عضویت سبزوار در کمیسیون شهرهای آماده جهان

وبسایت واحدمرکزی خبر چهارشنبه گذشته طی انتشار گزارشی از عضویت 10 شهر خراسان رضوی در کمیسیون شهرهای آماده جهان خبر داد.
این شهرها شامل مشهد ، قوچان ، بجستان ، گناباد ، تربت حیدریه ، چناران ، کاشمر ، سبزوار ، درگز و فریمان است.
بنا بر همین گزارش ، یکی از اهداف تأسیس کمیسیون شهرهای آماده جهان ، سرمایه گذاری هوشمندانه برای ساخت و سازهای ایمن در شهرهای عضو است. همچنین ، تشویق به رعایت استانداردهای شهرسازی برای حفظ جان و مال مردم در شهرها در حوادث طبیعی از دیگر اهداف سازمانی این مجموعه است.
هم اکنون در کل جهان 1100 شهر و شهرداری به عضویت در این کمیسیون درآمده اند و مشهد به عنوان اولین شهر کشور می باشد که عضویت خود را در این کمیسیون جهانی به ثبت رسانیده است.
گزارش مذکور همچنین خبراز آن می دهد که از سال گذشته برنامه شهرهای ایمن در سطح بین‌المللی شروع شده و هدف آن تقویت شهرها در برابر حوادث به موازات سیاست‌ها و سرمایه‎گذاری‌های کلان بلایا بوده ‌است که با حوزه‌های خانوادگی و حفظ اکوسیستم در محیط انسانی مرتبط است.
خانم هلنا مولین والدز مدیر و هماهنگ کننده کمیسیون شهرهای آماده جهان ، در دیداری که اخیراً با شهرداری مشهد داشته است ، شرایط عضویت شهرها در کمیسیون شهرهای آماده جهان را بدین شکل عنوان کرده است : سازمان‌دهی و مشارکت‌های مردمی، تامین بودجه مناسب ، ‌برنامه‌ریزی جهت کاهش خطرپذیری بلایا و ساخت‌و‌ساز ایمن، ‌ایمنی مدارس، ‌آموزش، اطلاع‌رسانی، ‌حفاظت از اکوسیستم و محیط زیست، هشدار سریع و به موقع برای مقابله با حوادث، ‌مدیریت اضطراری از بلایا و بازسازی بعداز وقوع حوادث و بخصوص کمک به جمعیت آسیب دیده و...
پس از مطالعه این گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه معتقد است عضویت سبزوار در این کمیسیون جهانی ، احتمالاً اقدامی مثبت و اثرگزار خواهد  بود که به موجب آن و از طریق حمایت ها و نظارت های مالی و معنوی بین المللی خواهد توانست در جهت بهبود مبلمان شهری ، بازسازی بافت فرسوده ، مهار حاشیه نشینی و ... حرکت سریعی داشته باشد.
سبزوار که مانند بسیاری از شهرهای قدیمی ایران سالهاست مبتلا به پدیده بافت فرسوده شهری ، مشکل حاشیه نشینی و مبلمان ضعیف شهری بوده و هست . البته همشهریان سبزواری در چندماه اخیر در سطح شهر حرکت های خوبی را به سمت برطرف سازی مشکلات نام برده مشاهده کرده اند ، که امید می رود در صورت تکمیل به موقع تمام این پروژه ها سیمای شهری سبزوار در آینده ای نزدیک نسبت به آنچه امروز هست ، تغیرات مطلوب فراوانی پیدا خواهد کند.
برخی پروژه ها نظیر احداث پارک ها و فضاهای سبز تفریحی و استراحتگاهی در سطح شهرسبزوار از جمله پارک سلامت ، پارک شهدای گمنام ، بوستان کوثر در شهرک توحید ، باغ ایرانی فدک ، راه اندازی نخستین تاکسی هوایی ایران در سبزوار – که پروژه مشترکی بین نیروهای نظامی و شهرداری سبزوار است – ساخت تندیس های مشاهیر سبزوار و نصب المان های فرهنگی و تاریخی دیار سربداران در میادین مختلف شهر ، بازگشایی خیابان های مسدود مانده و ... گوشه هایی از فعالیت های عمرانی شهر سبزوار در حوزه زیباسازی واستاندارد سازی فضای شهری است .
بی شک در شروع و انجام این حرکت ها باید نقش حسین مقصودی شهرداری و تیم همراه وی را در نظر بگیریم که در زمینه های عمران و آبادانی درماه های تصدیش در سمت شهرداری، خدمات خوبی به شهرسبزوار ارائه داده است و به خاطر همین موارد در سال 90 از ناحیه یونسکو در همایش «هزار شهر ، هزار زندگی» مورد قدردانی قرار گرفته وتقدیر نامه ای دریافت کرد.
رفع مشکلات مبلمان شهری ، استاندارد سازی وزیباسازی سیمای شهر سبزوار به ویژه در مقطع کنونی که منطقه غرب خراسان رضوی به سرعت در حال کسب آمادگی های لازم جهت تکشیل استان سربداران یا استان خراسان غربی به مرکزیت سبزوار است ، بسیار ضروری می نماید.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
تاکسی هوایی، چرا در سبزوار؟
نظرت را بنویس
comments

بیمار اورژانسی

در کنار این خدمات ارزنده در شهری که دارالمومنین است و به امید خدا در آستانه استان شدن قرار دارد و پنج شهرستان اقماری آن را احاطه کرده اند و چشم امید ساکنانشان به مادر شهر اصلی یعنی سبزوار می باشد باید عرض کنم که بعد از خروج سرکار خانم دکتر قاضی مغربی متخصص جراحی و غدد و انتقال ایشان به تهران خانم های شهرمان که مقید هستند تحت عمل جراحی پزشک خانم قرار گیرند ، برای یک عمل ساده با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. آنها یا باید قید عمل جراحی را زده و با بیماری خود دست و پنجه نرم کنند و یا اگر برایشان مقدور باشد به مشهد یا تهران عزیمت کنند . قابل توجه مسئولین امر بهداشت سبزوار که باید عرض کنم در همین شهر همسایه مایعنی نیشابور سه خانم متخصص جراحی و غدد مشغول به کارند ولی افسوس و دریغ از این شهر آماده جهان ...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما