صبح امروز:

بار دیگر نشست زمین در خیابان بیهق سبزوار

صبح امروز بخشی از خیابان بیهق سبزوار در نزدیکی چهار راه امام زاده و روبه روی بازاچه سرپوشیده این شهر که همه روزه محل عبور و مرور شمار زیادی از شهروندان سبزواری است، نشست کرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این نشست منجر به پدید آمده چاله ای وسیع در بخشی از پیاده رو خیابان بیهق شد و به گفته کسبه محل ، به دنبال ترکیدن یک لوله آب و نشت آب در چند روز گذشته در این منطقه اتفاق افتاده است.

طبق خبرهای رسیده به اسرارنامه این حادثه خوشبختانه تلفان جانی نداشته است. اما بار دیگر زنگ خطری جدی شد برای همه مسوولان مربوطه ، کسبه محلی و ساکنان منطقه مرکزی شهر سبزوار که تا نشست های مکرر زمین در این ناحیه از شهر منجر به بروز حوادث ناگوار دیگری نظیر آنچه در سال 88 پیش آمد نشده است، مدیریتی جهادی و عزمی ملی برای رفع این مشکل را به کار بندند.

گفتنی است در حادثه ناگوار سال 88 در چهارراه بیهق ، با نشست زمین یک جوان موتورسیکلت سوار به کام مرگ کشیده شد.
(منبع)

خیابان بیهق علاوه بر اینکه بازار اصلی شهر سبزوار است که روزانه هزاران نفر از شهروندان سبزواری در این محل عبور و مرور می کنند، مکان گردهم آیی های ده ها هزار نفری مردم این شهر در مناسبت هایی نظیر راهپیمایی های ایام مختلف سال نظیر 13آبان و 22 بهمن ، عزاداری های ایام مذهبی نظیر تاسوعا و عاشورای حسینی ، جشن های مذهبی نظیر نیمه شعبان و محل تشییع جنازه شهدا و شخصیت های برجسته شهرستان است.

اگر خدای ناکرده در هنگام برگزاری یکی از این گردهمایی های هزاران نفری ، بخشی از خیابان نشست کند، می تواند فاجعه خونین و تلخی را در تاریخ این شهر رقم بزند.

در سرتاسر خیابان بیهق به عنوان یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر کهن سبزوار ده ها اثر تاریخی از جمله مسجد جامع ، مسجد پامنار، بنای امام زاده یحیی ، مدرسه تاریخی فخریه ، بازارچه و کاروانسراهای قدیمی و ... قرار گرفته است که هریک از این بناهای تاریخی به عنوان میراث گرانبهای فرهنگی کشور محسوب می شوند. لذا به نظر می رسد علاوه بر حفظ جان شهروندان ، به جهت محافظت از آثار ارزشمند تاریخی نیز بسیار ضروری است که نسبت به تأمین امنیت این خیابان از نشست دائمی قنات های زیر آن ، فکری اساسی توسط مسوولان مربوطه اندیشیده شود.

عکس هایی که در ادامه مشاهده می کنید، توسط هستی اسلام نژاد خبرنگار اسرارنامه که به طور اتفاقی در آن مکان حضور داشت ، تهیه شده است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی نگران کننده از شیوع تخلفات راهنمایی و رانندگی و سهل انگاری مأموران انتظامی

 

نظرت را بنویس
comments

مفتح

مسئولین سبزوار واقعا فشلند این دولت به اصطلاح تدبیر و امید همه را دارد ناامید می کند یک سال گذشت نه مسئولین دولت قبل را ابقائ میکند نه نیروی جدید معرفی میکند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما