یک اصلاحیه / سیدحسین دلبری : برهمدلی و عدم تفرقه افکنی تأکید دارم

روزهای گذشته یکی از همشهریان عزیزمان به نام حسین دلبری در بخش نظرات اسرارنامه اقدام به ارسال مطلبی با محتوای دعوت از نمایندگان سرزمین سربداران در مجلس شورای اسلامی برای حفظ اتحاد و همدلی بود.
اسرارنامه نیزمطلب مذکور را پس از مطالعه و بررسی ، برای انتشار عمومی شایسته دید و با افزودن یک چند خط مطلب تحلیلی به آن ، مطلب سید حسین دلبری را در بخش رویدادها برای مطالعه عموم انتشار داد. برای مطالعه این مطلب روی پیوند زیر کلیک کنید :

آقایان نماینده امتحان همدلی شروع شد

لیکن به نظر می رسد در برداشت مفهوم نوشته این نویسنده همشهری برای مجله اسرارنامه سوء برداشتی ایجاد شده بود. لذا آقای دلبری در روزهای بعد اقدام به ارسال اصلاحیه ای نمودند که اسرارنامه اینک انتشار این اصلاحیه را برخود ضروری می داند.
از شما مخاطبان گرامی نیز دعوت می کنیم به مطالعه این مطلب بپردازید :
نگارنده محترم !
صمیمانه سپاسگذارم از بذل عنایت تان نسبت به قلم بنده و خوشحالم که همچون بنده بر همدلی و عدم تفرقه افکنی تاکید دارید ، اگر به تیتر مطلب بنده دقت داشته باشید درک این مطلب آسانتر می شود که بنده برای آقایان از عنوان امتحان استفاده نموده ام و دلایلی که بر متن حاشیه گشته شرایط سخت این امتحان است که در جای جای متن تاکید بر این است که منتخبین مردم می توانند از این امتحان سر بلند بیرون آمده و سرافرازی این دیار را بیش از پیش تاکید نمایند ، حال آنکه شما در نگارش نظر خود کمی افراط نموده و بر دلایل طرح سوال بنده عمد و غیر عمد و جهالت و.. را افزوده اید که این نظر بر حاشیه مطلب نه جایگاه داشته و نه ضرورت چرا که خود ر این مطلب تاکید نموده ام که در دوره های قبل این تعصبات منطقه ای حادث شده و امید است در این دوره نباشد .
آیا شما میتوانید بدون نگاه به دیرینه ی سبزوار بگویید سبزوار زخم خورده تعصبات قومی نشده است ؟آیا گمانتان بر این نیست که تاکید جناب سبحانی در ایام انتخابات و رای بالای ایشان از منطقه ی جوین که نشان از همت مردم عزیز این خطه بر حفظ جایگاه خود است پس این میشود تاکیدات قومی که اگر مدیر درایت داشته باشد خود نقطه ی قوتی است برای ایجاد اتحاد نه همچون نمایندگان قبلی دامن زدن تفرقه که امید است مهندس سبحانی همانطور که بارها گفته اند بر اتحاد تاکید نمایند . نگارنده ی عزیز این دلایل سوال امتحان است نه ضربه زدن به امتحان دهنده ها . ضمنا بخشی از متن ارسالی بنده که دلیل دیگری بر این سوال است و آن تفاوت تفکرات و جبهه گیری های سیاسی که گویای این مطلب است محمد رضا محسنی نماینده ی جبهه ی اصولگرایان متحد و مهندس سبحانی نماینده طیف اصلاح طلب در متن به چشم نمی خورد اگر این مطلب به دست شما نرسیده لطف فرموده اعلام نمایید تا اصلاحیه خدمتتان ارسال گردد .بنده نیز از بذل لطف حضرتعالی و تاکید بر همراهی و همدلی سپاسگذارم
نویسنده : سید حسین دلبری
مجله اینترنتی اسرارنامه بدین وسیله ضمن تشکر از اعتماد و ارتباط  موثری که سید حسین دلبری و دیگر مخاطبین گرامی نسبت به این مجله برقرار کرده اند ، لازم می داند
برخلاف آنچه همشهری عزیزمان آقای دلبری تصور نموده اند، مجله اسرارنامه آنجا که از جهالت های افراد در دامن زدن به رفتارها و نگرش های قومی و قبیله گلایه کرده ، هرگز منظورش نویسندگانی چون سیدن حسین دلبری نبوده است. بلکه اسرارنامه افرادی چون ایشان را با توجه به سابقه ای که در فعالیت های فرهنگی  دارند ، در ردیف همکاران و همرزمان رسانه ای خود دیده  و صفت های جهالت و تفکرات نامبارک قومیت گرایانه را هرگز به ایشان نسبت نداده است.
سعی اسرارنامه تنها براین بود که توجه تمامی نویسندگان عزیز اجتماعی و رسانه ای خطه سربداران را به ضرورت تلاش برای حفظ هرچه بیشتر وحدت و همدلی در منطقه جلب کند.
خوشبختانه ای تلاش اسرارنامه از جانب تعدادی از مخاطبین عزیزمان با استقبال مواجه شد . به طوری که یکی از این عزیزان با نام مصطفی پاک فطرت نیز در اظهار نظری دیگر مطلب مهمی در رابطه با ضرورت حفظ اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولین و نمایندگان پرداخته است.
این مطلب می تواند تکمیل کننده خوبی برای مبحث فوق باشد. ضمن اینکه اشاره ظریف آقای پاک فطرت برنام استان خراسان علوی در مطلب پیش رو در بردارنده پیشنهاد سازنده تأمل برانگیز و نوآورانه ایست که می تواند توجیه خاص و وجه تسمیه خاص خود را برای ناحیه سربداران داشته باشد. این موضوع در مطالب مستقل دیگری قابل بررسی است.
مجله اینترنتی اسرارنامه در اینجا به انتشار نظرارسالی از جانب آقای پاک فطرت می پردازد:
 نمایندگان عزیز غرب خراسان هیچوقت نباید شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و حتی شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد را از هم جدا بدانند. سرنوشت این شهرستانها همچون قسمتهای مختلف بدن انسان به هم وابسته است.
هر قسمت از بدن دچار اختلال شود بر قسمتهای دیگر اثر منفی می گذارد. پس برای رشد و تعالی این مجموعه باید تمام اعضای آن چه نماینده مجلس، چه فرماندار، چه مسئولان شهرستانها و چه عموم مردم همراه و هم راستا با هم برای رسیدن به یک هدف مهم(تاسیس استان سربداران یا خراسان علوی ) گام بردارند و از دامن زدن به اختلافات جزئی بپرهیزند و بدانند بدخواهان برای رسیدن به اهدافشان در گام اول به دنبال تفرقه افکنی بین اعضای یک مجموعه می باشند و بدانند وقتی سر انسان درد می کند این دست است که قرص را به دهان می گذارد و قرص وارد خون انسان شده و سردرد را از بین می برد. و تمام شهرستانهای غرب خراسان باید همچون این اندامها یکدست و یکدل برای رسیدن به یک هدف مهم حرکت کنند.

نویسنده : مصطفی پاک سرشت
در پایان باید اعلام کنیم ، مجله اینترنتی اسرارنامه بسیارمفتخراست اگر بتواند نظرات و دیدگاه های همه همشهریان سربدارانی و هم استانی های عزیز خراسانی را در این مجله منتشر کرده و زمینه بحث و گفتگوی سالم ، آزاد و محترمانه ای را در موضوعات مختلف فراهم آورد.
لذا بدین وسیله از هممه شما همشهریان گرامی دعوت می کنیم ، که همچون گذشته با ما در ارتباط باشید و نظرات و دیدگاه های خود را برای انتشار در اسرارنامه برای ما ارسال کنید.
پیروز باشید...

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
حکایت همدلی

نظرت را بنویس
comments

رسول

نیازی نیست به فکر سرنوشت شهرستا ن های کاشمر خلیل اباد و بردسکن باشید دایه مهر بان تر از مادر شدید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما