محبوبه طبسی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به زودی معرفی خواهد شد

کفیل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از احتمال مشخص شدن رئیس جدید این اداره در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، محبوبه طبسی در گفتگویی مختصر، با خبرنگار این وبسایت ضمن اعلام این خبر از ارائه جزئیات بیشتر درباره گزینه احتمالی ریاست جدید این اداره ، خودداری کرد.

گفتنی است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزواز از ابتدای آذر 92 توسط محبوبه طبسی اداره می شود و این دوره 6 ماهه که از مدیریت وی بر اداره مذکور می گذرد، یکی از دوره های پرکار و موفق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار سربداران بوده است.

براساس همین گزارش در 6 ماهه اخیر چندین اجرای تئاتر و برنامه های هنری نظیر اجرای آیینی شاهنامه خوانی توسط گروه موسیقی داروگ که با استقبال گسترده ای از جانب مردم مواجه شد، به اجرا درآمده است.

همچنین هم اکنون فضای همگرایی مناسبی در میان کارمندان ، هنرمندان و اکثر اصحاب فرهنگ شهرستان سبزوار با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی امور فرهنگی شهرستان به وجود آمده است که صاحبنظران معتقدند این در نتیجه مدیریت موفق طبسی و همکاری و همراهی کارمندان این اداره با اولین مدیری است که پس از سال ها از میان خود کارمندان اداره انتخاب شده و به خوبی با مسائل هنرمندان و امور فرهنگی و هنری دیار سربداران آشنایی دارد.

در نتیجه همین شرایط مطلوب، طبق گفته بعضی منابع آگاه ، درخواست های مکرری از جانب کارمندان و نیز اهالی فرهنگ و هنر سبزوار برای معرفی طبسی به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مطرح شده و حتی اداره کل در مشهد نیز با این انتصاب کاملا موافق است، اما طبسی علی رغم همه پیشنهادات از ابتدا حاضر نشده است، سمت ریاست را برعهده بگیرد.

از همین رو سبزواری ها و به ویژه اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان بزرگ خراسان رضوی توقع دارند هرچه سریعتر تکلیف ریاست این اداره مهم در شهرشان مشخص شود.

زیرا هرچند طبسی در دوران کفالتش بر این اداره در 6 ماهه اخیر عملکرد خوبی داشته و فعالیت های هنری شهرستان رونق مناسبی گرفته است، اما جایگاه کفالت یک اداره ، هرگز از توانمندی هایی برای برنامه ریزی و هدف گزاری های بلندمدت برخوردار نیست و از آنجایی که پست کفالت یک منصب موقتی است، تا هنگامی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار تحت منصب کفالت مدیریت شود، تنها امور جاری و بعضی برنامه های موقتی فرهنگی و هنری می توانند مورد حمایت و اجرا از جانب کفیل این اداره قرار گیرند. حال آنکه سبزوار با برخورداری از پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی در کشور نیازمند تکیه زدن مدیری بر صندلی ریاست این اداره است که بتواند برنامه ریزی های اساسی و بلندمدتی را برای این حوزه داشته باشد.

اینک باید به روزهای آینده چشم دوخت و دید مدیری که سرانجام پس از چند ماه انتظار بر صندلی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار تکیه خواهد زد و محبوبه طبسی بدون ذکر جزئیات خبر قریب الوقوع بودن این انتصاب را داده ، چه کسی است؟

آیا این فرد شایستگی ، تجربه و مقبولیت لازم برای تکیه زدن بر این جایگاه خطیر و با اهمیت کهن شهر سبزوار، ریشه فرهنگی خراسان را دارد تا فضای این اداره را به سمت شکوفایی و ایجاد اعتماد متقابل میان هنرمندان و اداره ، و رونق فعالیت های هنری در سطح شهرستان پیش ببرد  و یا مانند بعضی دوره ها مدیری بر این اداره تحمیل می شود که تنها فضای تنش و اختلاف بین هنرمندان ، کارمندان و اداره  و سستی و رکود فعالیت های هنری را به وجود می آورد؟

لازم به توضیح است ، محبوبه طبسی اولین بانویی است که تا کنون موفق شده برای مدتی مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار را به دست بگیرد و عملکرد موفقی هم در این زمینه داشته باشد.

از این حیث وی را باید در فهرست زنان موفق و اثرگذار سبزوار در سال های اخیر به شمار آورد و اسرارنامه نام این بانوی هنرمند را پیش از این در فهرست زنان موفق سبزوار درج کرده است. برای مطالعه این فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یک بانوی موفق سبزواری ، سرپرستی امور فرهنگی و هنری دیار سربداران را به دست گرفت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما