رئیس دانشگاه حکیم سبزواری: هنر و ادبیات در ترویج فرهنگ نقش سازنده ای دارند

وبسایت خانه فرهنگ دانشجو نوشت:
 دکترحدادنیا،در اختتامیه جشنواره ملی ادبیات داستانی رضوی ابراز داشت:امیدورام با این جشنواره،همچون گذشته دانشگاه حکیم سبزواری بتواند خاطره ای خوش در اذهان باقی بگذارد.
شاید صحبت از ثامن الحجج(ع)برای بنده بسیارسخت باشد چراکه ما به اندازه ظرف خودمان از این خزانه بیکران استفاده می کنیم.ظرف ما قطعا کوچک و کوچک تر است،اما آنچه در سیره امامان ما وجود دارد،و همه ی ما ارزش و احترام خاصی برایشان قائل هستیم،مناظرات تمامی امامان به خصوص امام رضا(ع) می باشد که نقش علم و دانش را در تمام منظارتشان و گفتگوهایش بارز و عینی است.
این بزرگوار به ما یاد دادند و یاد میدهند که گفتگو در مسائل مختلف باعث پیشرفت و توسعه خواهدشد. برای اینکه بتوانیم اززندگی این بزرگان استفاده لازم را ببریم،نیازمند دیدگاهی علمی هستیم .
وجود مقدس امام رضا(ع) نه تنها جایگاه معنوی به  ایران بخشیده است بلکه تاریخ سازشده است و اموزه های زیادی برای ما که تکثرگرایی لازمه ی زندگی امروزشده است،قطعا تحلیل زندگی ائمه و امام اطهر،جزءضروریات زندگی ست.
تانسل جوان ما از تکثرگرایی به سمت دین داری سوق پیدا کند.
در ترویج فرهنگ باید از ابزار مناسب استفاده کردو هنر یک یاز ابزارهای بسیارنافذ در این موضوع می باشد در بین الگوهای هنر،ادبیات نقش سازنده ای خواهدداشت.
حدادنیا،باتاکیدبرفرمایش مقام معظم رهبری(قول به مضمون)نقش ادبیات فارسی و اهمیت فارسی را،در برنامه تئسعه پنجم،سندجامع علمی کشور پررزنگ دانست و گفت:دو موضوع نقش اساسی در این فرهنگ ایفا میکند.
1-نقش ادبیات در جامعه 2-وجود بارگاه ثامن الحجج(ع)
و این موضوعات زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند ودر مهد علمی چون دانشگاه به تجلی می رسند که نتیجه اش میشود:ادبیات داستانی فرهنگ رضوی و ائمه (ع) که در جامعه ما نفوذ و بروز پیدا میکند.
دانشجویان و هنرمندان با سلاح قلم و اندیشه ورود پیدا میکنند به فرهنگ دینی.
وی در ادامه ضمن اشاره به برکات مقام امام رضا(ع)در ایران و برخورداری ما خراسانی ها از لطف و عنایت شان،جشنواره امروز را حاصل اتصال دو موضوع اساسی فوق دانست و افوزد:هنرمندان با هنرشان،نویسندگان با قلم شان ،منتقدان با نقد سازنده شان و... می توانند از زندگی و کرامات امام رضا(ع)الهام بگیرند و جامعه دانشگاهی را از رفتن به سمت تکثرگرایی منحرف کنند.
جوادحدانیا،با اشاره به(قول به مضمون)فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر(اگر می خواهید آینده جامعه ای را بدانید ببینید وضع دانشگاه آن جامعه چگونه است)گفت:ما قرار است در آینده دانشگاه اسلامی باشیم.
دکترحدادنیا در پایان از زحمات حوزه فرهنگی و عوامل اجرایی جشنواره تقدیر کرد.

 منبع: وبسایت خانه فرهنگ دانشجو

گزارش  تصویری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما