سفارت هندوستان از محمود دولت آبادی برای سخنرانی درباره سیمین دانشور دعوت کرد

  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از دعوت سفارت هندوستان از محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری برای سخنرانی درباره سیمین دانشور بانوی داستان نویسی ایران خبر داد.

متن کامل این خبر در ایبنا به شرح زیر است:

روايت دولت آبادي و ميرصادقي از بانوي داستان‌نويسي ايران

نشست بررسی تاثير آيين هندي بر داستان‌هاي سیمین دانشور با حضور جمال میرصادقی و محمود دولت آبادي در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

الهام باقري، مجري اين نشست در اين باره به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)‌ گفت: اين برنامه با همكاري خانه هنرمندان ايران و مركز فرهنگي سفارت هندوستان در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار مي‌شود. سفارت هندوستان از محمود دولت‌آبادي و جمال ميرصادقي براي حضور در اين برنامه دعوت كرده و اين نشست پنجشنبه اول خرداد ساعت  17 آغاز مي‌شود.

اين پ‍ژوهشگر فرهنگ هند با اشاره به آثار سيمين دانشور افزود: دانشور هم روي ادبيات هندوستان تاثير گذاشته و هم به نوعي متاثر از آن است. براي نمونه او ترجمه ارزشمندي از «طوطي‌ نامه» دارد و ردپاي فرهنگ هندي در مشهورترين ‌آثارش مانند «سووشون» و «جزيره سرگرداني» ديده مي‌شود. به همين دليل مركز فرهنگي سفارت هندوستان در ايران، تصميم گرفت اين نشست را با همكاري خانه هنرمندان ایران برگزار كند.

باقري اضافه كرد: سيدجواد ميرهاشمي فيلم بلندي با موضوع زندگي سيمين دانشور ساخته كه قرار است 5 تا 7 دقيقه از آن در اين نشست نمايش داده شود. اين نشست نخستين برنامه از سلسله نشست‌هاي علمي ادبي مشترك سفارت هندوستان و خانه هنرمندان است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محمود دولت آبادی و شاملو بخش هایی از تاریخ ادبیات ایران را در زندان قصر رقم زدند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما