شرح جزئیات عضویت سبزوار در کمیسیون شهرهای آماده جهان از زبان شهردار

روز گذشته در همین مجله خبر عضویت سبزوار در کمیسیون شهرهای آماده جهان را منتشر کردیم. امروز نیز وبسایت شهرداری سبزوار جزئیات این خبر را از زبان حسین مقصودی شهردار سبزوار انتشار داده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین مقصودی گفته است : تاکنون یکهزار و 100 شهر به عضویت کمپین شهرهای آماده جهان در مقابل بحران ها، ایمن ساختن ساختمان ها، توسعه تقویت ملت ها و دولت ها به صورت محلی و جهانی، ایمن سازی و ایجاد شهر امن در آمده اند.
به گفته مقصودی به پیشنهاد آقای پژمان شهردار مشهد و طی برگزاری جلسه ای در دفتر وی، با حضور خانم هلنا مولین والدز مدیر ارشد شهرهای آماده جهان، سبزوار به عضویت این کمیسیون درآمد و تعهد نامه ای را نیزبا خانم مولین والدز منعقد کرد.
مقصودی هدف از این اقدم را دعوت از شهرداری های بزرگ و آمادگی زمینه سازی جهت ایمن سازی شهرها، انتقال تجربیات شهرهای بزرگ به شهرهای عضو و سرمایه گذاری های کلان بلایا بیان کرد.
مقصودی ابراز امیدواری کرد سبزوار بتواند با عضو شدن در این کمیسیون به سمت ایمن سازی و رسیدن به 10 شاخص جهانی این کمپین و پیشگیری از بلایا به صورت محلی و جهانی گام بردارد.
گفتنی است دارالمومنین سبزوار هم اکنون با برخورداری از نقش های اولین شهر دانشگاهی - فرهنگی ، سیاسی – اداری-  خدماتی ، و اقتصادی در خراسان رضوی پس از مشهد مقدس از جایگاه با اهمیتی در شمال شرق کشور برخوردار است و یکی از اصلی ترین گزینه های مطرح برای تشکیل استانی جدید در این ناحیه از کشور است.
 با این وجود مشکلاتی از قبیل مبلمان ضعیف شهری ، بافت فرسوده و مشکل حاشیه نشینی از مشکلات عمده ای است که سبزوار مانند بسیاری از شهرهای قدیمی کشور در سالهای گذشته با آن دست به گریبان بوده است. هرچند در ماه های اخیر با تلاش مجموعه شهرداری سبزوار اقدامات خوبی در جهت جبران مشکلات نامبرده صورت گرفته است ، لیکن به نظر می رسد باید این حرکت ها همچنان با همین قدرت و سرعت ادامه یابد تا نتیجه مطلوب به دست آید.
عضویت سبزوار درکمیسیون شهرهای آماده که خود مستلزم کسب برخی استانداردهای اولیه بوده می تواند فرصت خوبی برای رسیدگی کامل به برخی مشکلات دیرینه و نیز ارتقاء برخی توانمندی های فعلی سبزوار فراهم آورد.
لازم به ذکر است هم اکنون از مجموع بیش از 28 شهرستان خراسان رضوی با ده ها نقطه شهری تنها 10 شهر موفق شده اند پس از کسب استانداردهای لازم به عضویت در کمیسیون شهرهای آماده جهان درآیند.این شهرها عبارتند از : مشهد ، قوچان ، بجستان ، گناباد ، تربت حیدریه ، چناران ، کاشمر ، سبزوار ، درگز و فریمان 

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

دلبری

سلام همین که کار شروع شده جای تشکر . ولی زیاد مشکل داریم . به دلیل بی تفاوتی بعضی مسولین سالها از قافله عقب افتادیم باعرض ادب

عشق سبزوار

جای بسی خوشحالیست که شهردار محترم سبزوار خودشان به این موضع واقفند که هنوز کار بسیاری برای رسیدن به مبلمان و زیبا سازی شهر سبزوار باید صورت بگیرد وهنوز مدت زمان زیادی برای رسیدن به شرایط ایده ال و چهره مناسب در خور نام سبزوار باید صرف شود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما