نماینده سبزوار خبر داد:

با ابتکار یک پزشک سبزواری سیمرغ فردوسی ، نماد نظام سلامت در ایران خواهد شد

نماینده مردم سبزوار خبر داد: با ابتکار یک پزشک سبزواری ، پرنده سیمرغ در شاهنامه فردوسی ، جایگزین نماد کنونی نظام سلامت در ایران خواهد شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، محمدرضا محسنی ثانی که روز جمعه دوم خرداد ، میزبان مراسمی جهت تجلیل از هنرمندان گروه موسیقی داروگ به خاطر اجرای فاخر شاهنامه خوانی آنان بود، در حضور چند میهمان کشوری خبری خوشی را به حضار اعلام کرد و گفت: دکتر محمود فاضل پزشک با تجربه و فرهیخته سبزواری مدتی است بر آن شده است که نماد کنونی نظام سلامت را که طرحی از حلقه زدن یک مار در اطراف یک جام است را تغییر داده و به جای آن پرنده سیمرغ در شاهنامه فردوسی را جایگزین نماید.

وی تصریح کرد: شاید نماد کنونی مار و جام برای نظام سلامت در جهان فلسفه خاصی داشته باشد ، اما برای مردم ایران چندان مفهوم مشخصی ندارد و ایرانیان مار را بیشتر با گزندگی و ترس و خطرات آن به یاد می می شناسند. اما سیمرغی که در شاهنامه فردوسی معرفی شده، پرنده ای است که هرگار  رستم در نبرد با اسفندیار مجروح می شود، جراحات او را درمان می کند و از این جهت سیمرغ فردوسی بهتر از نماد جام و مار می تواند نماد سلامتی برای ایرانیان باشد.

 

خبرگزاری فارس متن کامل اظهارات محسنی ثانی در این جلسه را به شرح زیر منتشر کرده است:

نماینده مردم سبزوار در مجلس خبر داد

انتخاب آرم سیمرغ به عنوان نماد تندرستی در کشور

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از انتخاب پرنده سیمرغ به عنوان نماد تندرستی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار محمدرضا محسنی‌ثانی صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از گروه موسیقی داروگ سبزوار در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر آرم سازمان نظام پزشکی کشور که نماد نظام سلامت و درمان در جهان است؛ اظهار داشت: این تغییر برای نخستین‌بار در این عرصه رخ داده و از ویژگی‌های متمایز این طرح انتخاب پرنده سیمرغ به عنوان نماد تندرستی در کشور است.

وی بابیان اینکه تغییر این تصویر توسط یکی از مفاخر دیار سربداران صورت گرفته است گفت: این تغییر ارزشمند توسط محمود فاضل از مفاخر بزرگ این شهر داده شده و امروز در حال ثبت جهانی است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: در گذشته این آرم نماد مار و جام بوده اما این تصویر از نگاه ما ایرانیان نمی‌تواند به عنوان نماد تندرستی و سلامت باشد.

وی افزود:خوشبختانه امروز طرح این آرم برگرفته از کتاب شاهنامه به نماد سیمرغ که مظهر تندرستی و سلامت است تغییر کرده است.

محسنی با اشاره به حرکت فرهنگی گروه موسیقی داروگ سبزوار نیز گفت: تلفیق موسیقی، ورزش باستانی و شاهنامه‌خوانی یک حرکت نوین در اشاعه فرهنگ این کتاب سترگ در کشور و سرایش این کتاب بزرگ از سوی فردوسی در حقیقت پاسخ محکمی به تبعیضات اعراب نسبت به ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزگاران گذشته اعراب برای تحقیر ایرانیان ما را عجم می‌خواندند؛ یادآور شد: فردوسی با این کار بزرگ عزت، بزرگی، فرهنگ، اعتقادات دینی و اقتدار ما ایرانیان را زنده کرد و پاسخ سخنان تحقیرآمیز این افراد را داد.

وی با اشاره به کار بزرگ گروه موسیقی داروگ سبزوار در تلفیق موسیقی، ورزش باستانی و شاهنامه‌خوانی خاطرنشان کرد: این حرکت فرهنگی و زیبا برای نخستین بار و به ابتکار یک گروه سبزواری صورت گرفته و نشان از ذوق و هنر مردمان دیار سربدران است.

محسنی با بیان اینکه از طریق وزارت امور خارجه پیگیری شده تا این حرکت فرهنگی به دنیا معرفی شود؛ افزود: گروه داروگ به عنوان سفیر فرهنگی ایران می‌تواند شاهنامه را به زبان موسیقی و ورزش باستانی به جهانیان معرفی کند.

وی در پایان تأکید کرد: سبزوار دارای ویژگی‌های متمایزی در ابعاد مختلف بویژه فرهنگ، ادب، علم و ورزش است و باید از این ظرفیت غنی و فرهنگی به خوبی در راه اعتلای این دیار استفاده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

گزارش تصویری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

هنر موسیقی از ظرفیت بالایی در سبزوار برخوردار است

نظرت را بنویس
comments

خمول خان

اگه نتیجه کار مثل تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال باشه که از همین الان بیخیال این زبون بسته رو دیگه مایه تمسخر نکنید. بعدا ببینیم به جای سیمرغ غاز همسایه شده نماد سلامتمون . ایده ها ماشاا... تا دلت بخواد ... اجرای کار تا دلت بخواد ... .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما