرای انقلاب که با اشعار خاطره انگیزی نظیر خمینی ای امام ، الله اکبر خمینی رهبر ،آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو و ... تا همیشه یاد خود را در دفتر خاطرات انقلاب اسلامی ایران ماندگار کرده است ، رهبر معظم انقلاب دست اندرکاران این نکوداشت را به ملاقات خود فراخوانده است ، تا رهنمودهای لازم را جهت برگزاری هرچه بهتراین مراسم فرهنگی ارائه کند.
طبق اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه در ملاقات فردا دکتر محمودصلاحی استاندار خراسان رضوی ، جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، محسنی و سبحانی هردو نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی ،  قاسم شعبانی عطار معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار ، سید نورالله رضوی دبیرنکوداشت ، زهرا شیرازی مدیراجرایی و تعدادی دیگر از دست اندرکاران این برنامه از سبزوار و خراسان حاضر خواهند شد. همچنین استاد حمید سبزواری و خانواده وی و البته خبرنگاران رسانه های جمعی تهران و صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند یافت.
هرچند این دیدار در آستانه و به بهانه برگزاری مراسم نکوداشت استاد سبزواری است ، اما در واقع خود نکوداشت دیگری است که به منزله پاسداشت عملی سالها تلاش انقلابی و فرهنگی استاد حمید سبزواری از جانب مقام عظمی ولایت است.
بر این اساس فردا هیچیک  از برنامه های پیش بینی شده برای نکوداشت حمید سبزواری از جمله نمایشگاه خط نگاره ها ، شب شعر استانی ، نشست علمی و ... در سبزوار برگزار نخواهد شد و البته سفر حدود 35 میهمان غیرسبزواری از جمله شعرا ، هنرمندان ، و مقامات سیاسی کشور که قرار بود با پرواز امشب فرودگاه تهران – سبزوار وارد دیار سربداران شوند ، لغو شده است. 
گفته می شود تاریخ بعدی که برای برگزاری این برنامه در سبزوار در نظر گرفته شده ، پس از ماه مبارک رمضان می باشد ، اما این تاریخ هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است.

کوچه پس کوچه پیوندها 
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

سبزواری

شرح کوتاهی به دیدار خصوصی سبزواری با مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری:حمیدسبزواری،هنر خود را در خدمت مردم،انقلاب و بصیرت افزایی قرار دادند. طی دیدار خصوصی که شاعر انقلاب به همراه اعضای دبیرخانه نکوداشت و دیگر مهمانان خصوصی با مقام معظم رهبری داشتند،رهبر انقلاب خطاب به دست اندرکاران نکوداشت بیان کردند:حمیدسبزواری هم قریحه ی شعری خوبی دارند و هم مضمون ساز هستند،تسلط شعری ایشان هم غزل و هم قصیده و ترانه های گوناگون؛که این درباب شعر و شاعری،خود یک خصوصیت است. معظم له،به ویژگی بارزتر ایشان تاکید بسیاری داشتند و افزودند:این خصوصیت ایشان منحصربه فرد ودر باب شعر معاصر می باشد. ایشان هنرخود را در خدمت مردم،انقلاب و بصیرت افزایی قرار داده اند که این بسیارمهم است. سایت نکوداشت حمیدسبزواری

ایمان

در جایی خواندم که حتی حضرت امام به اشعار و اهنگهایی که از شعرهای این شاعر بزرگ ساخته می شد علاقه نشان داده اند

بسیار بسیار عالی.حمید سبزواری بزرگوار زنده باشید و سلامت
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما