چنارهای قطع شده خیابان اسدآبادی سبزوار سرمایه های طبیعی بی جایگزین

«تاوپلج» که یکی از وبلاگ های محلی سبزوار است و فعالیت خوبی در زمینه معرفی توانمندی ها و مشکلات این شهر از دریچه دوربین دارد، به تازگی تصویری از دو تنه درختان چنار قطع شده در خیابان اسدآبادی سبزوار پرداخته است که مشاهده این تصاویر برای دوستداران محیط زیست ، قطعا جای ناراحتی است.

هرچند بعضی اوقات شاید ناگزیر از قطع برخی درختانی باشیم که ممکن است در اراضی شخصی و یا مکان هایی واقع شده باشند که مخل عبور و مرور و یا اجرای پروژه های عمرانی برای شهرهستند، اما حداقل کاری که می توان در قبال این خسارت، انجام داد، جایگزین کردن درختان جدید به جای درختان قطع شده در یک مکان مناسب است. خصوصا درختانی مانند چنارهای خیابان اسدآبادی که سالها سایه گستر و زیبایی بخش خیابان های مرکزی سبزوار بودهاند و به نوعی سرمایه و یادگارهای قدیمی این خیابان محسوب می شوند و حتی در صورت کاشت نهال های جدید به جای درختان قطع شده، معلوم نیست این خسارت بتواند به خوبی جبران شود.

وبلاگ تاوپلج ضمن انتشار دو تصویر از تنه قطع شده درختان خیابان اسدآبادی ، در پستی با تیتر «درختان ایستاده می میرند» نوشته است:

فرقی نمی کند چه کسی هستید،همینکه ذره ای ترحم در دلتان باشد به یقین سر به نیست کردن هر جانداری می آزرتتان!

مکان این ناخوشایندگاه:سبزوار - روبروی اورژانس قدیم.

منبع: تاوپلج

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

چرا سبزوار شهر پاک و سبز ایرانی است؟

نظرت را بنویس
comments

انجمن دوستداران طبیعت سبزوار

با سلام و تشکر از انعکاس این خبر، بله متاسفانه پیگیری های زیادی از طریق انجمن با صاحب ملک و همچنین شهرداری انجام شد ولی تصمیم گرفته شده بود و کارشان را کردند ....تنها چیزی که برای شهرداری و ارگان های مربوطه مهم است پول است و پول، وگرنه هیچ کس نگران درخت و محیط زیست و ... نبود و بیشتر از قطع و نابودی درخت نگران چیز دیگری بودند:(این هم دو خبری که در همین زمینه چند ماه پیش در سایت قرار گرفته بود: http://www.sabzngo.com/asadabadist1/ http://www.sabzngo.com/asadabadist2/

خمول خان

جسارتا این ریشه و پوسته توی عکس میگه درخت کاجه نه چنار. دوم اینکه قطع چنارهای این خیابون از خیلی وقت پیش توسط متولی امر شروع شد.به بهانه شکسته شدن یکی از چنارها توسط طوفان.(جلو بانک کشاورزی) اگه اشتباه می کنم حتما آگاهم کنید.در مورد جایگزین کردن هم چون مراقبت و آبدهی از چنار تو سالهای اول یکم سخته پس کی میره این همه راهو خدا کاج و از ما نگیره حالا این کاج چه ضرری واسه خاک داره و سایه اندازیش مناسب این اقلیم نیست و از نگاه روانشناسی محیط و اکولوژیک چه اندازه مناسب این آب و خاکه بماند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما