به بهانه برپایی نمایشگاه عکس«زباله های ما»

آشنایی با «سیدحامد حیدری» هنرمند عکاس سبزواری

یکی از هنرمندان عکاس سبزواری قرار است در روزهای آینده نمایشگاه عکسی با موضوع «زباله» برگزار کند که در آن نمایشگاه، گوشه ای از زحمات رفتگران شریف شهر سبزوار که در جهت هرچه پاکیزه تر بودن فضای زندگی شهری تلاش می کنند، به نمایش گذاشته شود.

آقای سیدحامد حیدری این هنرمند سبزواری است که نمایشگاه خود را از تاریخ 18 الی 25 اردیبهشت ماه در محل نگارخانه امیرشاهی مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار برپا می کند.(برای کسب اطلاعات بیشتر روی اینجا کلیک کنید)

اسرارنامه به همین مناسبت، در مطلب پیش رو به معرفی این هنرمند جوان سبزواری و انگیزه های او از برگزاری چنین نمایشگاهی می پردازد.

متن پیش رو توسط آقای سیدحامد حیدری در اختیار تحریریه اسرارنامه قرار گرفته است و اسرارنامه با اندکی ویرایش به انتشار آن می پردازد:

بیوگرافی سیدحامد حیدری
 اینجانب سید حامد حیدری متولد یازدهم اردیبهشت 1365 در شهرستان جغتای در نزدیکی سبزوار و دارای مدرک کاردانی تربیت بدنی هستم.

از سال 1389 به هنر عکاسی رو آوردم و بعد از سپری کردن کلاس ها و آموختن فنون این هنر نزد استاد محمود حیطه  کار و هنر عکاسی را به صورت رسمی آغاز کردم .

نمایشگاه ها: نمایشگاه عکس گلپونه ها موسسه کم توانان ذهنی عرشیان بیهق سال 1391

نمایشگاه سالمندان پدر سبزوار در سال 1392

میتوان اشاره کرد.

جشنواره ها :

 در سال 1390 جشنواره در کوچه های بیهق در بخش مرثیه مقام اول را کسب کردم.

فعالیت هنری : مراسم اسب چوبی - جشن بادبادکها - کنسرت پویا بیاتی - کنسرت بهنام صفوی - کنسرت رضا صادقی - کنسرت محمد علیزاده با اجرای یوسف کرمی و محمود شهریاری جشن سالمندان مادر- مراسم جشن حسن ریوندی - جشن خانم گلی و ململ- همایش خانم دکتر فردوسی - نمایش طنز کدوکدو قل قله زن - نمایش ورچم - نمایش بفرمایید شام - جشنواره تئاترتک-

نمایش ائینی نیزه ها میدانند- وغیره را در پرونده خود دارم .

هدف از هنر عکاسی: عکاسی از نظر من یک پنجره است رو به دنیا و اطراف خود و یک عشق که شاید سراغ کمتر کسی برود هنر عکاسی یکی از خاص ترین هنر هاست که بوسیله این هنر اطراف خود و دنیا را با نگاه های متفاوت به جهانیان و مردم می شناسانیم

دلیل روی آوردنم به این حرفه این است که احساس کردم می توانم دراین راه گام های موثری بردارم و توانایی این کار را در خودم دیدم و علاقه که حرف اول و اخر را در هر کاری می زند.

دلیل انتخاب موضوع زباله برای نمایشگاه عکسی که در به زودی برگزار خواهم کرد این است این یک موضوع مهم در جامعه ماست که متاسفانه مردم به راحتی از کنار آن عبور می کنند و به این موضوع توجهی ندارند .

فعالیتهای رفتگر که شب و روز تحت هر شرایطی باران و برف و سرما و یخ بندان و گرما زحمت می کشند باید بیشتر مورد توجه و احترام جامعه باشد.حال آنکه اکثر مردم به اهمیت این حرفه و تلاش این عزیزان بی توجهند.

این قشر شریف در کار مفیدی که انجام می دهند همه روزه در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرند و به شدت به خطر می افتند و اما بعضی از مردم نگاه پایینی به این حرفه دارند حال آنکه اگر تلاش این عزیزان نباشد زباله ها تمام شهر را فرا می گیردو دیگر محل مناسبی برای زندگی نخواهیم داشت.

 بنابراین امیدوارم با نمایشگاهی که برپا خواهد شد، مردم بیش از پیش به اهمیت زحمات رفتگران آگاه شوند و سعی کنند با تولید زباله های کمتر و تمیز نگه داشتن شهر و طبیعت خود، پاکی و شادابی را به زندگی و اطرافیانشان هدیه دهند.

من به نوبه خودم دست تک تک این عزیزان را می بوسم و امیدوارم روزی برسد که همه خانواده ها برای تولید زباله کمتر تلاش کنند.

بنده همچنین خدا را شکر می کنم که توانستم این پروژه را دنبال کرده و به ثمر برسانم و اگر توانسته باشم روی موضوع متنوعی که نیاز جامعه است کار کنم، همان برایم کافی است.

در پایان از خانواده خودم، استاد ارجمندم اقای محمود حیطه ای که همیشه یار و یاور بچه های عکاس سبزوار بوده اند و مدیر عامل سازمان پسماند جناب اقای مهندس فصیحی و همکاران عزیزشان سپاسگزاری کنم که کمک های موثری جهت برگزاری این نمایشگاه کردند.
ومن الله توفیق

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

راهیابی سه هنرمند سبزواری به بخش عکاسی ششمین جشنواره تجسمی فجر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما