سبزوار قطب تولید سیمان در کشور

وبسایت نماینده مردم سبزوار ، جوین ، جغتای وخوشاب چند روز گذشته با انتشار خبری پیرامون مراحل پیشرفت کارخانه سیمان فرجاد به ارائه تحلیلی در رابطه با توسعه سریع ناحیه سربداران در زمینه صنعتی و  تبدیل شدن این منطقه به قطب سیمان کشور پرداخت .
درادامه شما مخاطبان گرامی را به مطالعه متن کامل این مطلب دعوت می کنیم :

تکمیل سبد سیمانی شرق کشور در سبزوار با راه اندازی کارخانه سیمان فرجاد
ورود بخشی از ماشین آلات ضروری برای احداث کارخانه سیمان فرجاد در شهرستان خوشاب ، خبرخوشی بود که انتشار آن در روزهای گذشته باعث خشنودی و امیدواری جامعه صنعتی دیار سربداران وجوانان جویای کار به ویژه در شهرستان خوشاب و شهر عزیز سلطان آباد شد.
کارخانه سیمان فرجاد که در شهرستان تازه تأسیس خوشاب در حال راه  اندازی است ، سومین کارخانه تولید سیمان در خطه سربداران است که با بهره برداری از آن سبد سیمانی در منطقه غرب خراسان رضوی تکمیل و این ناحیه به قطب تولید سیمان در کشور تبدیل خواهد شد.
هم اکنون نیز با وجود دو کارخانه بزرگ سیمان در ناحیه سربداران که یکی در بخش روداب سبزوار و دیگری در شهرستان تازه تأسیس جغتای دایر شده اند ، این منطقه به شکل یک قطب تولید سیمان در کشور درآمده است و حتی سیمان تولیدی آن به برخی کشورهای همسایه صادر می شود.
دکتر محسنی ثانی اخیراً در یک سخنرانی عمومی به ایجاد و گسترش صنعت سیمان به عنوان یک صنعت مادر در شهرستان های حوزه انتخابیه خود اشاره کردو گفت :
کارخانه سیمان جغتای کارخانه بزرگی است که برای تعداد زیادی از جوانان آن شهر ایجاد اشتغال کرده است و این کارخانه در دوره خدمت چهارساله وی در مجلس شورای اسلامی و در زمان کوتاهی در حدود یک سال و نیم کلنگ زنی و اجرا شد و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیرصنایع و معادن وقت به عنوان بلندپایه ترین مقامات کشوری که تا آن زمان به جغتای سفرمی کردند ، افتتاح گردید.
کارخانه سوم سیمان نیز هم اکنون درحال احداث بوده و تجهیزات آن از بندر ترخیص شده  و در راه نصب است .
به گفته نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، خوشاب ، جغتای ، جوین ، داورزن و ششتمد که روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در حسینیه باقرالعلوم سخنرانی می کرد با راه اندازی کارخانه سیمان فرجاد ، منطقه غرب خراسان رضوی صاحب یک سبد سیمانی کامل  در شرق کشور خواهد شد که همه این کارخانه ها با اشتغال زایی فراوان به کاهش نرخ بیکاری در منطقه کمک می کنند.
وی افزود هر کارخانه سیمان به صورت مستقیم صدها نفر و به صورت غیرمستقیم هزاران نفر از جوانان را مشغول به کار می کند.
لازم به ذکر است شرکت سیمان لار سبزوار روزهای گذشته با انتشار اطلاعیه هایی در سطح شهرستان های سبزوار و خوشاب ورود این محموله از تجهیزات مورد نیازاین کارخانه را به اطلاع عموم مردم رسانه بود.
درمتن این اطلاعیه چنین آمده است :
در راستای پیگیری فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، بدین وسیله ورود ماشین آلات خط یک آهک و بخشی از ماشین آلات سیمان این شرکت را اعلام می داریم.
شرکت سیمان  و آهک فرجاد سبزوار

لازم به ذکر است کارخانه سیمان فرجاد پس از کارخانه های سیمان سبزوار (روداب) و سیمان جغتای ، سومین کارخانه سیمانی  است که در ناحیه سربداران و در ۲۵ کیلومتری شرق شهر سبزوار و شهرستان تازه تأسیس خوشاب ، احداث می گردد.
منبع : وبسایت دکتر محسنی ثانی

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
آیا شعار نمایندگان سبزوار در جذب سرمایه گذاران ، عملی می شود؟
نظرت را بنویس
comments

roli

وقتی اسرار نامه در حالت sleep می باشد نظر تایید نمی کند مطلب نمی گذارد مخاطب ناراحت و فاصله می افتد...

علی

سلام . با عرض تبر یک بمناسبت حلول ماه رجب ومیلاد امام محمد باقر (ع) وگرامیداشت سوم خرداد بدین وسیله از زحمات نمایندگان عزیز شهرستان بزرگ سبزوار در دور هشتم تقدیر تشکر میگردد وهمچنین برای منتخبین دوره نهم از خداوند متعال آرزوی موفقیت و وحدت همچون دوره هشتم از خداوند متعال خواستاریم. خوشاب

roli

خیلی امید بخشه برای دیار سربداران که همچین کارخانه هایی داره راه میفته ولی کاش این قدر فرمان رهبری را در تولید ملی فقط به استخراج منابع معدنی وذخایر کشور مصداق ندانیم رهبری منظورش خیلی وسیع تر از این سطحی نگری ها هست که ما ها فکر میکنیم حمایت از تولید ملی یعنی حمایت صنایعی که وسایل ضروری تولید می کنند مثلا شما سری بزنید به شهرک صنعتی سبزوار حال کارخانه های تولیدی لوازم خانگی را بپرسید اصلا زیاد دور نشوید برید اداره صنایع معادن خیابان قائم حالی از صنعت سبزوار بپرسید صنایع بزرگ چون سیمان دیگر نیازی به حمایت ندارن ...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما