اجرای فاخر گروه «داروگ» ثابت کرد:

هنر موسیقی از ظرفیت های بالایی در سبزوار برخوردار است / حمایت های مردم و مسوولان امیدوار کننده بود

اجرای آیینی شاهنامه خوانی توسط گروه موسیقی داروگ در سبزوار سرانجام پس از حدود 20 شب اجرای پیاپی، شب گذشته در میان استقبال گسترده مردم هنردوست سبزوار و شماری از مسوولان محلی به پایان رسید.

در خاتمه آخرین اجرای گروه داروگ در تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار ، با حضور اساتید دانشگاه ، شماری از مدیران شهری و حضار علاقه مند ، محفل نقد این اثر هنری نیز برگزار شد و مباحث چنان به گرمی پیش رفت که تا پاسی از شب به طول انجامید.

در همین رابطه، زهرا شیرازی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق که خود از دست اندرکاران برگزاری این اثر هنری در سبزوار است در گفتگویی با خبرنگار اسرارنامه ، جدیدترین اجرای گروه داروگ را به طور کل اثری فاخر و موفق ارزیابی کرد و برگزاری جلسه نقد این اثر با حضور اساتید دانشگاهی و مسوولان شهری را نشان دهنده کیفیت بالای کار هنرمندان گروه داروگ دانست که توانستند قشرهای تحصیل کرده و فرهیخته سبزوار را برای تماشای جدیدترین اثر هنری خود متقاعد کنند و حتی نقد و نظر آنان را برانگیزند.

این مدیر شناخته شده در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری شهر سبزوار در ادامه گفت: این برای اولین بار است که در مقیاسی چنین وسیع برای یک اثر هنری که محور اصلی آن موسیقی بوده است، جلسه نقد و بررسی مفصلی در سبزوار برگزار می شود.

شیرازی تصریح کرد: قبلا برای تئاتر جلسات نقد و بررسی فراوانی در سبزوار برگزار شده است، اما کنسرت های موسیقی که با این وسعت برگزار می شدند، معمولا بدون جلسات نقد خاتمه می یافت. اما این بار استقبال گسترده ای که از اجرای گروه داروگ به عمل آمد و نیز نقدی که در خاتمه اجرای جدید آنان انجام شد، ثابت کرد که موسیقی نیز در کنار سایر هنرها، از ظرفیت بالایی در سبزوار برخوردار است و محبوبیتی ویژه ای در میان شهروندان هنردوست سبزواری دارد و به طوری که می تواند یک موضوع مهم و مورد توجه و نقد و نظر سبزواری ها باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در مدت اجرای این کنسرت توسط گروه داروگ ، خوشبختانه مسوولان ارشد شهرستان از جمله معاونت استاندار و فرماندار محترم جناب شعبانی عطار ، نماینده شهرمان دکتر محسنی ثانی ، دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ، دکتر طالبی شهردار و آقایان مهدی مقصودی و مسعود پسندیده اعضای شورای شهر ، توجه خوبی به این اثر هنری نشان دادند و با حضور خود در شب های اجرای گروه داروگ باعث دلگرمی و خوشحالی هنرمندان و هنردوستان سبزواری شدند.

وی گفت: همچنین مسوولان شهرستان وعده هایی نیز در جهت حمایت هرچه بیشتر از گروه داروگ داده اند تا این گروه بتواند با این اثر فاخر به عنوان سفیر فرهنگی و هنری سبزوار در ایران و دیگر کشورها مطرح شود که امیدوارم با پیگیری هایی که در حال انجام ا ست این مهم تحقق یابد.

شیرازی ادامه داد: دکتر محسنی ثانی هم اکنون در حال پیگیری جهت دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر به سبزوار و مشاهده اجرای گروه داروگ از نزدیک هستند تا زمینه معرفی این اثر فاخر در سطح ملی و فراملی فراهم آید.

وی در پایان تأکید کرد: حقیقتا باید از هنرمندان گروه داروگ به خصوص سرپرست گروه آقای حمیدرضا سیدنیا تشکر کرد که در نتیجه دو سال تمرین ، سرانجام اثری فاخر و ماندگار را عرضه کردند و نیز باید سپاسی ویژه از تمام همشهریان هنردوست سبزواری داشته باشیم که در این شب ها با استقبال گرم و حضور همراه با نظم و فرهیختگی خود در سالن اجرای گروه داروگ حمایت ارزشمندی از هنر فاخر در شهر خود به عمل آوردند.

شیرازی همچنین خاطرنشان کرد:حمایت آقای سیدحسن نقیب زاده ورزشکار باستانی شهرمان که به مدت دو سال تمام در باشگاه ورزشی خود میزبان تمرینات گروه داروگ بود، جای تقدیر ویژه ای دارد.

لازم به ذکر است دیشب در مراسم اختتامیه 20 شب اجرای آیینی گروه داروگ، آقایان دکتر دکتر محمدعلی لطفی مقدم از بزرگان تئاتر استان خراسان رضوی، دکتر مهیار علوی مقدم و دکتر ابوالقاسم رحیمی دو تن از اعضای هیأت علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری ، دکتر محمدعلی طالبی شهردار سبزوار ، سیدقاسم حسین زاده رئیس شورای شهر ، مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا ، مسعود پسندیده رئیس کمیسیون گردشگری و شماری دیگر از اعضای  شورا و شهروندان هنردوست و چهره های فرهنگی سبزوار حضور داشتند.

گفتنی است خبرگزاری محلی سبزوارنیوز نیز با نگاهی انتقادی به انعکاس مراسم اختتامیه اجرای اخیر گروه داروگ پرداخته است که شما گرامیان می توانید مطلب جدید سبزوارنیوز در این زمینه را در پیوند زیر مطالعه نمایید:

جلسه نقد و بررسی کنسرت آیینی داروگ و چربش اظهار نظرهای شخصی

 

وبسایت شهرداری سبزوار نیز ضمن انتشار چند تصویر از تقدیر شورا و شهرداری سبزوار از گروه داروگ در آخرین شب کنسرت آنان خبر داده است:

تقدیر شورا و شهرداری از کنسرت آیینی گروه «داروگ» سبزوار

 








 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فرزانه فرهبد از ظهور موفق یک بانوی مجری در سبزوار تا عرضه مجموعه شعر در نمایشگاه کتاب تهران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما