فرماندار داورزن رسیدگی کند: جاده مزینان زادگاه دکتر شریعتی نیازمند توجه بیشتری است

علی مزینانی عسکری در وبلاگ شاهدان کویر مزینان نوشت:



آقای فرماندار ! جاده مزینان نیازمند توجه بیشتر است

شنیده ها حاکی از آن است که پس از تلاش های وافر شورای اسلامی و دهیار مزینان و نامه نگاری به استاندار و فرماندار و وزیر راه بالاخره دستور ترمیم جاده اصلی مزینان به داورزن صادر شده است و گویا این دستور در فرمانداری شهرستان داورزن به رئیس محترم شورای اسلامی مزینان ابلاغ شده و ایشان نیز ضمن تشکر از مسئولین این اقدام را پذیرفته اند اما جالبترین بخش این دستور ماورایی اینجاست که ظاهراً مسئولین محترم از وضعیت این راه خبر ندارند یا اگر هم خبر دارند چندان التفاطی و احترامی برای مردم مزینان قائل نیستند که چند بشکه قیر به شورای اسلامی مزینان هدیه نموده اند که خدا می داند با این مقدار قیر سرد چه باید بکنند !

این دستور نه تنها گرهی را باز نمی کند که صد مشکل برآن می افزاید. محض یاد آوری به جناب وزیر راه و فرماندار محترم داورزن ذکر چند نکته لازم است.

جناب  فرماندار محترم !

اول - از انتخاب شما به عنوان فرماندار شهرستان داورزن و حسن توجه اتان به مزینانی ها که تا آنجا که ما اطلاع داریم چندین بار به مزینان تشریف آورده اید خدا را شاکریم و به شما گرانمایه تبریک می گوییم اما لازم است عنایت داشته باشید در شهرستانی که شما به عنوان فرماندار آن منصوب شده اید( با احترام به تمامی شهروندان داورزنی و روستاهای تابعه) مزینان به خاطر نام بزرگمردانی چون شریعتی كه آوازه جهانی دارد و حیف است توریست ها و علاقمندانی که به شریعتی عشق می ورزند وقتی به این دیار سفرمی کنند از همان ابتدا فقر را شاهد باشند درست است که یکی از مقامات  محترم شهرستان اظهار داشته اند که تمامی امکانات باید به شهرستان اختصاص پیدا کند اما مزینان در کانون توجه تمامی مسئولین مملکتی و جهانی است و باید گاهی برای چشم خلق هم که هست  کاری کرد که بعضی کاستی ها به چشم نیاید لذا به استحضار می رساند؛ این جاده حدود سی و اندی سال است که ساخته شده و در سه دهه ی قبل فقط دو سه دستگاه ماشین مسافربری در مزینان وجود داشت ولی اکنون به عدد ساکنین آن و گاهی در ایام خاص مانند نوروز و محرم و سه ماهه ی تعطیلی مدارس این میزان به ده برابر هم می رسد و لذا تردد این مقدار خودرو موجب فرسودگی و خرابی جاده شده است و با چند بشکه قیر ترمیم نخواهد شد.

دوم - ظاهراً شما مسئولین محترم به درخواست مزینانی ها توجه نکرده اید و شاید شورای محترم نتوانسته این خواسته را در نامه اش تفهیم نماید که غرض از نامه نگاری تعریض جاده است نه ترمیم آن ، جاده ی باریکی که وقتی دو وسیله نقلیه درمقابل هم قرار می گیرند یکی از آنها باید توقف نماید تا دیگر ی تردد کند.

سوم - به نظر شما چند نفر از شهروندان مزینانی و روستاهای مجاور باید قربانی این جاده تاریک و باریک شوند و به دلیل تاریکی مطلق مسیر و راه مارگونه ی آن جان خود را ازدست بدهند تا شما عزیزان به فکر بیفتید تا آن را تعریض و یا دوبانده نمایید. محض خاطر شریف شما یاد آور می شود که به همین دلیل در محرم سال گذشته یکی از شهروندان آبرودی به خاطر حرکت در شب و همین تاریکی مطلق و عدم دید کافی راننده پراید تصادف و فرزندان چشم به راهش یتیم شدند.

چهارم - جناب آقای فرماندار ! شما در زمستان و بهار به سمت فرماندار شهرستان انتخاب شده اید و شاید خبر از گرمای طاقت فرسای کویرندارید و نمی دانید که این گرما خودش موجب شل شدن قیر و به مرور زمان فرسودگی آن می گردد پس لازم است که این راه از بنیاد بستر سازی شود و کاملا آسفالت چند بار تعمیر شده برچیده شود و دوباره ساخته شود.

پنجم - به شهادت کتب قدیمه و تاریخی، مزینان یکی از شهرهای قدیمی ایران بوده که بر سر راه باستانی ابریشم  و اگر این راه را به سمتی دیگر برنگردانند قرار دارد پس لازم است برای اتصال شهرستان داورزن به این راه و شهرت جهانی آن چاره ای اندیشید و یکی از آنها احیای این راه خراب است.

ششم - تنها این مزینان و مزینانی ها نیستند که از این راه عبور و مرور می نمایند بلکه روستاهای غنی آباد و کلاته مزینان نیز از این راه استفاده می نمایند و خودتان قضاوت کنید آیا بازهم چند قوطی قیر کفایت تعمیر این راه را می نماید!

منبع: شاهدان کویر مزینان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دیدار با بازماندگان دکتر شریعتی در زادگاهش مزینان

نظرت را بنویس
comments

سلام اگر ممکن است افزونه جستجو در سایت را برای سایتتان فعال کنید تا بشود برخی مطالب مورد نیاز را در سایتتان پیدا کرد

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب بازهم مثل همیشه شما در انعکاس صدای مردم مظلوم کویر پیشتاز هستید این همراهی را پاس می داریم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما