آقایان نماینده امتحان همدلی شروع شد

یکی از مخاطبین گرامی اسرارنامه به نام آقای سید حسین دلبری در بخش نظرات همین وبسایت اقدام به ارسال نظر با ارزشی در رابطه با ضرورت حفظ  اتحاد و همدلی نمایندگان شهرستان های ناحیه سربداران کرده است.
این نظر بیان کننده یکی از نیازهای روز ناحیه سربداران است . که خود نویسنده در طول متن ، به خوبی دلایل ضرورت حفظ اتحاد و همدلی و فواید آن را شرح داده است.
اسرارنامه دراینجا ضمن تشکر از اعتماد و ارتباط موثر این همشهری عزیزمان با مجله اسرارنامه به انتشار، متن کامل نظر مذکور می پردازد.

 آقایان نماینده امتحان همدلی شروع شد
مدت زمان امتحان 4 سال !!!
هفتم خرداد ماه سال هزار سیصد ونود ویک نهمین امتحان همدلی نمایندگان شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای ، خوشاب و در آینده ای نزدیک شهرستان های ششتمد و داورزن آغاز گردید . یکی از بارزترین ویژگی های دو نماینده منتخب دوره قبل دکتر محمد رضا محسنی و حاج علی بروغنی همدلی ، همراهی و اتفاق نظر ایشان بود که اگر دستاورد ارزشمندی در طول دوره تصدی مسئولیت ایشان برای شهر به وقوع پیوست در سایه همین همدلی و اتحاد بود و اما حالا که مهندس سبحانی جایگزین بروغنی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گردیده است باید دید این اتحاد و همدلی تداوم خواهد داشت یا خیر ؟؟ اهمیت این سوال در اینجاست که یکی از موجبات همدلی در دوره ی قبل که کار را آسان و قابل پیش بنی کرده بود و دلیل محبوبیت بروغنی در انظار عموم بیان می شد مردم سالاری، ارزشی بودن ، صداقت و به طور کل پایبند بودن به اخلاق بوده است. هشتمین دوره ی نمایندگان مردم سبزوار در مجلس دوره ی تحقق برخی از آمال دست نایافتنی مردم سبزوار در سایه ی آرامش و پرهیز از جنجال بود ، گرچه هر دو نماینده منتخب مردم در مجلس نهم که حائز رای چشمگیری شده اند مسلما از لحاظ ویژگی های اخلاقی مطلوب بوده اند که شایسته ی این جایگاه شناخته شده اند لکن خصوصیات شخصی اخلاق نیز شرطی اصلی است که باید دید این عزیزان را میتواند با یکدیگر همراه و همدل کند ؟؟
فارغ از ویژگی های شخصی این نکته ی بسیار مهم است که در دوره گذشته هر دو نماینده بومی شهر سبزوار بودند ویژگی مهمی که خود دلیلی برای اتحاد بشمار می رفت ، ویژگی که در دوره های قبل محقق نگردیده بود و منشا برخی تعصبات منطقه ای و در نهایت بروز اختلاف گردیده بود . این دوره نیز نمایندگان منتخب ما از یک منطقه نمی باشند که امید میرود دستخوش این تعصبات نگردیده و همانطور که پس از اخذ رای و قبل از شروع بکار در مجلس و نزول اجلال بر کرسی های سبز بهارستان شعار همدلی و همراهی و اتحاد را می سرودند در تحقق این هدف مهم که بالاترین خواسته ی مردم ماست موفق و سربلند باشند . پس باید به ایشان عرض نمود آقایان نماینده امتحان همدلی تان شروع شد .برایتان آرزوی موفقیت داریم .
سید حسین دلبری
در مطلب ارسالی از جانب همشهری عزیزمان آقای سید حسین دلبری هرچند به طور کلی ردپای استدلالی منطقی و بینشی عمیق به چشم می خورد ، لیکن در این نوشته یک نقطه ضعف وجود دارد ، آن هم اینکه این تحلیل گر عزیز سبزواری ، یکی از دلایل حفظ اتحاد بین دو نماینده منطقه سربداران در مجلس هشتم آقایان بروغنی و محسنی را بومی یک شهر بودن هر دو نماینده دانسته است.
این عقیده از دو جهت صحیح نیست:
1- بروغنی و محسنی بومی یک شهر نبودند. بلکه محسنی اصالت سبزواری دارد و بروغنی همانطور که از فامیلش پیداست ، متعلق به روستای بروغن در منطقه داورزن است. وی همچنین سالهای زیادی از خدمتش در کسوت معلمی را ، در یکی از روستاهای ناحیه جغتای گذرانیده است و آشنایی و دوستی نزدیک و زیادی با آن ناحیه پیدا کرده بود . در نتیجه حتی به لحاظ ظاهری نیز محسنی و بروغنی بومی یک شهر نبودند. و اتحاد و همدلی ایجاد شده بین آنان در هشتمین دوره از مجلس شورای اسلامی نشانه محکمی برای آن بود که بدانیم مردمان تمامی نواحی شریف ناحیه سربداران می توانند فارغ از قومیت گرایی های ضربه زننده در کنار هم و متحد با یکدیگر حرکت کنند.
البته در نگاهی فراتر می توان گفت تمامی مردمان شهرستان های حوزه سربداران اعم از سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد به دلیل قرابت های فرهنگی و روابط نزدیکی که دارند ، همشهری یکدیگر محسوب می شوند .
2- به طور کلی اگر قرار باشد، همشهری بودن دو نماینده را دلیل اتحاد آنها بدانیم و روی این عامل تأکید نماییم ، در طولانی مدت از محل این باور اشتباه فرهنگی زیان بزرگی را متحمل خواهیم شد. چرا که اصولاً نه در دین مقدس اسلام و نه در اخلاق صحیح انسانی همشهری بودن یا نبودن دو مسئول یا دو گروه از مردم نباید دلیل محکمی برای اتحاد یا اختلاف آنها با یکدیگر باشد.
از آنجایی که ما معتقد به دیدگاه برابری و برادری انسان ها و برتری آنان بریکدیگر تنها براساس ملاک تقوا هستیم ، لذا اساساً شرط همشهری بودن یا نبودن را نمی توانیم شرط مهمی در موفقیت و اتحاد دو نماینده به حساب آوریم. البته متأسفانه گاهی مشاهده می شود که ملاک قومیت گرایی در انتخابات در برخی مناطق که از فرهنگ بسته و سطح فکر پایین تری برخوردارند ، بسیار پررنگ شده و به یک اصل مهم تبدیل می گردد ، اما حقیقت اینجاست که این ملاکی اشتباه است و حداقل رسانه ها ونویسندگان و تحلیلگران اجتماعی نباید در مطالب منتشره خود به آن دامن بزنند.
این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که سید حسین دلبری و به طور کلی همه ما نویسندگان اجتماعی مسائل ناحیه سربداران به این موضوع توجه داشته باشیم عده ای به صورت عمدی یا غیرعمدی و از سرجهالت به وسیله ابزار قومیت گرایی سعی در ایجاد تفرقه و دشمنی در بین مناطق مختلف می کنند. نمود واضح یکی از این تلاش ها درجهت تفرقه افکنی درمناطقی است که تعدد قومیت یا تعدد مذهب وجود دارد. به عنوان مثال در منطقه هایی که شیعه وسنی وجود دارد ، از طریق تفرقه افکنی بین شیعه وسنی سعی در اختلاف پراکنی در منطقه می کنند. همچنین درمناطق دیگری که قومیت های متعدد نظیر فارس ، ترک ، کرد ، لر و ... وجوددارد گاهاً توسط عده ای سعی در به هم زدن اتحاد این مناطق می شود.
نمونه واضح این موضوع را متأسفانه در بخش نظرات یکی از مطالب اسرارنامه شاهد بوده ایم. نظردهنده ای به نام مستعار »زرشک« در پایین مطلبی در مورد شهرستان شدن داورزن ، اقدام به ارسال نظراتی تأسف بار کرد که در آن نظرات چه به صورت عمدی و چه به صورت غیرعمدی ، مستقیماً به هم زدن اتحاد و آرامش درونی منطقه هدف قرار داده شده بود. البته اسرارنامه تعدادی از نظرات این فرد را که شامل توهین های نابخشودنی به برخی مناطق عزیز دیار سربداران بود ، برای نمایش عمومی تأیید نکرد. و خوشبختانه پاسخ های مناسبی نیز از جانب سایر مخاطبین عزیز اسرارنامه برای آن ارسال شد . شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطلب روی پیوند زیر کلیک کنید :
داورزن شهرستان می شود !!!
البته همانطور که در ابتدا گفتیم ممکن است این گونه رفتارها واظهار نظرات آگاهانه و عمدی نباشد ، و بتوان آن را رفتاری از سرجهالت و کوتاهی سطح فکر و اندیشه دانست . اما به هرحال برهمه ما اصحاب رسانه ونویسندگان اجتماعی ضروریست در مقابل این طرز فکر اشتباه بایستیم واجازه ایجاد اختلافات قومی بین مناطق مختلف را ندهیم.
در پایان مجدداً تأکید می کنیم که از مطالعه کلی نوشته همشهری عزیزمان سید حسین دلبری  می توان به وضوح به غنای فکری ، نیت خیرخواهانه ، قلم روان وقدرت انتقال بالای وی پی برد. لیکن توجه و تأکید این نویسنده عزیز بر همشهری بودن دو نماینده جهت حفظ اتحاد و همدلی اصولاً با توضیحاتی که داده شد ، نیازمند تجدید نظر و بررسی بیشتری می باشد.
به امید ادامه اتحاد و همدلی موجود در فضای سیاسی و اجتماعی دیار پرافتخار سربداران
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
وحدت نیاز اساسی امروز برای دیار پرافتخار سربداران
نظرت را بنویس
comments

احسان

این آقای دلبری یک جوز نوشته که انگار همه کارا را بروغنی انجام داده و محسنی همراه او بوده.در واقع محسنی همه کاره بود.کار خوب بروغنی همین بود که اتحاد با محسنی برقرارکرد. واقعیتم همینه چون محسنی کلی سابقه مدیریتی داره وتجربه کارای اجرایی داره و اصلاً همه را می شناسه ولی بروغنی خوب یک معلم بازنشتبه بود. البته من قبول دارم بروغنی ساده زیست بود و به خاطرسادگیش بین مردم محبوب بود. ولی مردم کلاً نمینده انتخاب نمی کنند که ساده زیست باشد. نماینده انتخاب می کنند که کارکند.حالا اگر ساده زیست هم بود خوبه ولی اگرنبود کارایی مهمتره. من که از آقای بروغنی راضیم.میگم همینکه متحد بود خیلی خوب بود. محسنی ولی کارکشتشه بود و خوب شد که دوباره انتخاب شد. سبحانی هم حداقل الآن که گفته همه جا براش یکسانه.ایشاالله در واقعیتم همینجوری باشه.

سید حسین دلبری

نگارنده ی محترم : صمیمانه سپاسگذارم از بذل عنایت تان نسبت به قلم بنده و خوشحالم که همچون بنده بر همدلی و عدم تفرقه افکنی تاکید دارید ، اگر به تیتر مطلب بنده دقت داشته باشید درک این مطلب آسانتر می شود که بنده برای آقایان از عنوان امتحان استفاده نموده ام و دلایلی که بر متن حاشیه گشته شرایط سخت این امتحان است که در جای جای متن تاکید بر این است که منتخبین مردم می توانند از این امتحان سر بلند بیرون آمده و سرافرازی این دیار را بیش از پیش تاکید نمایند ، حال آنکه شما در نگارش نظر خود کمی افراط نموده و بر دلایل طرح سوال بنده عمد و غیر عمد و جهالت و.. را افزوده اید که این نظر بر حاشیه مطلب نه جایگاه داشته و نه ضرورت چرا که خود ر این مطلب تاکید نموده ام که در دوره های قبل این تعصبات منطقه ای حادث شده و امید است در این دوره نباشد .آیا شما میتوانید بدون نگاه به دیرینه ی سبزوار بگویید سبزوار زخم خورده تعصبات قومی نشده است ؟آیا گمانتان بر این نیست که تاکید جناب سبحانی در ایام انتخابات و رای بالای ایشان از منطقه ی جوین که نشان از همت مردم عزیز این خطه بر حفظ جایگاه خود است پس این میشود تاکیدات قومی که اگر مدیر درایت داشته باشد خود نقطه ی قوتی است برای ایجاد اتحاد نه همچون نمایندگان قبلی دامن زدن تفرقه که امید است مهندس سبحانی همانطور که بارها گفته اند بر اتحاد تاکید نمایند . نگارنده ی عزیز این دلایل سوال امتحان است نه ضربه زدن به امتحان دهنده ها . ضمنا بخشی از متن ارسالی بنده که دلیل دیگری بر این سوال است و آن تفاوت تفکرات و جبهه گیری های سیاسی که گویای این مطلب است محمد رضا محسنی نماینده ی جبهه ی اصولگرایان متحد و مهندس سبحانی نماینده طیف اصلاح طلب در متن به چشم نمی خورد اگر این مطلب به دست شما نرسیده لطف فرموده اعلام نمایید تا اصلاحیه خدمتتان ارسال گردد .بنده نیز از بذل لطف حضرتعالی و تاکید بر همراهی و همدلی سپاسگذارم

مصطفی.پ

نمایندگان عزیز غرب خراسان هیچوقت نباید شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و حتی شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد را از هم جدا بدانند. سرنوشت این شهرستانها همچون قسمتهای مختلف بدن انسان به هم وابسته است. هر قسمت از بدن دچار اختلال شود بر قسمتهای دیگر اثر منفی می گذارد. پس برای رشد و تعالی این مجموعه باید تمام اعضای آن چه نماینده مجلس، چه فرماندار، چه مسئولان شهرستانها و چه عموم مردم همراه و هم راستا با هم برای رسیدن به یک هدف مهم(تاسیس استان سربداران یا خراسان علوی ) گام بردارند و از دامن زدن به اختلافات جزئی بپرهیزند و بدانند بدخواهان برای رسیدن به اهدافشان در گام اول به دنبال تفرقه افکنی بین اعضای یک مجموعه می باشند و بدانند وقتی سر انسان درد می کند این دست است که قرص را به دهان می گذارد و قرص وارد خون انسان شده و سردرد را از بین می برد. و تمام شهرستانهای غرب خراسان باید همچون این اندامها یکدست و یکدل برای رسیدن به یک هدف مهم حرکت کنند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما