مشروح سخرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهورا یران در دارالمومنین سبزوار (1)

محمود احمدی نژاد ریس جمهور ایران روز یکشنبه 24 اردیبهشت 91 توفیق یافت در سرزمین سربداران و در جمع پرشور مردم مومن و انقلابی سبزوار شهر دیرینه های پایدار و یکی از 4 شهر اصلی موطن شیعیان درایران حضور یافته  و به سخنرانی بپردازد.
مشروح سخنرانی وی دراین شهر تاریخی با اندکی ویرایش و کوتاه سازی بدین قرار است :
سلام و درود خدا بر مردم سبزوار و دیار سربداران
سلام و درود خدا بر عالمان بزرگان ، هنرمندان ، شهیدان و ایثارگران سبزوار و سلام و دورد خدا برفرهنگیان و دانشگهاهیان و دانش آموزای و دانشجویان عزیز سبزواری
سلام و درود خدا بر دستان پربرکت کشاورزان ، کارگران ، کسبه و تجار سبزواری
و بالاخره سلام و درود خدا بر سرآمد جوانان ایران جوانان سبزوار دختران عفیف و هنرمند و پسران شحاع و انقلابی وغیرتمند سبزواری.
خدارا شاکرم که توفیق زیارت بهترین ملت ایران یعنی مردم سرفراز سبزوار را  به من عنایت فرمود.
مردمانی که ریشه های آنان در خاکی به طول تاریخ است و شاخ و برگ میوه های فرهنگی آنها سرتاسر ایران زمین را زیرسایه خود قرار داده  و معطر کرده است.
مردمان سبزوار کسانی هستند که چند ویژگی ممتاز و برجسته دارند.
1- در طول تاریخ همواره حق طلب عدالت جو و موحد بودند .
2- اگر جایی حقی را پیدا کردند با همه وجود پای حق ایستاده اند تا حق را به حق دار برسانند .
خاطره مجاهدت های مردم این دیار در راه ولایت امیرالمومنین و فرزندان او و استقرار حکومت علوی برگ های ذرینی در تاریخ ملت پرافتخار ایران است.
مردمانی که با هوشمندی حقیقت اسلام و ولایت را (مذهب تشیع جعفری) از سرچشمه پاک آن به طور مستقیم اخذ کردند و 1400 سال است که در این دیار پرچم عشق به اهل بیت را برافرشاته اند و می درخشند .مردمان سبزوار با این عشق در دامان خود عالمان ،عارفان ، شجاعان و مجاهدان و سرداران بزرگی را تربیت کردند و در راه صیانت از فرهنگ ، استقلال و عظمت ملت ایران تقدیم کردند.
خدای بزرگ را سپاس گذارم  که توفیق سفر مجدد و زیارت چهره های نورانی و مصمم شما را به من عنیات کرد.
عزیزان من تصمیم دارم امروز در جمع شما در مورد دوموضوع مهم صحبت کنم :
یکی مطلبی است در رابطه با درسی از مکتب پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)
و دومی در رابطه با سازندگی و کارهایی که باید در سبزوار قهرمان انجام بشود.
مطلب اول :  عزیزان بدانید که انسان دردانه هستی است. مخلوقی است که وقتی خدای متعال او را خلق کرد به خودش تبریک گفت . البته همه مخلوقات خدا شانه های آفرینش اویند وهمه از پیچیدگی وبزرگی برخوردارند .اما انسان آنقدرمحترم و با کرامت است که خدا پس از خلقت انسان به خود گفت : فتبارک الله احسن الخالقین .
زیباترین مخلوق هستی انسان است که گرچه در خاک و پایین ترین رتبه مرتبه ای خلق شده است ، اما خدا در او استعدادی قرار داده است که می تواند تا خود خدا بالا برود.
خدای متعال اسباب و لوازم پرکشیدن انسان تا خدا را در اختیار او قرار دادده است. برخی لوازم هدایت انسان ها به سمت بزرگی و رستگاری عبارتند از : پیامبران ،  ائمه ، صالحان و مصلحان کتب آسمانی و جامع و اکمل آنها قرآن عزیز.
علاوه براینها خدای متعال در دل هر انسان یک استعداد درونی و هدایت بخش قرار داده است که از آن طریق نیز بتواند هدایت شود و به قله ها برسد . این پتانسیل ارزشمند منطقه ای به اندازه کافی پر و گویا هست.
بالاترین عطیه و هدیه خدای متعال به انسان عقل است که چراغ راهنماست. حجت خدا بر انسان است.
 اساساً انسان با عقل تعریف می شود. چه قدر یک نفر انسان است به همان میزانی که از قوه عقل خودش بهره می برد. عقل محور و پایه و عامل همه کرامت ها و بزرگی ها و بزیبایی های انسان است محور تکامل انسان است یک انسان چه قدر تکامل پیدا کرده به اندازه ای که عقل او تکامل پیدا کرده . هدیه دیگر خدای متعال حیات است حیات یعنی زنده بودن ، یعنی ادارک فعال .
حیات مراتب گوناگون دارد. مثلاً حیات نباتی و حیوانی .
مرتبه حیات انسان بسیار بسیار بالاتر است. حیاتی که خدای متعال برای انسان مقرر کرده ، حیات معقول است.حیاتی که همراه با اندیشه و تفکر و انتخاب است.که در آن روشنایی و علم است حرکت روبه جلو است. حیاتی که نسبت به محیط و عالم هستی احاطه ، تسلط و شکوفایی پیدا می کند.حیاتی که دائماً نو به نو می شود.هرلحظه موجود دیگری متفاوت از قبل و روزهای قبل می شود. حیاتی که با سایر انسان ها ارتباط برقرار می کند . دارای عاطفه و مهربانی است دارای عشق و محبت است . دارای بینایی و شنوایی روحی و اندیشه ای است. حیاط همراه با حرکت کمال و سعادت است.حیات همراه با درک همه حقایق عالم است.
عزیزان من خداوند حیات انسان را در این ویژگی ها تعریف کرده است. حیات همراه باعلم وحکمت و خلاقیت و تدبیر و مدیریت . با عشق و عاطفه مسلط شدن بر آسمان ها و زمین و آنچه در آن است. حیاتی که انسان را آنقدر بالا بکشد که آیینه خدا در این هستی بشود.
 خدا این را به عنوان حیات انسان مقرر کرده ا ست. این حیات فقط و فقط در سایه عقل و تعقل و استفاده از این قوه ممتازه انسان به دست می آید.البته عقل زمانی در مسیر هدایت قرار می گیرد که همواره با تفکر و اندیشه و تحمل باشد.
ثانیاً با خودخواهی ها ، هوای نفس ، قدرت طلبی نفس اماره و وسوسه های شیطان آلوده نشود. چنین عقلی مانند نور است . نوری که راه را روشن می کند و خیر را از شر ، بد را از خوب و راه سعادت را از راه ضلالت به انسان ها معرفی می کند پی امیرالمومنین می فرماید :
فقدان عقل فقدان حیات است. یعنی اگر کسی از عقلش استفاده نکند او زنده نیست.
عقل سرچشمه حیات حقیقی انسان است. هر انسان و جامعه ای  که از عقل بهره نبرد جامعه مرده است. کسی که عاقل است زنده است. و حیات حقیقی و طیبه متعلق به جامعه ای است که عاقل باشد واز عقل خودش استفاده کند.
شما حتماً شنیده اید در توصیف جامعه موعود مهدوی فرموده اند آن جامعه ، جامعه ای است که مردم آن دارای عقل های بالنده و کمال یافته اند. وقتی که عقل ها کامل شد عدالت و توحید فرصت استقرار پیدا می کنند  و سعادت حقیقی انسان ها تضمین می شودودرجامعه مهدوی اولین عنایت امام عصرآن است که با لطف خدا عقل ها را کامل می کند . چون خودش دارای عقل کامل است و وابسته به عقل کل است.
اما انسان غیر عاقل منشأ بدبختی های بشریت است. در طول تاریخ مشکلاتی که برای بشریت ایجاد شده است همه از ناحیه بی عقل ها بوده است اما بی عقل ها همه تظاهر به عاقل بودن می کنند. نگاه کنید این صهیونیست های بی فرهنگ ، که ادعا می کنند دارای عقل هستند. اما همه رفتارهای آنها از روی بی عقلی است . اگر عقل داشتند می دانستند که بالاخره دیریا زود ملت های منطقه و ملت فلسطین بیدار می شود وریشه صهیونیست ها را از خاک مقدس فلسطین خواهد کند.
هرجا در هر نقطه ای از کره زمین وتاریخ اگر تبعیض و بی عدالتی و تجاوز و جنگ و غارت اموال ملت ها باشد نشانه حاکمیت بی عقلی و جهالت است و در نقطه مقابل هرجا که مهربانی و صمیمیت باشد و تلاش برای خدمت و کمک به دیگران و دوست داشتن دیگران و رواج عاطقه باشد نشانه حاکمیت عقل است. ما خدا را سپاسگذاریم که ملت ایران و مردم سبزوارپیشاپیش همه ملت ایران مردمی عاقل مومن و هوشمندند.
ادامه دارد ...
ادامه سخنرانی آقای احمدی نژاد در سبزوار مردم سربداران  تا ساعاتی دیگر روی همین وبسایت قرار میگیرد .
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
مشروح سخنرانی  محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در سبزوار
نظرت را بنویس
comments

مدیر وبلاگ هیئت عاشقان ثارالله شهرستان ششتمد

به نام خدا چگونه می توان سپاسگزار بزرگمردانی بود که بی دریغ و با درایت نام خود را در تاریخ شهرستان ششتمد به ثبت رساندند. درود و آفرین پروردگار بر شما سیاستمردان باد. سرفرازمان کردید ، خداوند سربلندتان نماید. ((شورای اسلامی و مردم ششتمد))
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما