بارندگی سیل آسای بهاری در سبزوار منجر به آب گرفتگی معابر شهری شد

بعد از ظهر جمعه 9 خرداد ماه جاری شهر سبزوار با وقوع رگبارهای بهاری مواجه شد که بارندگی های سیل آسایی را به ارمغان آوردند و باعث آب گرفتگی بسیاری از معابر عمومی در این شهر شدند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، یکی از همشهریان خوش ذوق و با حوصله سبزواری با نام مستعار «باد صبا» که مدیریت وبلاگ محلی «تاوپلج»1 را نیز برعهده دارد،  دقایقی پس از پایان بارندگی های روز جمعه دوربین خود را برداشته و به قصد شکار لحظه های پس از بارانی سبزوار در یک روز پرطراوت بهاری در گوشه و کنار این شهر کهن تاوپلج خورده است.

حاصل این تاوپلج مجموعه ای از تصاویر شهر سبزوار است که علاوه بر نشان دادن زیبایی های شهر پس از شستشو زیر باران رحمت الهی ، متأسفانه در اکثر آن تصاویر معابر شهری را مشاهده می کنیم که عمیقا زیر آب رفته اند به طوری که اگر چاله یا دست انداز خاصی از قبل در این معابر حفر شده باشد، برای شهروندانی که به صورت پیاده و یا سواره در حین بارندگی از آن ناحیه عبور می کنند قابل مشاهده نیست و می تواند حوادث مرگباری را پدید آورد.

چنین است که باید از مجموعه مدیران شهری به ویژه شهرداری سبزوار توقع داشته باشیم فکری اساسی برای مهار صحیح آب های سطحی در مواقع بارندگی های شدید این شهر بکنند.

نکته مهم اینجاست که پدیده بارندگی های سیل آسا در سبزوار موضوع نادری نیست بلکه همه ساله چندین مرتبه در فصل بهار و حتی در زمستان و پاییز شاهد وقوع چنین بارندگی هایی هستیم که هربار کم و بیش منجر به آب گرفتگی در سطح شهر می شوند.بنا بر این این معضل ارزش و ضرورت کافی را دارد که از جانب مسوولان امر، وقت و هزینه ای اساسی برای حل آن صرف کرد.

اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل منتشر شده در وبلاگ تاوپلج می پردازد و گزارش تصویری کامل آن نیز هم اکنون در بخش عکس نامه همین وبسایت منتشر شده است.

هرچندپس از بارندگی جمعه– نهم خرداد – هوای پاک وو نسبتا خنکی عاید شهرمان شد اما همان گونه  که از گزارش تصویری ((تاوپلج)) بر می آید بازهم معضل آب گرفتگی معابرو کم ظرفیتی جوی ها برای رفت و آمدها درد سرساز شد.شانسی که دیروز آوردیم این بود که روزهای جمعه شهردرتعطیلی به سرمی برد وازآن مهمتراینکه بارش باران درساعات استراحت مردم یا اصطلاحا کم ترافیک حادث شدوگرنه و با کمال تاسف می توان ابراز داشت که شهرکاملا فلج شده بود.

اگرچه شهرمان سالهاست ازعدم آمادگی کامل دربرابراین گونه بحرانهای موقتی رنج می برد و شهردارانش نیزتا به حال و به هر دلیل نتوانسته اند ازپس این مشکل برآیند اماهرباروبا آمدن شهردارجدید این امید دردل شهروندان دوباره زنده می شود که شاید این بار کاری شود کارستان!

درنهایت اینکه اعضای محترم شورای شهروسایرمتولیان دست اندرکارهم برای اینکه ازآه وفغان احتمالی یا انگ بی تفاوتی درراه ماندگان وگرفتارشدگان سیلاب دیروزدرامان مانند می توانندهمه جوره ازاقدام جدی شهردارحمایت نموده تا به خواست خدا و برای همیشه ازشراین مشکل رهایی یابیم وجوابگوی خواسته ی به حق شهروندان باشیم.

فراموشمان نشود که همیشه این قدر خوش شانس نخواهیم ماند که سیلاب ها در روزهای تعطیل یا ساعتهای خلوت رخ دهند!

برای مشاهده گزارش کامل تصویری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


توضیحات

1- تاوپلج : در لهجه سبزواری به معنای گشت و گذار است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

طوفان شن و گرد و غبار به همراه صاعقه آسمان سبزوار را در نوردید

نظرت را بنویس
comments

تاوپلج

از انعکاس خبر ممنونیم و حال همگی منتظر گوش شنوا یا اقدام درخوری می مانیم! ان شا ا... که فرجی حاصل آید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما