نویسنده مزینانی از امیدواری اهالی قلم به دولت تدبیر و امید خبر داد

محمدکاظم مزینانی نویسنده کتاب های «شاه بی شین» و «آه با شین» و از برگزیدگان نخستین جشنواره داستان انقلاب در سال 86 (منبع) و از همشهریان هنرمند و اهل قلم مزینانی است که تا کنون در آثارش دلبستگی خود به موضوع انقلاب اسلامی و ارزش های اصیل آن را نشان داده است.
این نویسنده مطرح درحوزه ادبیات انقلاب که جدیدترین رمان خود را با عنوان «آه با شین» در یک ماه اخیر  رونمایی کرده (منبع) و در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه داشته است، به تازگی در گفتگویی با خبرگزاری  کتاب ایران ،  رضایت خود را از روند برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب در اردیبهت 93 اعلام کرده و همچنین درباره عملکرد دولت تدبیر و امید دکتر روحانی در حوزه کتاب و فرهنگ نیز اظهار نموده و گفته است: با آمدن دولت جدید اهالی قلم به آینده خوشبینانه‌تر می‌نگرند.

متن کامل گفتگوی محمدکاظم مزینانی با ایبنا در ادامه منتشر می شود:
 

ارزیابی بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب از نگاه اهالی ادبیات

  مزینانی: دولت جدید امیدوارمان کرد/ بهای «آه با شین»‌ برابر با یک کیلو و نیم برنج است!

محمدکاظم مزینانی،‌ نویسنده رمان «آه با شین»‌ با اشاره به امیدواری اهالی قلم نسبت به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه کتاب و وجود نظم در نمایشگاه امسال گفت: بهای آخرین کتابم برابر با یک کیلو و نیم برنج است!‌
مزینانی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ گفت:‌ انتشار رمان «آه با شین» با نمایشگاه بیست و هفتم کتاب همراه بود ‌و خوشبختانه از این
کتاب در غرفه سوره مهر استقبال خوبی شد. امسال خیلی‌ها برای خرید رمان به غرفه این انتشارات آمدند و احساس خوبی دارم که «آه با شین»‌ با توجه بازدیدکنندگان مواجه شد. 

وی درباره نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: بدون شک امسال از نمایشگاه استقبال خوبی شد، اما مقایسه آن با دوره‌های گذشته،‌ یک کار کارشناسانه است و نیاز به نگاهی تحقیقی و آماری دارد. من به عنوان یک نویسنده و مخاطب نمایشگاه باید بگویم این رویداد فرهنگی امسال با نظم خاصی برگزار شد و تفاوت برگزاری آن با دوره‌های پیشین از این منظر به خوبی نمایان بود. 

مزینانی تصریح کرد: با آمدن دولت جدید اهالی قلم به آینده خوشبینانه‌تر می‌نگرند. معتقدم کتاب‌ها باید در نمایشگاه دیده شوند و به قولی دوغ و دوشاب قاطی نشود. برای این کار می‌توان ناشران و کتاب‌ها را رتبه‌بندی کرد. به این ترتیب وجهه بازاری نمایشگاه کمرنگ‌تر می‌شود. 

نویسنده «آه با شین» با مقایسه نمایشگاه کتاب تهران با رویدادهای مشابهش در آن سوی مرزها، عنوان کرد:‌ وقتی برای بازدید از نمایشگاه کتاب شارجه به امارات متحده عربی رفتم و نظم آن نمایشگاه را دیدم، افسوس خوردم که ما با این غنای فرهنگی و پیشینه ادبی چرا چنین نظمی را در نمایشگاه خودمان نمی‌بینیم. طراح نمایشگاه کتاب ابوظبی هم پیمانکاری از سوئیس است و ناشران خارجی زیادی هم در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. البته آن‌ها ظاهر نمایشگاهشان را زیبا می‌کنند اما از لحاظ محتوای آثار و غنای فرهنگی با ما قابل مقایسه نیستند. 

وی درباره موضوع گرانی کاغذ و تاثیر آن بر بهای کتاب توضیح داد: به نظر من بهای کتاب در ایران خیلی بالا نیست. برای نمونه بهای رمان «آه با شین» 13 هزار تومان است که فکر می‌کنم معادل یک کیلو و نیم برنج می‌شود!‌ کتاب در خیلی از کشورها نسبت به ایران بهای بالاتری دارد. خوشحالم امسال گردش مالی نمایشگاه بالا بود و ناشران فروش خوبی داشتند. این مساله باعث می‌شود آن‌ها حقوق مولفان را هم به موقع پرداخت کنند.

منبع: ایبنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

از آثار محمود دولت آبادی می توان فیلم نامه هایی تأثیرگذار خلق کرد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما