اظهارات جالب نماینده سبزوار در مورد نرخ بیکاری

اظهارات جالب نماینده سبزوار در مورد نرخ بیکاری
دکتر محمدرضا محسنی ثانی اولین منتخب مردم در مجلس های هشتم و نهم شورای اسلامی روز گذشته به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن میزبان مجلسی صمیمانه وعمومی بود که با حضور جمعی از همشهریان سبزواری در حسینیه باقرالعلوم برگزار شد.
محسنی ثانی دربخش هایی ازاین مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک ایام ولادت دخت مکرم نبی اسلام به همه میهمانان و به ویژه بانوان حاضر درمجلس ، حضرت فاطمه را الگویی کامل برای تمامی انسان های آزاده جهان به ویژه برای بانوان مسلمان دانست.
وی پس از ذکر گوشه هایی از فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س) به بیان گزارشی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی پرداخت و در ابتدا موضوع تصویب بودجه سال جاری را که در دستور کار این روزهای مجلس است مورد اشاره قرار داد و به تأخیر افتادن تصویب بودجه سال ۹۱ را امری بسیار منفی و نامبارک دانست.
محسنی ثانی با تأکید براین موضوع که بودجه معمولاً در  ماه های پایانی هرسال باید به صورت کامل تصویب شده باشد ، گفت در سال ۹۰ دولت با تأخیر زیاد خود در ارائه لایحه بودجه به مجلس باعث شد ، این موضوع به زمان انتخابات مجلس نهم نزدیک شود ، لذا در آن شرایط حساس سیاسی کشور ، مجلس نمی توانست تمرکز کافی را روی بحث بودجه اعمال نماید. لذا قرار شد در ایام پس از نوروز  به تصویب بودجه پرداخته شود و در نتیجه تأخیر چندماهه را در این مهم شاهد هستیم که پدیده ای بسیار نامطلوب است.
وی پس از ارائه چندگزارش کلی دیگر از فعالیت های کلان مجلس شورای اسلامی ، به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه انتخابیه خود و تحولات رخ داده در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب پرداخت.
محسنی ثانی در این رابطه گفت : با توجه به وجود محرومیت های شدید و طولانی مدت در شهرستان های حوزه انتخابیه در سالهای ابتدایی مجلس هشتم ، نیاز اساسی منطقه را درآن دیدیم که همت خود را به تکمیل و استقرار زیرساخت های مورد نیاز توسعه پایدار معطوف کنیم. لذا با همت مضاعف و تلاش شبانه روزی ای که در پیش گرفتیم ، توانستیم ظرف مدتی کوتاه به لحاظ زیرساختی تمامی شرایط لازم را در سبزوار فراهم آوریم.
به طوری که شما هم اکنون می بینید با وجود خط لوله ۴۸ اینچ انتقال گاز در سبزوار که از سال ۸۸ گاز دار شد ، نیروگاه در حال احداث برق ، راه آهن درحال ساخت سبزوار—سلطان آباد که تا کمتر از ۲۰ ماه دیگر سبزوار را به مسیر ریلی کشور متصل می کند  ، شروع به احداث بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه از مرز ترکمنستان به قوچان و سبزوار و دیگر مناطق داخلی کشور ، عبور آزادراه حرم تا حرم که یکی از ایستگاه های اصلی آن در سبزوار است ، بین المللی شدن فرودگاه سبزوار در سال ۹۰ که اولین پروازهای خود را به عتبات عالیات انجام داد و هم اکنون ادامه دارد ، احداث چند دانشگاه جدید از جمله دانشگاه علوم تحقیقات در سال ۹۰ ، دانشکده علوم قرانی در سال ۹۰ ، دانشگاه صنایع و معادن در سال ۹۰ ، دانشگاه جامع علمی کاربردی هلال احمر در سال ۹۰ ، ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه درسال ۸۸ ، افزودن رشته های جدید به دانشگاه حکیم سبزواری (تربیت معلم سبزوار) ، همه اقدامات زیرساختی و ضروری برای توسعه سبزوار بود
به گفته محمدرضا محسنی ثانی اینک با فراهم شدن بسیاری از این زیرساخت ها در سبزوار ، می توان گفت این منطقه توان حرکت سریع به سمت توسعه را به دست آورده است. لذا دیگر سرمایه گذاران بهانه ای برای عدم سرمایه گذاری در سبزوار ندارند . در همین مدت هم شاهد بوده ایم که چند سرمایه گذاری مهم صنعتی در سبزوار صورت گرفته است.
دکتر محسنی همچنین در ادامه سخنانش گفت مسأله کار و اشتغال یکی از دغدغه های اصلی ما در منطقه بوده است. اما خدا را شکر در حال حاضر در اثر اجرای  چندین پروژه عمرانی و صنعتی و خدماتی ، نرخ بیکاری در سبزوار به کمتر از آنچیزی رسیده است که تصور می رود.
وی تصریح کرد البته در میان عامه مردم گاهی حرف هایی نظیر این مطرح می شود که در کشور بیشترین نرخ بیکاری در سبزوار است ، اما این صحت ندارد و ما از نرخ اشتغال نسبتاً خوبی برخورداریم. و در حال حاضر براساس آمار و جداول و منحنی هایی که دولت منتشر کرده است ، بیشترین میزان بیکاری کشور در اصفهان ، دوم در تبریز ، سوم در اراک وچهارم در قزوین وجود دارد. یعنی قطب های صنعتی کشور که در سالهای اخیر دچار برخی مشکلات شدند.
نماینده مردم سبزوار ، خوشاب ، جغتای و جوین در ادامه سخنانش گفت در همین رابطه در روزهای آینده وزیرکار و امور اجتماعی در دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان رضوی و سفر رئیس جمهور به سبزوار ، وارد این شهر خواهد شد وخبرنگاران ومردم عزیزمی توانند در مورد میزان و وضعیت بیکاری در کشور و سبزواراز وی سئوالات دقیقی بپرسند.
وی افزود در سبزوار هم اکنون حداقل ۳۵ هزار دفترچه های تأمین اجتماعی دارند یعنی ۳۵ هزار نفر شاغل و تعداد خیلی زیادی از مردم هم هستند که کار می کنند اما هنوز بیمه نشده اند . اما اگر حتی همان ۳۵هزار نفر را هم نسبت به جمعیت فعال سبزوار در نظر بگیریم می بینیم بیکاری ما الآن حدود ۷/۵ در صد است و این رقم یعنی نرخ بیکاری در سبزوار از بسیاری از شهرها و استان های کشور کمتر است. هرچند همین رقم ۷/۵ درصد نیز زیاد است و ما برای کاهش همین مقدار هم در تلاش هستیم. و من خودم همه روز بیش از هریک ازشما جوانان وافراد جویای کاری را می بینم که در جستجوی کار به نزد خود من مراجعه می کنند. پس هرگز نسبت به این موضوع بی تفاوت نیستم اما در طول ۴ سال گذشته آنچه را در توانمان بوده است انجام داده ایم.
اما از آنجایی که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی دولت دیگر نمی تواند در امور صنعتی حتی یک ریال سرمایه گذاری کند و باید سرمایه گذار بخش خصوصی وارد این برنامه شوند. لذا در همین جا ازهمه همشهریان و سرمایه گذاران عزیز دعوت می کنم اینک که دیگر هیچ مشکلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد وبرق ، گاز، راه های مواصلاتی ، فرودگاه هست ، نیروی  اسنانی تحصیل کرده دانشگاهی به فراوانی در منطقه سبزوار و شهر و روستاهای اطراف وجود دارد ، برای سرمایه گذاری به این ناحیه بیایند .
محمدرضا محسنی ثانی همچنین گفت : من هم به نوبه خودم تمام تلاشم را خواهم  کرد. تا ۳۰ سال سابقه آشنایی با وزرا و رئسای جمهور و دیگر مقامات کشوری  و امور اداری کلان مملکتیم را برای جذب وحمایت حداکثری از سرمایه گذارانی که بخواهند در هریک از شهرستان های حوزه انتخابیه ام وارد شوند ، به کار ببرم.
دکتر محسنی ثانی در پایان این سخنرانی به همراهی ، همدلی و همگامی به وجود آمده بین نمایندگان و مسئولان ارشد شهرستان سبزوار در ۴ سال گذشته اشاره کرد که منجر به دست آوردهای خوبی برای این منطقه شده است به تشکر از حاج علی بروغنی پرداخت که در این مدت همراهی خوبی با وی داشته و نیز ابراز امیدواری کرد که در دور جدید مجلس شورای اسلامی نیز با حضور مهندس علی سبحانی بتوانند گام های موثری برای توسعه و پیشرفت منطقه بردارند.
نماینده مردم پس از اتمام سخنرانی خود ، برای عرض تبریک روز زن ، به جمع بانوان حاضر در حسینیه باقرالعلوم رفت دقایقی را از نزدیک به گفتگو با ایشان پرداخت .
کد نویسنده : ۵۰۵۰
منبع :( سایت دکتر محسنی ثانی )





نظرت را بنویس
comments

n d

با سلام و خسته نباشید این گزارشات کاملا دروغ میباشد چرا دروغ مینویسید همین آمارای دروغو مینویسید که شهرو به گند زدید حدود 98 درصد فارغ التحصیلان از اجبار یه مغازه ای زدند که 90 درصد ورشکست کردند برای اثباتش میتوانید به کانون فارغالتحصیلان دانشگاه ها مراجعه کنید که از بین فارغ التحصیلان چند درصد وارد بازار کار متناسب با رشته خود شده اند در سال گذشته حدود 5 درصد وارد بازار کار متناسب با رشته خود شده اند حالا که اینجوری شد من که بیکارم آمار دقیقو با سند و اثبات واقعی میفرستم برای تمام ارگانای همه شهر ها و روزنامه ها و مسوولین دروغگو ها

محسن

آره نرخ بیکاری در سبزوار کمتر شده چون همه مهاجرت کردن به شهرهای بزرگ سبزوار از هر لحاظ خیلی عقب افتاده

محمد

سبحاني فوق ليسانس الهيات دارد پس بيخودي او را مهندس ندانيد . همانجوري كه برخي اقاي محسني را هم دكتر مي دانند!!!!!!!!!!!!!!

roli

البته درست میگن کاش دکتر برن امارها رو درست کنند اگه دکتر برن بقیه جاها رو امار بگیرن اونجاها گلا بیکاری ریشه کن میشه فکر میکنم خبر از خیابان ها ندارن فکر کنم این اخر عاقبت از جنس مردم نبودن... تهشم باز گذاشتم تا اصرار تو انشای دفاع از دکتر بیای...

علی

جانم خدا قوت روابط عمومی ........... ............ نامه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما