کتاب های محمود دولت آبادی به عنوان آثار شاخص ادبیات ایران در گرجستان معرفی می شود

خبرگزاری فارس از معرفی کتاب های محمود دولت آبادی به عنوان آثار شاخص ادبیات معاصر ایران درنمایشگاه کتاب تفلیس پایتخت کشور گرجستان خبر داد.
محمود دولت آبادی نویسنده برجسته ای است که در سال 1319 در  سبزوار پایتخت نثر ایران متولد شده است و در حال حاضر بسیاری از صاحب نظران از وی به عنوان بزرگترین نویسنده معاصر کشور یاد می کنند (منبع) تا جایگاه ارزشمند ادبی او، افتخار ویژه ای باشد برای همشهریانش در سبزوار..
اینک بعضی کتاب های این نویسنده هنرمند که سالهاست آوازه شهرتش از مرزهای ایران گذشته و در برخی کشورهای خارجی شناخته شده است، قرار است درنمایشگاه کتاب تفلیس پایتخت گرجستان، به عنوان آثار شاخص ادبیات معاصر  ایران  معرفی گردد.
متن کامل گزارش خبرگزاری فارس دراین زمینه به شرح زیر است:

 

معرفی آثار شاخص ادبیات معاصر ایران در نمایشگاه کتاب گرجستان

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار 250 عنوان کتاب از ادبیات معاصر ایران را در نمایشگاه کتاب تفلیس معرفی می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه کتاب تفلیس از 8 تا 11 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تفلیس گرجستان برگزار می‌شود.
 
موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار 250 عنوان کتاب از متون کلاسیک زبان فارسی و ادبیات معاصر را معرفی می‌کند. از جمله این آثار به اشعار شعرای معاصر سهراب سپهری، فریدون مشیری، شفیعی کدکنی، حسین منزوی و منوچهر آتشی و کتاب‌هایی در موضوع هنرهای تجسمی، ایران شناسی و آثاری از ادبیات معاصر مانند باستانی پاریزی، عبدالحسین زرین کوب، محمود دولت آبادی، محمدعلی جمالزاده، سیمین دانشور و امیرخانی اشاره نمود.
 
اشتراکات فرهنگی و تاریخی، وجود کرسی‌های زبان فارسی و مراکز اسلام شناسی و ایران شناسی از دلایل عمده شرکت ایران در این نمایشگاه است.
 
در این نمایشگاه مراکز و موسسات حوزه اطلاع رسانی کتاب درکشور نظیر خانه کتاب، کتابخانه ملی، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و آزانس‌های ادبی در یک بروشور به زبان گرجی معرفی می‌شوند.
 
معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و معرفی ظرفیت‌های آن برای حضور ناشران گرجی از دیگر برنامه‌های حضور ایران در این نمایشگاه است.

 منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

«کلیدر» دولت آبادی ، در نمایشگاه کتاب تهران همچنان محبوب و پرفروش

نظرت را بنویس
comments

همت

سلام یه سوال فنی: آیا شما ولایت و حرفهای امام خامنه ای رو قبول دارید/
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما