استاندار خراسان رضوی: فرودگاه گناباد پیشرفت خوبی داشته است

چند سال است که مردم و مسوولان شهرستان گناباد در شرق ایران، در حال تلاشند تا با ساخت فرودگاه شهر خود ، پس از مشهد و سبزوار سومین شهرستان استان پهناور خراسان رضوی باشند که از این امکان زیرساختی توسعه برخوردار است.

هرچند همزمان با گناباد شهرستان های تربت حیدریه و کاشمر درمرکز استان خراسان رضوی نیز می کوشند تا با ساخت فرودگاه شهید مدرس منطقه خود را ازامکانات زیرساختی حمل و نقل هوایی برخوردار کنند، اما به نظر می رسد سرعت عمل گنابادی ها در ساخت فرودگاه شهرشان بیشتر بوده به طوری که اخیراً استاندار خراسان رضوی که برای شرکت در جلسه شورای اداری گناباد به این شهرستان سفر کرده بود، اعلام کرده: پروژه فرودگاه گناباد از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

متن کامل خبر جلسه شورای اداری شهرستان گناباد با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی که توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شده، به شرح زیر است:

 خراسان، ثروتمند اما عقب مانده!

استاندار خراسان رضوی گفت: با اتمام روکش سوم آسفالت باند پرواز فرودگاه گناباد، باید 6500 متر مربع ساختمان جهت ترمینال، خدمات فرودگاهی و غیره ساخته شود که برای این امر به حداقل به 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان در جلسه شواری اداری گناباد با بیان اینکه پروژه فرودگاه گناباد پیشرفت خوبی داشته است، افزود: با توجه به اینکه بودجه‌های استان جوابگوی این پروژه نیست، باید از اعتبارات ملی تامین شود.

وی ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور نیز قول داده که برای تجهیزات فرودگاه گناباد مبلغ 200 میلیارد ریال اختصاص دهد که این امر می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات را حل کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: حدود 2500 پروژه نیمه تمام در خراسان رضوی وجود دارد و امسال 2500 میلیارد ریال بین پرو‍ژه‌های با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، توزیع می‌شود. اگر پروژه‌ای کمتر از این مقدار پیشرفت داشته و توجیه دارد با واگذار کردن آن به بخش خصوصی تکمیل خواهد شد، زیرا هدف دولت یازدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: خراسان رضوی، استانی توانمند، قدرتمند و ثروتمندی می باشد اما دچار عقب ماندگی است و یکی از عوامل عقب ماندگی مربوط به مباحث مدیریتی می‌شود. لذا باید از تمام ظرفیت‌های مدیریتی و اقتصادی موجود در استان استفاده کنیم.

رشیدیان افزود: کشاورزی با آبیاری تحت فشار و روش‌ها نوین آبیاری و کشت گلخانه‌ای که سبب مصرف کمتر آب و افزایش محصولات می‌گردد، را باید توسعه دهیم.

وی گفت: امسال در 28 شهرستان استان، 28 روستا به عنوان روستای نمونه معرفی خواهند شد. در توسعه این روستاها بحث زیرساختی مطرح نیست بلکه با بودجه‌های دولتی باید خود را به روستای توسعه یافته تبدیل کنند. برای هر روستا مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص می‌یابد.

وی در مورد حمایت از بخش خصوصی گفت: دولت به این مهم دست یافته است که اگر بنا باشد با اتکا به ظرفیتهای و بودجه‌های دولتی درصدد گسترش و توسعه باشد، مسیر طولانی می‌شود بنابراین درصدد اجرایی کردن سیاستهای اصل44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی برآمده است.

امام جمعه گناباد نیز در این جلسه گفت: تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی باعث رونق اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن صادقی افزود: بخشهای زیربنایی شهرستان از جمله محورهای ارتباطی گناباد-خواف، دوغارون-گناباد، فردوس - گناباد - بجستان و تکمیل باند دوم گناباد - مهنه، نیاز به اعتبار و شتاب بیشتری در کار دارد.

وی اظهار کرد: برای رونق تولید و حمایت از اشتغال باید کارخانه‌هایی مانند چینی تقدیس ، فرودگاه در دست ساخت، کارخانه سیمان سفید و فولاد کاویان و کاشی هستی گناباد مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: در بخش کشاورزی قدم‌های خوبی در سالهای گذشته برداشته شده و با توجه به اینکه بیش از 12 سال است که منطقه با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند، قنوات نیاز به مرمت و لایروبی دارد.

نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شواری اسلامی نیز در این جلسه گفت: در شرق کشور، راه آهن مناسب وجود ندارد و امکانات حمل و نقل ریلی گسترش نیافته لذا از مسوولین اجرایی درخواست می‌شود که پیگیر آغاز عملیات اجرایی راه آهن مشهد- چابهار از سمت خراسان رضوی نیز باشند.

حجت الاسلام محمد رجایی افزود: بیکاری و مهاجرت از شهرهای کوچک و روستاها به حاشیه شهر یکی از عمده مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته است لذا برای ایجاد درآمد و ماندگاری مردم باید چاره اندیشی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه درآمد شهرداری‌های شهرها کفاف هزینه‌های شهرها را نمی‌دهد برای توسعه و عمران شهرها باید این نهادها را بیش از گذشته یاری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فرودگاه گناباد مجوز جابه جایی مسافر را دریافت کرده است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما