تعامل دانشگاهیان و هنرمندان سبزوار ، زمینه اعتلای هنری این شهر را فراهم می کند

جدیدترین اجرای هنری گروه موسیقی داروگ در سبزوار تجربیات تازه و ارزنده ای را به همراه آورد که منجر به شکوفا شدن بعضی ظرفیت هایی شد که تا کنون کمتر مورد استفاده قرار گرفته بود.

یکی از این ظرفیت ها، ارتباط و تعامل دانشگاهیان سبزوار با هنرمندان مردمی این شهر بود.

نمود واضح این موضوع را می توان در حمایت موثر دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از هنرمندان گروه داروگ و همچنین همراهی و همکاری تعدادی از اساتید گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مذکور از جمله دکتر مهیار علوی مقدم در نشست نقد اجرای آیینی گروه داروگ از نبرد رستم و سهراب در شاهنامه فردوسی مشاهده کرد.

اصولا نقد اثر هنرمندان داروگ توسط اساتید دانشگاه های سبزوار ، صرف نظر از اینکه به برشمردن بعضی نقاط قوت و ضعف موجود در کار اعضای این گروه منجر شد، خود به معنای تأییدی بر ارزشمندی این اثر هنری بود چرا که تنها یک اثر فاخر هنری می تواند مورد توجه نگاه و نظر نقادانه اساتید و متخصصان دانشگاهی و علمی قرار گیرد.

با کسب این تجربه، به نظر می رسد این زمینه به وجود آمده است که هنرمندان سبزواری پس از این بتوانند با تعامل بیشتر با اساتید دانشگاهی این شهر، علاوه بر جنبه های هنری که از ذوق و قریحه ذاتی خودشان نشأت می گیرد،  به افزایش جنبه های علمی و تخصصی کارشان نیز یاری رسانند.

اگر این تعامل نه فقط در زمینه شعر و موسیقی بلکه در همه زمینه های هنری از قبیل تئاتر ، داستان نویسی ، عکاسی ، نقاشی ، انیمیشن و .... بین هنرمندان و دانشگاهیان برقرار شود ، مطمئناً به ارتقاء مناسب سطح هنر در شهر عزیزمان سبزوار که همواره جایگاه و نقشی محوری در فعالیت های هنری و فرهنگی خراسان و ایران داشته است، منجر خواهد شد.

زهرا شیرازی

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق

5 خرداد 93

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

هنر موسیقی از ظرفیت های بالایی در سبزوار برخوردار است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما