مشارکت فعال دانشگاه حکیم سبزواری در کنگره بین المللی سربداران

در هفتصدمین سال وقوع نهضت ملی - مذهبی سربداران به پایتختی دارالمومنین سبزوار ریشه فرهنگی خراسان که به تشکیل نخستین حکومت مردمی شیعه در ایران منجر شد، همه مقامات و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی دیار سربداران در تکاپوی برگزاری هرچه بهتر این آیین فرهنگی هستند.

یکی از نهادهایی که همچون همیشه انتظار نقش آفرینی پررنگ آن در اجرای کنگره بین المللی سربداران در سبزوار می رود، دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین دانشگاه با سابقه و بزرگ ملی در شمال شرق کشور است.

در همین راستا سیدنورالله رضوی مدیر فرهنگی خوش سابقه این دانشگاه که تا کنون چندین مرتبه در سطح کشور به عنوان مدیر برتر فرهنگی انتخاب شده است(منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3) و هم اکنون دبیری  درگفتگو با خبرگزاری فارس درباره همکاری دانشگاه حکیم سبزواری در کنگره بین المللی سربداران توضیحاتی داده است

مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری‌:
دانشگاه حکیم سبزواری دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سربداران شد


مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری از انتصاب این دانشگاه به عنوان دبیر اجرایی و علمی کنگره بین‌المللی سربداران خبر داد.
خبرگزاری فارس: دانشگاه حکیم سبزواری دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سربداران شد


نورالله رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه کنگره سربداران همزمان با هفتصدمین سالگرد قیام آنها در سال جاری برگزار خواهد شد؛ اظهار داشت: این برنامه به صوت بین‌المللی و با حضور مقامات کشوری و لشگری در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرایی برای برگزاری این کنگره از دو سال گذشته تدارک دیده شده است؛ تصریح کرد: طرح کنگره در 7 بخش مجزا تدوین شده است که شامل  بخش‌های علمی، پژوهشی، هنری و آئینی، فرهنگ و ادب، تولیدات هنری، برنامه‌های جانبی و اجلاسیه و آئین کنگره است.

رضوی با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم ارتباط با تأسیس بنیاد سربداران همزمان با پیگیری مقدمات کنگره صورت گرفته است؛ یادآور شد: طرح تأسیس بنیاد سربداران باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود تا در صورت تصویب نهایی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اعلام حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری با شکوه کنگره ملی سربداران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما