مصاحبه با مدیرعامل موسسه خیریه حضرت نرجس (س) در مزینان

مزینانی ها در میان روستاهای منطقه سبزوار بزرگ علاوه بر همشهری بودن با خاندان باعظمت شریعتی و داشتن استعدادهای ادبی معمولا به ویژگی همبستگی و پویایی اجتماعی بالایی که دارند، شناخته می شوند.

همان همبستگی و پویایی که باعث شده فعالیت های مثبت اجتماعی و فرهنگی زیادی را به انجام برسانند.

یکی از این فعالیت ها برگزاری مستمر مراسم بزرگداشت دکتر علی شریعتی در روز 29 خرداد است که  این مراسم هرسال بی وقفه با همت چند نفر از اهالی فرهیخته مزینان در هر شرایطی اعم از موافقت یا مخالفت هایی که ممکن بود از جانب برخی جریان های سیاسی کشور در هر دوره ای اعمال شود، برگزار شد و باعث شد یاد و خاطره آن معلم بزرگ انقلاب در ذهن مردم زادگاهش همواره زنده باقی بماند.

از دیگر جنبه های پویایی های اجتماعی در میان مزینانی ها راه اندازی نهادهایی مردمی نظیر موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) است که توسط خانم فاطمه گلستانی یکی از بانوان موفق دیار سربداران مدیریت می شود و این موسسه خیریه با همت و تلاش خود مردم مزینان تشکیل شده است.

در مطلب پیش رو شما گرامیان از زبان مدیرعامل موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) با بخشی از اهداف و فعالیت های این موسسه در مزینان آشنا خواهید شد.

مطلب پیش رو مدتی قبل در وبسایت مربوط به آن موسسه خیریه منتشر شده است:

یکی از سوالاتی که همیشه پرسیده می شدو می شود این است که : دلیل تاسیس مجتمع خدمات درمانی بهزیستی در مزینان با این وسعت چه بود ؟و اینکه آیا در مزینان نیاز به چنین مجتمعی می باشد ؟

روابط عمومی موسسه جهت پیدا نمودن جواب سوالات مصاحبه ای را با مدیر عامل موسسه ترتیب داده که با خواندن آن به نظر می رسد جواب بسیاری از سوالات داده شود.


- سر کار خانم گلستانی ضمن سلام و خسته نباشید می خواستم از زبان خود شما دلیل تاسیس مجتمع بهزیستی مزینان را بدانم.



بسم اله الرحمن الرحیم

  تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن     تا دمی ،یا رقمی،یا قدمی یا قلمی


همان گونه که در گزارشات قبلی توضیح دادم گرفتن مجوز برای تاسیس مرکز پیش دبستانی و مهد کودک منجر به گرفتن مجوز فعالیت مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی شد.بعد از بررسی ها که به عمل آمد و قبلاً گفته شد خیرین مزینانی 45 سال قبل زمینی به متراژ27 هزار متر را به بهزیستی وقف نموده بودند که فضای کوچکی از آن بعنوان مهد کودک انتخاب و بعد از مدتی فعالیت تعطیل شده بود.

موقعیت مکانی موجود مناسب بودبرای گرفتن مجوز مجتمع خدمات بهزیستی  اما اینکه قرار است در آینده چه اتفاقی بی افتد و این مکان به یک مرکز با این وسعت تبدیل گردد اصلاً در فکر ما نبود تا اینکه مجوزهای لازم برای مرکز پیش دبستانی و مهد کودک گرفته شد و بعد از بازسازی مکان فعلی که قبلاًبصورت مفصل توضیح داده ام شروع به ثبت نام از کودکان و نونهالان مزینانی نمودیم .

روزهای اول بدلیل اینکه اهالی محترم مزینان از افتتاح مرکز خبر نداشتند استقبال چندانی صورت نگرفت در نتیجه مجبور شدیم به خانه ها سر کشی کنیم و خبر مرکز را بدهیم ،با رفتن به داخل خانه ها دنیای جدیدی به رویمان باز شد متوجه معضلی بی صدا در زیر پوست مزینان گردیدیم ،

وجود سالمندانی بدون قوای حرکتی ،معلولین جسمی حرکتی ،ذهنی،افراد نابینا و کودکان معلول

دیدن این افراد من را  دگر گون کرد و با مجوزی که داشتم به فکر این افتادم که آیا موسسه ای جهت کمک به این افراد تاسیس کنم یا نه؟ تا اینکه در خانه ای خانمی نود ساله را دیدم که تنها و زمینگیر بود و گفته می شد در روز یک وعده غذای گرم هم نمی خورد و اگر همسایه ها به او سرکشی نکنند آن روز را گرسنه می ماند.با دیدن این منظره دیگر بصورت صد در صد مصمم به تاسیس مجتمع گردیدم .

ابتدا با تعدادی از همکاران جهت داشتن مدرک کافی برای ارائه به مسئولین شروع به آمارگیری از منطقه نمودیم و تعداد100 پرونده بصورت CBR،و 50 پرونده حمایتی تشکیل دادیم و شروع به رایزنی با مسئولین جهت احداٍث ساختمان مجتمع گرفتیم ،بعد از متقاعد کردن مسئولین و مشخص شدن نیاز منطقه به چنین مرکزی کلنگ احداث آن در مراسمی که تعدادی از مسئولین منطقه حضور داشتند زده شد.


منبع: وبسایت موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س) مزینان
 

لازم به ذکر است نام خانم فاطمه مزینانی (گلستانی) به واسطه فعالیت های ارزشمند اجتماعی که انجام داده است ، پیش از این به عنوان یکی از زنان موفق منطقه سبزوار بزرگ در فهرست منتشر شده اسرارنامه درج شده است. برای مطالعه آن فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

حاجیه خانم «ساعت سلطان» معروف به باجی ساعت معلم پیشکسوت قرآن در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما