گروه هنری داروگ با اجرای آیینی رزم رستم و سهراب بار دیگر در سبزوار درخشید

اجرای آیینی رزم رستم و سهراب توسط هنرمندان گروه موسیقی داروگ این روزها به داغ ترین خبر هنری شهر سبزوار تبدیل شده است و داروگی ها این بار هم با به نمایش گذاشتن یک اجرای هنرمندانه، در شهر دیرینه های پایدار خوش درخشیده اند.
به همین مناسبت اسرارنامه با حمیدرضا سیدنیا سرپرست گروه هنری داروگ به گفتگویی کوتاه پرداخته است که در ادامه به انتشار متن این گفتگو می پردازیم:
حمید رضا سیدنیا در این گفتگو اظهار داشت: با توجه به تبلیغات اندکی که در سطح شهر برای این اجرا داشتیم، خوشبختانه تا کنون استقبال نسبتاً خوبی از جانب همشهریان به عمل آمده و مهمترین نکته این است که  حضار به خوبی نظم مورد نیاز جلسه را رعایت می کنند و کمتر شاهد سر و صداهای مزاحم هستیم.
وی در همین زمینه تصریح کرد: گاهی مشاهده می شود خانواده فرزندان کوچک خود را به این گونه مراسم می آورند که ممکن است خردسالان در حین اجرا جنب و جوش و سر و صدا کنند و این موضوع باعث می شود هنرمندانی که به صورت زنده در حال اجرا هستند تمرکز خود را از دست بدهند.
سیدنیا تصریح کرد: از این بابت باید سپاسگزار همشهریان عزیزمان باشیم که نظم این گونه محافل را به خوبی رعایت می کنند.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مدت اجرا نسبتاً طولانی است متأسفانه بعضی از همشهریان که اتفاقا علاقه مند هم هستند ، زمان حضورشان را به روزهای آینده موکول می کنند و ممکن است در روزهای پایانی مانند اجراهای قبلی با ازدحام بیش از حد مواجه شویم و همه همشهریان  در نهایت نتوانند به تماشای این اجرای هنری بنشینند. لذا مردم هنردوست سبزوار می توانند جهت جلوگیری از ازدحام و بی نظمی بیش از حد در روزهای پایانی، از فرصت روزهای اول این اجرای هنری نیز استفاده کنند.
 سیدنیا در ادامه به حضور شماری از مسوولان ارشد شهرستان در شب های گذشته اشاره کرد و گفت: آقایان محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، قاسم حسین زاده رئیس شورای شهر ، مسعود پسندیده نائب رئیس شورا تعدادی از مسوولان بوده اند که تا کنون به تماشای این اجرای هنری شتافته اند.
وی گفت: دکتر محسنی ثانی استقبال خوبی از این اجرای هنری به عمل آورد و قول آن را داد که برای معرفی توانمندی های گروه  داروگ به عنوان سفیران هنری سبزوار در سطح کشور با مقامات عالی در وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه رایزنی خواهد کرد.
سیدنیا در پایان از تلاش تمام عوامل پشت صحنه این اجرای هنری قدردانی کرد و گفت به لطف تلاش و همکاری دوستان صوت ، نور و نظم بسیار مناسبی در برنامه ها حاکم است که به ویژه در این زمینه زحمات آقای محسن فرهمند مسوول اتاق فرمان تالار کاشفی ستودنی است.

این تصویر توسط پویا عوضوردی هنرمند عکاس سبزواری در شبکه های اجتماعی انتشار یافته است


لازم به ذکر است اجرای آیینی رزم رستم و سهراب که تلفیقی از ورزش باستانی ، موسیقی و تئاتر است از نهم اردیبهشت ماه جاری با همت گروه هنری داروگ در تالار کاشفی سبزوار روی صحنه رفته است.
این برنامه هنری هرشب ساعت 20:45 الی 21:30 اجرا می شود و معرفی کننده بخش هایی از  موسیقی اصیل و ورزش باستانی دیار سربداران است.

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بازخوانی یک حماسه توسط هنرمندان سبزوار دیار رزمگاه رستم و سهراب

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما