بازدید معاون وزیر ارتباطات از دومین دانشگاه بزرگ ملی در شمال شرق ایران

دانشگاه  حکیم سبزواری که به عنوان دومین دانشگاه بزرگ ملی با سابقه حدود سه دهه فعالیت ، شناخته می شود، در روزهای اخیر میزبان معاون وزیر ارتباطات بود که در جمع هیأت همراه از این دانشگاه در دارالمومنین سبزوار بازدید به عمل آورد.

گزارش کامل این بازدید در وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری به شرح زیر است:

 

بازدید دکتر براری، معاون وزیر ارتباطات از دانشگاه

دکتر براری، معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتفاق هیأتی همراه، روز سه شنبه از امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی دانشگاه، بازدید به عمل آورد.

در این بازدید آقایان مهندس سبحانی فر، نماینده مردم سبزوار و شهرستان های تابعه در مجلس شورای اسلامی، مهندس ملک جعفریان، مدیر عامل شرکت مخابرات استان خراسان رضوی، دکتر تقی آبادی، مدیر کل IT استان، مهندس چشمی، مدیر عامل شرکت زیر ساخت استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان شهرستان سبزوار و نیز معاونین و مدیران دانشگاه حضور داشتند.

دکتر عسکری معاون اداری و مالی دانشگاه در ابتدای جلسه به نیابت از ریاست دانشگاه، ضمن عرض خیر مقدم، به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، پژوهشی و عمرانی دانشگاه از ابتدا تا کنون پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با تلاش تمامی دلسوزان دانشگاه و حمایت های نمایندگان محترم دولت و مجلس شورای اسلامی، در تجهیز و توسعه زیر ساخت ها و امکانات دانشگاه، تسریع شود.

مهندس سبحانی فر نماینده مجلس شورای اسلامی، نیز با اشاره به پتانسیل بالای موجود در دانشگاه حکیم سبزواری و وجود زیرساخت های مناسب، ابراز امیدواری کرد که بتوان با جذب اعتبارات مورد نیاز نسبت به توسعه و تکامل این زیرساخت ها عملکرد بهتری داشته باشیم.

مهندس سبحانی فر با اشاره به جایگاه کشور در تولید علم که بین رتبه های ۱۵ الی ۱۷ جهانی است، ابراز امیدواری کرد که این تولید علم به تجاری سازی و تولید ثروت رسیده و جامعه و بخش صنعت و تجارت از آن منتفع گردند.                                                                   

دکتر براری، معاون وزارت ارتباطات ودبیرکمیسیون انجمنهای علمی ایران نیز با اشاره به ابراز نارضایتی مقام معظم رهبری از وضعیت نامناسب نرخ تحقیقات کاربردی که بیت ۱۰ تا ۱۵ درصد برآورد شده است، اجرای تحقیقات و پروژه های کلان ملی با مشارکت خود دانشگاه ها و هدایت این تحقیقات به سمت تجارت، صنعت و صادرات محصول را از جمله راهکارهای رفع مشکلات این حوزه برشمرد.

دکتر براری همچنین با اشاره به وجود بیش از ۴ میلیون دانشجوی جوان و فعال در دانشگاه ها، از آنها به عنوان سرمایه ملی یاد کرد که می توان با برنامه ریزی درست، بهترین کارایی را از آنان در بخش های مختلف جهت تولید ثروت ملی حاصل کرد.                                                              

سپس دکتر مولوی معاون پژوهشی با گزارشی از سابقه و تواناییهای دانشگاه حکیم سبزواری خواهان مشارکت این دانشگاه در طرحهای کلان ملی شد و ازمعاونت محترم وزارت ارتباطات خواستند که با دانشگاه حکیم در طرحهای ملی به صورت محور همکار مشارکت جدی داشته باشند. هم چنین از مدیریت محترم فناوری اطلاعات خواستار کمک ۲۵ میلیارد ریالی جهت ایجاد پژوهشکده ICT و تقویت زیرساختهای شبکه فیبرنوری و وایرلس و اینترنت ارزان و پرسرعت برای دانشگاه شدند.

در پایان  دکتر براری خاطر نشان کرد که دانشگاه حکیم را درمشارکت پروژه ها و طرحهای مختلف وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت می کنیم. و با توجه به این که بخش عمده ای از بودجه پژوهشی دانشگاهها صرف خرید اینترنت می شود؛ از جناب آقای مهندس سبحانی فر در خواست نمود که مجلس محترم نسبت با تصویب قوانین مناسب، دسترسی اینترنت پرسرعت و ارزان در دانشگاهها و مراکز پژوهشی را تسهیل نماید.

مهندس ملک جعفریان هم با سخنانی از پتانسیلهای اداره کل مخابرات خراسان رضوی گفت و آمادگی این نهاد را جهت همکاری با دانشگاه اعلام نمود.

درپایان دکترایلدرآبادی مدیر فناوری واطلاعات نیز باارائه گزارشی روند رشدو توسعه دانشگاه رادر سال های اخیر برای حاضران تشریح کردند.

منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری

 

برای مشاهده گزارش تصویری از این بازدید هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بازدید مشاور معاون آموزشی وزیر علوم از امکانات دانشگاه حکیم سبزواری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما