مدیریت جهادی در فرهنگ ( 2 )

" حکمت مطهر " به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید دکترمرتضی مطهری (ره )

شنیدم انجمن صنفی معلمان سبزوار برای دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره ) و روز معلم می خواهد از علی مطهری نماینده ی محترم مجلس شورای اسلامی برای حضور در سبزوار دعوت بعمل آورد .

خیلی خوشحال شدم . دوست دارم این بزرگ مرد را از نزدیک زیارت کنم . بزرگ زاده ای با حرف های ساده و کوچک در مقابل کوچک زادگانی با شکلک های بزرگ !

در این روزهای دور از اخلاق کم اند مثل علی مطهری . باید با چراغ گرد شهر چرخید تا شاید ...  . کسی که دیانت و شجاعت را نشان از پدر دارد. یاد مسابقات حکمت مطهر در مراکز آموزش عالی افتادم .

ای کاش حالا که شالوده ی انقلاب ما فرهنگی بود از همان اول جهاد می کردیم جای پول نفت، حکمت مطهر را سر سفره های مردم بیاوریم .

کاش حکمت مطهر به دانشگاهها خلاصه نمی شد .

کاش مثل برادران اروپایی می توانستیم اندوخته های فلسفی خود را در فالب کتابی ساده مثل " چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد "1  به خورد زندگی مردم بدهیم . چرا فکر می کنیم مسابقه ای قرآنی است  که حتما در آن آیه ای از قرآن به کار رفته باشد ؟

به نظر حقیر تمام محصولات فرهنگی ، هنری خوب و انسانی ریشه اش در قرآن کریم است.

اگر حکیمانه گام بر می داشتیم حالا حکمت مطهر را جای کتاب ها و جزوه ها در رفتار مردم کوچه و بازار ، مردم ایستاده در ایستگاه های مترو و صف نانوایی ها می دیدیم .

افسوس که بین جوانان پاکدل و خداجوی ما جای " مقتضیات زمان و مکان شهید مطهری " هاله ی نور تبلیغ شد.

البته امیدواریم که با مدیریت جهادی در فرهنگ ، فضایی حاکم شود که در جامعه ی ما معلم اندیشمند به اندازه ی یک مداح ، بزرگ داشته شود. امیدواریم درهای حکمت مطهر به روی صنعت و سیاست این مرزو بوم نیز گشوده شود. امیدواریم فضای اجتماعی آنچنان شفاف وحکیمانه شود که هیچ خر  مکس معرکه ای نتواند بر سفره ی فرصت های شیرین این مردم نجیب و صبور بنشیند .

این مکتوب را با هشداری از علامه ی شهید مرتضی مطهری  ( ره ) به پایان می برم :

" جامعه ای که برای پرسش های نسل جوان اش همان جواب های قدیمی را تکرار می کند محکوم به زوال است "

نقل به مضمون

1 . نویسنده اسپنسر جانسون . انتشار 1998 میلادی

 

برای مطالعه قسمت پیشین سلسله مقالات جهادی در فرهنگ هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده: محمد ابراهیم اکبری

 

برای مطالعه مطالب بیشتر از همین نویسنده به پیوندهای موجود در کوچه پس کوچه پیوندها که در انتهای همین صفحه درج شده است ، مراجعه نمایید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

چه کار کنیم تا همایش های رسمی و جلسات اداری کسل کننده نباشد؟!

نظرت را بنویس
comments

سبزواری

مداحا هفتیر کشئ کنن کسئ بهشون کار نداره معلما گوش بچه رو یک کمئ محکمتر بکشن مئ برشون داد گاه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما