طوفان شن و گرد و غبار به همراه صاعقه آسمان سبزوار را در نوردید

بعد از ظهر امروز طوفانی از شن و گرد و غبار به همراه صاعقه و رگبار بهاری آسمان شهر سبزوار در شمال شرق ایران را در نوردید.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وقوع طوفان های شن در سبزوار به واسطه واقع شدن این شهر در حاشیه کویرهای مرکزی ایران معمولا پدیده ای رایج است.

اما در سال هایی که با خشکسالی توأم شده باشد وقوع این طوفان ها افزایش می یابد.

متأسفانه مدتی است که جنگل های دست کاشت تاغ در جنوب شهر سبزوار و اطراف روستای حارث آباد زادگاه خواجه ابوالفضل بیهقی به دست قاچاقچیان چوب به سرعت در حال تاراج و نابودی است و لذا این خطر وجود دارد که درآینده شاهد وقوع طوفان های شن بیشتری در غرب خراسان باشیم.

تاغزارهای حارث آباد اولین جنگل های دست کاشت تاغ در کشورند که در سال های پیش از انقلاب به جهت مهار بیابان و کاهش حجم طوفان های شن در غرب خراسان کاشته شد و خوشبختانه رشد و پرورش خوبی هم داشت و به طور محسوسی سبب کاهش طوفان های شن شد. اما در چند سال اخیر گزارش های رسیده متأسفانه حکایت از قطع و ریشه کنی سریع تاغزارهای جنوب سبزوار ذهن دوستداران طبیعت و نیز سایر شهروندان سبزواری را ناراحت و نگران کرده است. اسرارنامه پیش از این در همین رابطه مطالب متعددی را منتشر کرده و هشدارهایی داده است:

هشدار برای سبزواری ها، طوفان های سهمگین شن در راه است

چه زمانی قدر جنگل های تاغ سبزوار را خواهیم دانست؟

طوفان شنی که بعد از ظهر امروز این شهر را در نوردید هشدار و یادآوری خوبی است به مردم و مسوولان محلی که سریعتر اقدامات لازم را برای جلوگیری از تخریب جنگل های تاغ جنوب شهر انجام دهند و به ترمیم بخش های تخریب شده بپردازند.

در ادامه تصاویری را مشاهده خواهید کرد که توسط آقای همایون حسینی یکی از شهروندان سبزواری در لحظات اوج طوفان پنجشنبه 8 خرداد 93 گرفته شده و روی شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده است:
 

برای مشاهده تصاویر بیشتر از این طوفان هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

طوفانی که در سبزوار به خیر گذشت و در مشهد قربانی گرفت

نظرت را بنویس
comments

علی

مرسی اقا ی اسرار نامه خدایی دست مریزاد به قلم شیوایتان در پاسخ به اقای هم استانیه عزیز. ولی کاش جواب نمیدادین چون کسی که خودشو به خواب میزنه رو نمیتونید بیدار کنید

افسانه

مرسي اقاي همايون حسيني هنرمند عكاس ........عالي بود

مهدي

عكس هاي زيبايي بودهمايون جان من فكر نمي كردم عكاس هم باشي دست مريزاد

hamid

آقا با اين فيلما نميتونين استان بشيد... نيشابور عشقه باس استان شه نه شهرى مثه سبزوار که اب و هواى طوفانى داره.

تاوپلج

مرسی عکاس،مرسی اسرار نامه و مرسی اطلاع رسانی و مرسی خدای رحمان بابت عظمت!

تاوپلج

پس از باران عنوان گزارش اخیر ماست. قدم رنجه بفرمایید خوشحال می شویم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما